Slechte eerste start Impco

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Slechte eerste start Impco

Post by Homer »

De titel verraad het al, moeilijke eerste start, ook al zet ik het contact een keer of drie aan/uit. Bij mijn vorige auto hetzelfde probleem en even naar de gasboer en klaar is kees start weer als de beste, alleen deze komt uit die auto, en nu zelf ingebouwd, goed te doen ;)

Mixer is helemaal lekvrij gemonteerd dmv silicone pakking op de carburateur, waar het om gaat is hoe kan ik de eerste start verbeteren, denk iets rijker zetten, weet alleen niet hoe.De mixer is een 300A type.

Hoe verbeter ik de eerste start ?
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Slechte eerste start Impco

Post by gert »

starten gaat veel vlotter als je tijdens het starten de knop achterop de verdamper even indrukt.
de gasslang naar de mixer vult zich dan met gas.
het kan met een electrische solenoid, maar veel goedkoper is met een bowdenkabeltje naar je interieur, dan trek je aan het kabeltje terwijl je start.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Slechte eerste start Impco

Post by sjak_brak »

De ene auto is de ander niet.

Daarnaast, rijker zetten is niet altijd zaligmakend, te rijk zorgt nl ook voor problemen.

Zijn je ontstekingsdelen in goede staat (gecontroleerd?)

Gecontroleerd op vacuumlek/valse lucht?

Hoe lang heeft de verdamper droog gestaan?

Geeft je een klein puntje gas tijdens het starten?

Stationair mengschroef zit in de "elleboog" bovenop de mixer (of onderop, als ding op zn kop hangt :D ), vaak zit er een boutje op gedraaid zodat er geen vuil bij komt. Met een schroevendraaiertje kan je dat verstellen. Makkelijkste is om dit te doen als je de motor wat op toeren houdt, schroef draait, peutje gas, en dan gas loslaten en kijken wat de CO-meter doet.
Post Reply