tikkend geluid

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
thoe1980
Posts: 9
Joined: Sat Sep 03, 2016 12:15 am

Re: tikkend geluid

Post by thoe1980 »

mr bean wrote:flexplate kan scheuren bij de montagebouten op de krukas,dit kan je alleen zien als de bak er achter vandaan is.
Klinkt mij net als mercury1970 zegt als een gescheurde flexplate.
Das een nieuwe in mei gestoken dat zou toch wel heel straf zijn niet ?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: tikkend geluid

Post by sjak_brak »

Nieuw is geen synoniem voor goed of onverslijtbaar, en zeker niet dat het foutloos gemonteerd is.

Hou er ook rekening mee, dat "made with pride in the usa" doorgaans betekent dat toleranties nonchalant kunnen zijn, en afwerking vaak matig.
David - 71 camaro
Posts: 1054
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Re: tikkend geluid

Post by David - 71 camaro »

thoe1980 wrote: nu bij stilstand met draaiende motor hoor ik niks als ie in P of N staat maar vanaf ik in D of R schakel begint er iets te tikken , bij het loslaten van de rem vertraagd de tik en verdwijnt ie tot ik terug stilsta dan is ie er terug
Als ik dit lees dan denk ik toch eerder aan je boite :D ipv blok.

Voor een blok zou het ' in princiepe' niet moeten uitmaken of je bak in D/R staat of niet, het geluid zou er toch moeten komen, want het blok blijft draaien - toch?

Enige mits is dat in D/R er meer druk komt op de converter/flexplate/krukas waardoor de laatste soms te veel naar voren wordt gedrukt en er lagers naar de knoppen gaan. Bekend probleem met th400 waardoor vaak olietoevoer tot de converter geknepen wordt.
thoe1980
Posts: 9
Joined: Sat Sep 03, 2016 12:15 am

Re: tikkend geluid

Post by thoe1980 »

Heb net bericht gekregen van speedshop belgie dat de speling die op de krukas zit normaal is dus kan het enkel nog van de bak of hetgeen ertussenzit (oliepomp of convertor) komen das toch al een beetje goed nieuws
Post Reply