Heren wie kan me helpen.
Ik heb een 75-er corvette en heb hier een 1403 edelbrock carb erop gezet.
inlaat is nog origineel en er zit een speciale adapter plate op voor de carb.
Alle emissie leidingen zijn eraf gehaald en het volgende is eraan gedaan:
- nieuwe rotorkap, verdeler, bougies, bougiekabels.
- carb, benzineleidingen.
Wanneer de auto stationeer loopt dan kan ik makkelijk gas geven en ploft er verder niets.
Echter wanneer ik wil gaan rijden en het blok wordt iets warmer dan begint hij behoorlijk veel te ploffen in de uitlaat.
Wie heeft er een idee???
groeten
danny
extreem ploffen in de uitlaat
Re: extreem ploffen in de uitlaat
Heel waarschijnlijk een gaatje in de uitlaat en dat hij nu iets rijker loopt
-
- Posts: 318
- Joined: Sat Sep 17, 2005 4:11 pm
Re: extreem ploffen in de uitlaat
hij heeft ervoor met de rochester gewoon perfect gelopen, maar waar denk je dan aan? uitlaatpakking of?
ja ben bezig hem af te stellen, maar de carb is naar verhouding wel klein 500cfm.
gr.
danny
ja ben bezig hem af te stellen, maar de carb is naar verhouding wel klein 500cfm.
gr.
danny
-
- Posts: 1054
- Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm
Re: extreem ploffen in de uitlaat
Check je bougiekabels, ook al weet je 'zeker' dat ze goed zitten.....
Re: extreem ploffen in de uitlaat
Het probleem is dat mensen een geavanceerde quadrajet variabele CFM carburateur met zeer verfijnde circuits vervangen door een jokkebrok veredelde grasmaaiercarburateur met een voooroorlogs metering circuit en dito afstelling.
Wedden dat je auto meer vermogen maakte met een goed afgestelde q jet? Okk zuiniger reed, soupeler reed etc. Oh en plofte niet in de uitlaat doordat t ding smerig vet loopt
Wedden dat je auto meer vermogen maakte met een goed afgestelde q jet? Okk zuiniger reed, soupeler reed etc. Oh en plofte niet in de uitlaat doordat t ding smerig vet loopt
Re: extreem ploffen in de uitlaat
Als ik ploffen hoor in de uitlaat, dan staat de carb ofwel te rijk, ofwel ontsteekt er 1 cilinder niet(goed). Draait hij mooi stationair?
Even je bougies uithalen kan je ook vlug zien of hij te rijk draait op 1 of meerdere cilinders. Als er maar 1 bougie vettig is, dan onsteek hij niet op die cilinder.
Even je bougies uithalen kan je ook vlug zien of hij te rijk draait op 1 of meerdere cilinders. Als er maar 1 bougie vettig is, dan onsteek hij niet op die cilinder.
Re: extreem ploffen in de uitlaat
Dit
Corp wrote:Het probleem is dat mensen een geavanceerde quadrajet variabele CFM carburateur met zeer verfijnde circuits vervangen door een jokkebrok veredelde grasmaaiercarburateur met een voooroorlogs metering circuit en dito afstelling.
Wedden dat je auto meer vermogen maakte met een goed afgestelde q jet? Okk zuiniger reed, soupeler reed etc. Oh en plofte niet in de uitlaat doordat t ding smerig vet loopt
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: extreem ploffen in de uitlaat
Mijn Jokkebrok doet het prima op gas....... niks mis met de vlinderkleppen !
-
- Posts: 318
- Joined: Sat Sep 17, 2005 4:11 pm
Re: extreem ploffen in de uitlaat
Nou het is oplost
Ontsteking nagekeken en bleek toch dat ik cylinder 1 en 3 omgedraaid had.
Nadat ik dit had opgelost draaide het blok stationeer super
Testrit gemaakt en bij het doortrappen begon hij weer te ploffen terug in neutraal en ff wachten en dan liep hij weer normaal.
Na 2 dagen zoeken kwam ik erachter:
De nieuwe benzine leiding flexibel naar de benzinepomp was geknikt.
Bleek dat hij net genoeg kreeg met rustig rijden maar bij optrekken dus tekort kwam
Weer opnieuw deze vervangen en hij doer het super met de edelbrock.
Gr danny
Ontsteking nagekeken en bleek toch dat ik cylinder 1 en 3 omgedraaid had.
Nadat ik dit had opgelost draaide het blok stationeer super
Testrit gemaakt en bij het doortrappen begon hij weer te ploffen terug in neutraal en ff wachten en dan liep hij weer normaal.
Na 2 dagen zoeken kwam ik erachter:
De nieuwe benzine leiding flexibel naar de benzinepomp was geknikt.
Bleek dat hij net genoeg kreeg met rustig rijden maar bij optrekken dus tekort kwam
Weer opnieuw deze vervangen en hij doer het super met de edelbrock.
Gr danny