Andere koppel omvormer

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
barkie
Posts: 47
Joined: Sun Mar 08, 2015 1:11 pm

Andere koppel omvormer

Post by barkie »

Ik heb voor ongeveer een jaar terug mijn automaat gereviseerd van mijn camaro. Een TH350. Daar bij heb ik maar gelijk een nieuwe koppel omvormer van TCI er op gezet.
Alleen komt er nu een schrapend geluid uit de bak of omvormer weg. Het geluid is er alleen als de auto stil staat in de D of R met de voet op de rem. Zo gouw de auto begint te rollen is het geluid weg. Ook als de shifter in N of P staat is het geluid weg.
Ik heb het vermoeden dat het aan de koppel omvormer ligt. Wat is het beste merk wat ik kan kopen voor redelijk geld, want mijn vertrouwen in het merk TCI is weg. De garantie van TCI is maar 90 dagen staat op hun site. Dus die is al voor bij.

Gr. Dennis
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Andere koppel omvormer

Post by Corp »

flex plate buigt, omvormer niet goed geshimd en raakt het steenslag deksel of iets anders. Als er last van R od D op staat buigt de flexplate door de druk van de pomp, daarom heet t ook een flexplate. Wedden dat de boutjes aanlopen....
barkie
Posts: 47
Joined: Sun Mar 08, 2015 1:11 pm

Re: Andere koppel omvormer

Post by barkie »

Vandaag het steenslag deksel er af gehad, maar alle boutje zitten op zijn plek. Boutje lopen ook nergens tegen aan.
Hoe kan het dan dat als ik weg rij dat het geluid dan weg is? tijdens het rijden staat er dan toch ook druk op.
Speedy18
Posts: 573
Joined: Thu Mar 02, 2006 8:38 am

Re: Andere koppel omvormer

Post by Speedy18 »

Draai maar eens een moer los waar de koppelomvormer mee op de flexplate zit. Waarschijnlijk moet je de moer een aantal slagen los draaien voor deze spanningsvrij is. Meestal moeten er een aantal shimringen tussen de omvormer en flexplate.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Andere koppel omvormer

Post by Corp »

zet m eens in de D, voet op de rem en geef iets gas, wordt het geluid dan erger?
JurgenS
Posts: 570
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:35 pm

Re: Andere koppel omvormer

Post by JurgenS »

Speedy18 wrote:Draai maar eens een moer los waar de koppelomvormer mee op de flexplate zit. Waarschijnlijk moet je de moer een aantal slagen los draaien voor deze spanningsvrij is. Meestal moeten er een aantal shimringen tussen de omvormer en flexplate.
Je omvormer zit toch los op de as van de bak? Waarom zou je dan shimringen moeten gebruiken?
barkie
Posts: 47
Joined: Sun Mar 08, 2015 1:11 pm

Re: Andere koppel omvormer

Post by barkie »

Corp wrote:zet m eens in de D, voet op de rem en geef iets gas, wordt het geluid dan erger?
Net geprobeerd. En het geluid wordt dan wel wat luider. Is dat een teken dat het aan de flexplate ligt?
barkie
Posts: 47
Joined: Sun Mar 08, 2015 1:11 pm

Re: Andere koppel omvormer

Post by barkie »



Even een filmpje van gemaakt.
barkie
Posts: 47
Joined: Sun Mar 08, 2015 1:11 pm

Re: Andere koppel omvormer

Post by barkie »

Iemand ervaring met transmissie service twente? De advertentie van hem komt over dat hij veel bakken heeft liggen en helemaal naar wens kan maken. Is te denken om de th350 in te ruilen voor een 4l60e of een 700r4. De th2004r kom ik haast niet tegen.
Heeft het veel voordelen een elektrische gestuurde bak?
Post Reply