Krachtigeste Windsor Blok >600PK/500NM - suggesties

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
rkreber
Posts: 82
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:12 pm

Krachtigeste Windsor Blok >600PK/500NM - suggesties

Post by rkreber »

Mede bouwers:

Ben met een nieuw project bezig, bouwen van de meest krachtige en best sturende/rijdende Mustang Fastback 65 voor op de weg(niet circuit).

Hoofdcomponenten:
- Tremec TKO600 5 handbak
- IFS coil-over suspension voor
- rear 4-link met 9 inch ford as (3.55 overbrenging)
- ford Windsor 427CU raceblock (minimal 600 HP en 500 NM)

Nu dus de vraag, wat is volgens jullie het meest krachtige 427Cu turn-key crate motor die ik kan kopen?
Hij moet op euro 95 kunnen lopen (liever geen Euro98, maar bij geen andere optie is die goed), ongeblazen en op carb.

Ik kom op volgende enginebouwers:
1- SHAFIROFF
2- ROUSH
3- Ford Racing
4- .......

Wat is jullie mening? Enige suggesties?

Image
camaro rs
Posts: 441
Joined: Mon Jun 30, 2008 9:51 pm

Re: Krachtigeste Windsor Blok >600PK/500NM - suggesties

Post by camaro rs »

600 Hp en Euro 95 ??

waarom Euro 95?
voor de goedkoop?
rkreber
Posts: 82
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:12 pm

Re: Krachtigeste Windsor Blok >600PK/500NM - suggesties

Post by rkreber »

Hi, weet niet of op euro 95 motor met denk 1:10 of 1:10.7 compressie nog kan lopen.
dan zullen we over moeten naar euro 98, is niet echt een problem.

Ben van mening dat in de toekomst euro 98 niet meer te verkrijgen is, of enkel bij paar pompen.
Wagen is dan voor komende 30 jaar, dus vandaar liever 95 euro.
Je kunt natuurlijk ook octaanverhogende substantie toevoegen, maar dan praat je niet meer echt over een pro-touring street auto....

vandaar...
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Krachtigeste Windsor Blok >600PK/500NM - suggesties

Post by thunderbuick »

Veel sportieve auto's hebben die 98 nodig en Firezone is onlangs zelfs met 102 begonnen, ik denk dus dat het sprookjes zijn.
En als het geen sprookjes zijn gaat Firezone erg veel 102 verkopen in de toekomst.
Wat ook wel prettig is maar voor jou van minder belang is, is dat die 102 geen ethanol bevat die je in het bijzonder liever niet in je klassieker hebt.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Krachtigeste Windsor Blok >600PK/500NM - suggesties

Post by MotiV8 »

Insteek en denkwijze is goed.
Euro 95 tank je zonder problemen overall in Europa. En met de juiste afstelling kan je zonder problemen ook met hogere compressie op 95 rijden. Lever je iets pk's in.

Heb twee geblazen Hc motoren zonder problemen al jaren op 95 rijden. Rij ik geheel Europa mee door zonder na te denken waar ik kan tanken, 95 hebben ze immers overal.

Overweeg eens een throttle body efi zoals http://fitechefi.com/
gert
Posts: 3760
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Krachtigeste Windsor Blok >600PK/500NM - suggesties

Post by gert »

lpg?
Speedy18
Posts: 573
Joined: Thu Mar 02, 2006 8:38 am

Re: Krachtigeste Windsor Blok >600PK/500NM - suggesties

Post by Speedy18 »

Dat:
rkreber wrote:best sturende/rijdende Mustang Fastback
En dat:
rkreber wrote:- rear 4-link met 9 inch ford as (3.55 overbrenging)

Zijn 2 dingen die niet samen gaan...
rkreber
Posts: 82
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:12 pm

Re: Krachtigeste Windsor Blok >600PK/500NM - suggesties

Post by rkreber »

@speedy18: ik weet dat een basic 4 link rear suspension inderdaad niet goed voor bochtenwerk is (meer voor powerstrokes op rechte weg).
Enkel spreek ik hier over een 4 link waarbij wegligging en zeker ook bochtenwerk sterk verbeterd, zie foto, zo gaat het worden!
Mogelijk zijn er verder op/aanmerkingen, altijd welkom!!

Update: via Shafiroff kun je ook een 460Cu High Rev motor voor straatgebruik laten maken, 665HP/605NM. ik gebruik op dit moment al een 363Cu High Rev motor van Shafiroff in mijn fastback en dat ding loopt super en zeer zacht voor straatgebruik (mooie idle, maar ook toeren 6500rpm).
Doel is wildste blok voor straatgebruik, dus die 460Cu zie ik wel zitten!

Hier nog een pic van de 4-link:
Image
Post Reply