AN koppelingen kopen

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

AN koppelingen kopen

Post by paulv »

Ik wil graag alle koppelingen onder de motorkap voorzien van zwarte AN. Koppelingen met zwart gevlochten Slangen.


Aangezien dit een best prijzig word ben ik op zoek naar een goed adres.

Ook bak leidingen en oliekoelers wil ik voorzien van gevlochten slangen en koppelingen. ( alles zwart, rood en blauw vind ik lelijk)

Waar kan ik dit het best kopen??

Groet Paul
Last edited by paulv on Mon Nov 21, 2016 11:16 pm, edited 1 time in total.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: AN koppelingen kopen

Post by Corp »

alle china leidingen zijn troep, zaxht en gaan lekken. Russel is OK, XRP en aeroquip fatsoenlijk. Summit home brand is wel OK.

Wat gasten als torques enzo verkopen is puin
Wim Firebird
Posts: 252
Joined: Mon Aug 24, 2009 5:18 pm

Re: AN koppelingen kopen

Post by Wim Firebird »

http://www.qspproducts.nl/slangen-en-ni ... -olie.html


Bestel hier ook af en toe koppelingen.... wel erg prijzig..
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: AN koppelingen kopen

Post by paulv »

Ik had al op eBay Engeland gekeken, maar had ook al veel gehoord over lekkende koppelingen... geen zin om een hoop geld
Uit te geven en dat het dan nog niet goed is...
wel een hele klus om uit te zoeken wat je allemaal nodig hebt..
( meer als dat je denkt)
Bedankt, alle tips zijn welkom
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: AN koppelingen kopen

Post by Wilf »

specialpartz.com -> heeft namelijk ook de juiste tools om het GOED vast te zetten. Hoef je zelf niet te tobben en het kapot of ondeugdelijk te maken.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: AN koppelingen kopen

Post by MotiV8 »

http://stores.ebay.co.uk/Torques-U-K

Goed spul, nette prijzen, snelle verzending. Zit in Engeland. Word door vele Rally en Race teams gebruikt.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: AN koppelingen kopen

Post by Corp »

Rotzooi!!!! Laatst stuk slang kletsnat buiten van benzine.... t zeek er echt uit. Levensgevaarlijk. Eerder al van atf. Gewoon baggerzooi. Goedkope slang met een slap nylonhoesje eromheen. De slang knikt ook heel snel dicht.
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: AN koppelingen kopen

Post by paulv »

Meeste is voor bakleidingen. En externe bakkoeler .Is makkelijker en mooier dan harde leiding leggen. Meeste komt achter het spatbord door.
Ik wil motor ruimte zoveel mogelijk leeg houden. Ik wil de waterslangen( verwarming/lpg) ook met zwarte gevlochten ommanteling hebben met koppelingen..

Op eBay.com staan veel Chinese handel voor weinig...
Geen zin om 1000,- euro hiervoor uit te geven..
Misschien toch maar proberen... denk dat water niet zo snel lekt.. ( of vergis ik mij hier??)

Paul
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: AN koppelingen kopen

Post by Corp »

Nee joh water is helemaal niet nat
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: AN koppelingen kopen

Post by Wilf »

Het aanzetten van AN-leidingen vereist deugdelijk gereedschap en kunde bovenop deugdelijk materiaal. Als je motor- of bakschade wil kan je natuurlijk goedkope zooi kopen maar als geld je tegenhoudt kan je beter gaan voor siliconen of origineel rubber. De risico's van plotseling losschieten is bij slechte AN-leiding gewoon supergroot.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: AN koppelingen kopen

Post by Ranch73 »

Degelijk materiaal is duurder,bovenstaande geeft al aan waarom.Niets erger dan onderweg stil staan en/of schade door een lekkage die voorkomen had kunnen worden.
smokey
Posts: 5125
Joined: Wed Apr 14, 2004 8:42 pm

Re: AN koppelingen kopen

Post by smokey »

paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: AN koppelingen kopen

Post by paulv »

Duidelijk ... ik zal er vanaf blijven....
mark89769
Posts: 55
Joined: Thu Aug 19, 2010 7:58 pm

Re: AN koppelingen kopen

Post by mark89769 »

Corp wrote:Rotzooi!!!! Laatst stuk slang kletsnat buiten van benzine.... t zeek er echt uit. Levensgevaarlijk. Eerder al van atf. Gewoon baggerzooi. Goedkope slang met een slap nylonhoesje eromheen. De slang knikt ook heel snel dicht.
Waarschijnlijk de verkeerde koppelingen gekocht i.c.m. verkeerde slang. Heb mijn hele auto voorzien van AN koppelingen en slang die ik zelf geïmporteerd heb vanuit China. Brandstof, ATF en KVS allemaal geen enkel probleem. Heb ook koppelingen van de duurdere merken (QSP, Jegs)gehad en deze waren precies hetzelfde qua kwaliteit.

het heeft mij zeker een hoop € opgeleverd door ze niet van de 'bekende' merken te kopen.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: AN koppelingen kopen

Post by Corp »

Nee ik had niet het verkeerde, ik was eigenwijs en tegen beter weten in had ik een keer dat spul geprobeerd. Als je 80psi benzinedruk erop hebt dan houdt het helemaal niks. Ik heb al mijn auto's vol met die koppelingen en slangen en het goedkoopste dat ik gebruik is het spul van russell (als het meer cosmetisch is), voor applicaties waarbij er meer gevraagd wordt qua druk of mechanische/thermische belasting gebruik ik andere spul.


QSP, Jegs dat zijn helemaal niet de duurdere merken. Dat is ook china rommel. Dat van QSP is EXACT!! hetzelfde als van torques, aeroflow, bat motorsport etc...noem ze maar op. Die bestellen gewoon in china met hun eigen logotje erop.

Er zijn maar een paar kwaliteitsmerken, dat zijn XRP, Aeroquip, BMRS, enz..
Post Reply