Slecht lopen na snelweg

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Slecht lopen na snelweg

Post by MotiV8 »

Hoe is de staat, inwending van je carburateur ???
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Slecht lopen na snelweg

Post by silentchaos »

MotiV8 wrote:Hoe is de staat, inwending van je carburateur ???
Ik heb hem een aantal jaar verleden volledig gereviseerd. Denk in totaal erna ongeveer 5000-6000km gereden
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Slecht lopen na snelweg

Post by silentchaos »

big dooley wrote:ff een wiki link om het eea te verduidelijken:

https://en.wikipedia.org/wiki/Vapor_lock
:thumbs:
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Slecht lopen na snelweg

Post by MotiV8 »

silentchaos wrote:Ik heb hem een aantal jaar verleden volledig gereviseerd. Denk in totaal erna ongeveer 5000-6000km gereden
Ik vroeg niet hoe de staat een aantal jaren gelden was, ik vroeg hoe de staat nu is.

De huidige brandstof met gemiddeld 7% ethanol verkloot je carburateur binnen enkele maanden stilstand.
Zondermeer hebben voertuigen die weinig rijden een fuel stabilizer nodig om de vergumming en verstopping van het brandstofsysteem tegen tegaan.

Het zou mij niet verbazen als jou carburateur wel een goede ( Ultrasoon ) reiniging kan gebruiken.

Dit middel verhelp geen problemen, maar het voorkomt wel problemen : Ethomix
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Slecht lopen na snelweg

Post by silentchaos »

Kleine update:
volledige ontsteking vervangen / afgesteld.... probleem is er nog steeds (alleen timing heb ik niet aangezeten, maar lijkt me sterk dat het daaraan kan liggne als je blok verder prima loopt)....
hanver wrote: Thu Apr 21, 2016 12:51 pm Als je een automatische choke hebt, best ook eens kijken of hij volledig opent eens de motor warm heeft. Als het inderdaad zo is dat je blok teveel afkoeld tijdens ritje op de autostrade (zoals je hierboven vermeld) dan kan het (afh. van type choke) dat de choke weer wat dichtgaat.
Als je motor rommelig stationair loopt, is het toerental ook lager dan als hij goed loopt?
Dit is denk ik maar het volgende wat ik moet gaan checken. Ik heb namelijk het vermoeden dat het toerental wel wat inzakt... misschien de carb opnieuw af (laten) stellen, ik heb daar alleen weinig/geen ervaring mee :D
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Slecht lopen na snelweg

Post by MotiV8 »

Welicht tijd voor een carb eens open te trekken en te kijken hoe alles er nu van binnen bij staat.
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Slecht lopen na snelweg

Post by silentchaos »

Opgelost :)

Carb opnieuw afgesteld en loopt nu als een zonnetje...
Het kan soms zo simpel zijn
Post Reply