Remmen C1500
Remmen C1500
De remmen van mijn 1989 C1500 zijn waardeloos, ik mag met beide voeten met volle kracht op de rem trappen maar blokkeren zullen mijn wielen nooit doen (en nee er zit geen ABS op) . Ik kan er wel veilig mee stoppen maar ik moet er wel rekening mee houden dat het niet remt zoals ik zou verwachten.
Ondertussen is zowat alles al geupgrade/vervangen geweest maar het maakt geen verschil.
Upgrade achterste trommel remmen naar schijfremmen (ssbc kit)
hrc is toen ook vervangen geweest (ook ssbc)
Nieuwe klauwen vooraan inclusief gegroefde remschijven (originele klauwe ssbc schijven)
vacuum rembooster vervangen (ac delco)
alle leidingen vervangen (harde en zachte)
vele malen ontlucht en er komen echt geen belletjes meer uit.
Hoewel het in België niet mag zou ik nog overwegen om een big brake kit te installeren maar zou toch graag weten waardoor dit problem nu kan komen en hoe ik het kan oplossen.
Hoeveel vacuum zou ik moeten meten om te kunnen uitsluiten dat het probleem daardoor komt?
Ondertussen is zowat alles al geupgrade/vervangen geweest maar het maakt geen verschil.
Upgrade achterste trommel remmen naar schijfremmen (ssbc kit)
hrc is toen ook vervangen geweest (ook ssbc)
Nieuwe klauwen vooraan inclusief gegroefde remschijven (originele klauwe ssbc schijven)
vacuum rembooster vervangen (ac delco)
alle leidingen vervangen (harde en zachte)
vele malen ontlucht en er komen echt geen belletjes meer uit.
Hoewel het in België niet mag zou ik nog overwegen om een big brake kit te installeren maar zou toch graag weten waardoor dit problem nu kan komen en hoe ik het kan oplossen.
Hoeveel vacuum zou ik moeten meten om te kunnen uitsluiten dat het probleem daardoor komt?
Re: Remmen C1500
Heb je je rembekrachtiger wel afgesteld.
Dat stiftje wat in je HRC gaat is doorgaans in lengte afstelbaar. Als die te kort is afgesteld zal hij niet volledig je hoofdremcilinder indrukken bij volle remlast.
Vacuum zie je graag minimaal 15Inhg stationair & deellast op je rembekrachtiger. Onder de 10 is te weinig. Onder de 10 zou ik een Hella UP28 electrische vacuum pomp nemen ( doen 25Inhg ).
Maar onder de 10inhg vacuum betekend ook dat je een rete snelle nokkenas hebt of een serieus probleem.
Dat stiftje wat in je HRC gaat is doorgaans in lengte afstelbaar. Als die te kort is afgesteld zal hij niet volledig je hoofdremcilinder indrukken bij volle remlast.
Vacuum zie je graag minimaal 15Inhg stationair & deellast op je rembekrachtiger. Onder de 10 is te weinig. Onder de 10 zou ik een Hella UP28 electrische vacuum pomp nemen ( doen 25Inhg ).
Maar onder de 10inhg vacuum betekend ook dat je een rete snelle nokkenas hebt of een serieus probleem.
Re: Remmen C1500
Ik denk niet dat ik een extreme nokkenas heb, .525 lift in en ex hetzelfde en duration is 218 in en 228 ex.
Hoe weet je of dat stiftje de goeie lengte is? Het is nog steeds hetzelfde en niet in lengte regelbaar. Ik heb niet het gevoel dat de slag van de pedaal tot het einde gaat dus ik zou denken dat die wel ok is.
Ik heb een andere remverdeler die enkel de achter remmem kan smoren en die staat helemaal open maar als ik die minder, krijg ik vooraan niet meer remkracht.
Dit weekend eens het vacuum meten.
Hoe weet je of dat stiftje de goeie lengte is? Het is nog steeds hetzelfde en niet in lengte regelbaar. Ik heb niet het gevoel dat de slag van de pedaal tot het einde gaat dus ik zou denken dat die wel ok is.
Ik heb een andere remverdeler die enkel de achter remmem kan smoren en die staat helemaal open maar als ik die minder, krijg ik vooraan niet meer remkracht.
Dit weekend eens het vacuum meten.
Re: Remmen C1500
Dat klinkt toch echt wel als een flinke nokkenas als die waardes bij. 0.050 inch lift zijn.
Re: Remmen C1500
Is inderdaad bij bij 0.050 lift.
Re: Remmen C1500
wellicht dat Hydratech een oplossing is? Hydraulisch rembekrachtiging die van je stuurbekrachtiging wordt afgetapt.
http://www.hydratechbraking.com/brakeun ... 717302BC91
http://www.hydratechbraking.com/brakeun ... 717302BC91
-
- Posts: 1611
- Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm
Re: Remmen C1500
Zo ruig is die nokkenas nu ook weer niet, ik zou het elders zoeken.
Re: Remmen C1500
Net vacuum gemeten, zit net over 14 bij stationair toerental.
-
- Posts: 1054
- Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm
Re: Remmen C1500
Ben ik nou echt ondertussen zo verpest??? Ik vind mjn hudige bezemsteel met 222/234@0.050 (in een 355cui) al best mild en heb voor de toekomst een 243/251@0.050 liggen (voor een 383cui).......Nick_nl wrote:Dat klinkt toch echt wel als een flinke nokkenas als die waardes bij. 0.050 inch lift zijn.
-
- Posts: 1054
- Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm
Re: Remmen C1500
Wat is de grootte van (de zuiger) de HRC? Heb je nog iets gedaan met de pedal ratio?
Klinkt als een hard pedal door een verkeerde HRC of verkeerde bevestiging aan het pedaal.
Klinkt als een hard pedal door een verkeerde HRC of verkeerde bevestiging aan het pedaal.
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Remmen C1500
Simpel vraag, maar zag het antwoord niet.
De rembekrachtiger functioneert wel?
Als je paar keer rem met motor uit, dan rempedaal indrukken en auto starten dan zou het pedaal verder moeten zakken of zakt hij dan amper?
De rembekrachtiger functioneert wel?
Als je paar keer rem met motor uit, dan rempedaal indrukken en auto starten dan zou het pedaal verder moeten zakken of zakt hij dan amper?
Re: Remmen C1500
Is helemaal geen ruige nokkenas. Ik heb 238 239@.050 .575 lift 112 lca in een 355 en 258 264 .668 108lca in een 396. Gerrut heeft 248 254 . 577 .584 op 110lca in zijn 383. Al die zooi heeft meer dan zat vacuum. Let wel. Het zijn custon gebouwde dingen dus geen std spul.
Dat ding is kleiner dan een zz9 of zz409 nokkenas. beetje in de buurt van een lt4 hotcam. die dingen zijn heel streetable. dat kan niet t probleem zijn (als hij er op tijd inzit)
als je de motor uitzet en de rem in trapt wordt hij dan steeds harder? als je vervolgens met rem in de motor start zakt dan t pedaal?
Dat ding is kleiner dan een zz9 of zz409 nokkenas. beetje in de buurt van een lt4 hotcam. die dingen zijn heel streetable. dat kan niet t probleem zijn (als hij er op tijd inzit)
als je de motor uitzet en de rem in trapt wordt hij dan steeds harder? als je vervolgens met rem in de motor start zakt dan t pedaal?
Last edited by Corp on Sat Oct 29, 2016 11:26 am, edited 1 time in total.
Re: Remmen C1500
De nokkenas is inderdaad een LT4 hotcam. Deze zit in een ZZ4 waar ik zelf een injectie opgebouwd heb. Ik vond het zelf zeker ook neet extreem. Vorige week de mapping gedaan op een vermogenbank, 380pk en 550 nm.
Zodra het licht is (en idereen is wakker) ga ik de rembekrachtiger bekijken.
David, de hrc is een vervangexemplaar, direct fit voor de originele. Het enige verschil is dat die voorzien is voor schijfremmen voor- en achteraan.
Zodra het licht is (en idereen is wakker) ga ik de rembekrachtiger bekijken.
David, de hrc is een vervangexemplaar, direct fit voor de originele. Het enige verschil is dat die voorzien is voor schijfremmen voor- en achteraan.
Re: Remmen C1500
ik heb ook een C 1500 gehad die zompig remde , van alles aan gedaan , maar is altijd zompig gebleven , bij doortrappen blokkeerde de voorwielen wel , en achter ging het ABS in werking, vervelend bij winterse omstandigheden.