hulp gezocht.
hulp gezocht.
Zoals de titel al beschrijft heb ik hulp nodig, waarmee dan ? Eind vorig jaar een andere ride gekocht en daar zit een automaatbak onder van het type TH-700 R4 kenners onder ons weten dat dit een 4 bak automaat is met overdrive en lock-up . Voor de lock-up heb ik dus hulp voor nodig, bij de auto werd een setje geleverd dat de lock-up activeert " even monteren en het werkt " dit even blijkt dus dat er de pan er onderuit moet, solenoid plaatsen en wat draden aansluiten, en inregelen stelt niets voor maar moet wel gebeuren. Wie heeft een ruimte beschikbaar (brug/put) en de kennis om te mee te realiseren.
Re: hulp gezocht.
is wel handig als je dat even meldt ja........
Re: hulp gezocht.
Regio Tilburg, 100-150 Km heen en 100-150 Km terug is geen probleem. Weten we meteen hoe het werkt.
Re: hulp gezocht.
Niemand de kennis in huis ?
Re: hulp gezocht.
Mijn C4 uit 1984 heeft een TH 700/R4 bak.
De Crossfire injectie is vervangen door een Holley carb. daardoor werkte de lockup niet meer (wordt gestuurd door de ECM van de injectie)
ik heb ook zo een kit besteld en gemonteerd.
Voor de zekerheid heb ik een nieuwe solenoid gemonteerd en deze voorzien van 2 draden + en - op de originele stekker op de bak.
De + krijgt stroom als het contact opstaat en de - is geschakeld als volgt:
De drukschakelaar die bij de set geleverd is heb ik aan de buitenzijde van de bak gemonteerd waar de druk van de vierde versnelling kan gemeten worden, daarover laat ik de - draad lopen (zo werkt de lockup enkel in 4 de versnelling)
vanaf die drukschakelaar gaat de - draad over de lockup (vacuumschakelaar) en dan over de massa aan de remlichtschakelaar.
Dit is belangrijk dat de lockup uitgeschakeld wordt als je het rempedaal induwt.
De vacuumschakelaar kan afgesteld worden zodat als je gas bijgeeft (als de lockup is ingeschakeld) deze uitschakelt wordt.
hopelijk heb je hier iets aan.
De Crossfire injectie is vervangen door een Holley carb. daardoor werkte de lockup niet meer (wordt gestuurd door de ECM van de injectie)
ik heb ook zo een kit besteld en gemonteerd.
Voor de zekerheid heb ik een nieuwe solenoid gemonteerd en deze voorzien van 2 draden + en - op de originele stekker op de bak.
De + krijgt stroom als het contact opstaat en de - is geschakeld als volgt:
De drukschakelaar die bij de set geleverd is heb ik aan de buitenzijde van de bak gemonteerd waar de druk van de vierde versnelling kan gemeten worden, daarover laat ik de - draad lopen (zo werkt de lockup enkel in 4 de versnelling)
vanaf die drukschakelaar gaat de - draad over de lockup (vacuumschakelaar) en dan over de massa aan de remlichtschakelaar.
Dit is belangrijk dat de lockup uitgeschakeld wordt als je het rempedaal induwt.
De vacuumschakelaar kan afgesteld worden zodat als je gas bijgeeft (als de lockup is ingeschakeld) deze uitschakelt wordt.
hopelijk heb je hier iets aan.
Re: hulp gezocht.
en t blijft een lapmiddel zo'n aftermarket lockup controller. Mooiste is gewoon aansturen met injectiesysteem.