HELP! Auto start niet wegens geen remdruk

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Valkyrie
Posts: 229
Joined: Tue Nov 15, 2005 2:23 pm

HELP! Auto start niet wegens geen remdruk

Post by Valkyrie »

Hallo. Wie kan me op weg helpen. Kom net van het werk af. Even langs de friettent. Frietjes gehaald, stap in de auto, draai sleutel om en niks. Startmotor draait niet rond en lampje brake brandt. Tsja, voelt het rempedaal harder dan normaal? Kan hem wel indrukken maar voelt hard. Krijg auto ook niet uit de P. Frietjes inmiddels koud, vriendin is maar ff gekomen en frietjes in de auto gegeten :)

Maar wat kan er loos zijn?
De laatste tijd tijdens rem indrukken af en toe een soort kreuntje gehoord.
Bij schakelen van 2 naar 3 af en toe kleine trilling vlak voor opschakelen of blijft soms net iets te lang hangen in 2 tot ik gas bij geef. En als lang gereden duurt het even voor hij in de achteruit valt
Dynamo lijkt bij te laden, accu is nieuw, optima. Startte goed voorheen..
Geen lekkage te zien.

Alvast bedankt!
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: HELP! Auto start niet wegens geen remdruk

Post by peerke »

Hoi,
Remdruk zal niks te maken hebben met het niet starten.
Misschien is je mechanisme van het contact gaar.
Heb je tilt stuur?
Valkyrie
Posts: 229
Joined: Tue Nov 15, 2005 2:23 pm

Re: HELP! Auto start niet wegens geen remdruk

Post by Valkyrie »

Oké.
Toch lijkt het alsof hij geen signaal krijgt van het rempedaal. Want krijg hem ook niet uit p (met contact uit). En lampje 'brake' gaat branden op moment dat ik sleutel omdraai. Dus denk dat contact het doet.
Nu accu aan de lader hangen thuis. Multimeter niet bij de hand.
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: HELP! Auto start niet wegens geen remdruk

Post by chevystan67 »

mijn caprice gaat ook niet uit P bij geen contact, moet iig altijd sleutel omdraaien, dat hoort zo
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: HELP! Auto start niet wegens geen remdruk

Post by Funk »

Rempedaal hard komt vermoedelijk omdat je vacuum weg is. Gebeurt er 'elektronisch' wel wat tijdens starten? Merk je dat er stroom wordt verbruikt? Anders zou ik het zoeken in de afstelling van de starter switch op de stuurkolom, of solenoid van je startmotor.
Geef eens een paar tikken op je startmotor en probeer het nog eens.
Valkyrie
Posts: 229
Joined: Tue Nov 15, 2005 2:23 pm

Re: HELP! Auto start niet wegens geen remdruk

Post by Valkyrie »

chevystan67 wrote:mijn caprice gaat ook niet uit P bij geen contact, moet iig altijd sleutel omdraaien, dat hoort zo
:oops:

@Funk: er gebeurt niets wat geluid maakt, geen klikje of wat zelfs. Wel dus het brake lampje aan.
De radio kan ook aan. Ik kan maandag pas weer bij de auto komen. Zal de bevindingen posten. Startmotor zat ik thuis idd pas aan te denken. Had dan wel iets verwacht overigens. En starter switch is wel eenvoudig te omzeilen toch?
Alvast hartelijk dank!!
leo185
Posts: 146
Joined: Fri May 28, 2010 10:40 pm

Re: HELP! Auto start niet wegens geen remdruk

Post by leo185 »

Wat voor auto is het?
Mijn Fairlane heeft hetzelfde, heeft de versnellingshandel aan het stuur, als je die dan even omhoog duwt tijdens het starten maakt die weer contact en doet alles het goed. Komt door slijtage door de jaren waardoor de handel te veel zakt in de P stand en de veiligheidsschakelaar dat hij niet start in de versnelling "denkt" dat hij in de R staat, Ford kwaaltje...maar als je het niet weet gewoon een startonderbreker..
Post Reply