Simpel alarmsysteem Chevrolet 1971

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
RedDustRiddle
Posts: 136
Joined: Tue Apr 09, 2013 9:27 pm

Simpel alarmsysteem Chevrolet 1971

Post by RedDustRiddle »

Ik kwam net bij de wagen en zag dat ze er vannacht in geweest zijn, super pissed nu.
Gozer heeft echt geluk gehad, als ik em had gezien had ie er nu nog naast gelegen denk ik.

Gelukkig alleen een USB ladertje meegenomen en het slotje gaat vanaf buiten niet meer op slot, wel open.

Nu zoek ik een alarmsysteem voor op de auto.
Het is de 2e keer dat er ingebroken is en ik moet ff iets doen geloof ik.

Heeft er iemand tips etc voor iets wat goed te doen is om zelf in te bouwen.

Dank!
Wolf
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Simpel alarmsysteem Chevrolet 1971

Post by Funk »

Viper heeft alarmen met directe melding op de sleutel of app op je telefoon.
maartten
Posts: 2639
Joined: Sun Oct 31, 2004 10:55 am

Re: Simpel alarmsysteem Chevrolet 1971

Post by maartten »

misschien kan mijn neefje klaas wel een tijdje in je auto gaan zitten posten snachts.
Image
jelmoer
Posts: 310
Joined: Mon Mar 28, 2011 11:55 am

Re: Simpel alarmsysteem Chevrolet 1971

Post by jelmoer »

Die ziet er behoorlijk simpel uit!
RedDustRiddle
Posts: 136
Joined: Tue Apr 09, 2013 9:27 pm

Re: Simpel alarmsysteem Chevrolet 1971

Post by RedDustRiddle »

jelmoer wrote:Die ziet er behoorlijk simpel uit!
LOL
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Simpel alarmsysteem Chevrolet 1971

Post by gert »

je weet hoe het is met alarmsystemen, hoe geavanceerder, hoe vaker vals alarm.

het simpelst is een deurcontact ( die heb je reeds) met een knipperlicht relais op de claxon, en een verborgen schakelaartje ergens onder de grill, om het uit te zetten als je er zelf in wilt.
RedDustRiddle
Posts: 136
Joined: Tue Apr 09, 2013 9:27 pm

Re: Simpel alarmsysteem Chevrolet 1971

Post by RedDustRiddle »

gert wrote:je weet hoe het is met alarmsystemen, hoe geavanceerder, hoe vaker vals alarm.

het simpelst is een deurcontact ( die heb je reeds) met een knipperlicht relais op de claxon, en een verborgen schakelaartje ergens onder de grill, om het uit te zetten als je er zelf in wilt.
Mee eens, ik wil geen dikke kermis aan de wagen hebben.
Simpelweg naar de claxon is zeker een optie.

Het allermooiste zou zijn twee deurschakelaars die een signaal naar mn smartphone sturen en dat ik dan gebeld wordt of iets dergelijks als het contact verbroken wordt.

Kan ik zo naar buiten lopen en de inbreker betrappen, dat heb ik het liefst ;)

Ik ben aan het zoeken naar zoiets, nog niet heel veel succes.
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Simpel alarmsysteem Chevrolet 1971

Post by gert »

er zijn zeker doosjes met elektronica die, na het sluiten van een schakelaar, je mobiel bellen.
ik heb ooit zoiets gekocht van marktplaats voor mijn garagebox.
http://www.draadloosgsmalarm.nl/ heeft ook zoiets
laat ons even weten hoe je het gedaan hebt.....
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Simpel alarmsysteem Chevrolet 1971

Post by gert »

die beschrijving op Ebay, kan ik niet volgen hoor!
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Simpel alarmsysteem Chevrolet 1971

Post by thunderbuick »

Als ik het apparaat bekijk kun je dingen via de gsm op afstand kunt bedienen zoals een als een alarm aan en uit zetten maar belt ie je gsm niet bij het afgaan van het alarm.
Er is een Auto-Dialler (belt je gsm) nodig die reageert bij het gewenste signaal zoals bv de binnenverlichting die stroom krijgt als de deur open gaat
Zelfs mogelijk in combinatie met een draadloze camera die de beelden vastlegt op je pc. Alles mogelijk, maar soms even zoeken en combineren. :)
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Simpel alarmsysteem Chevrolet 1971

Post by Supervaags »

In de omschrijving wordt idd voornamelijk de remote functie beschreven. Maar deze kan ook een sms versturen zodra een sensor wordt getriggerd:
"Two digital alarm inputs. Various sensors can be monitored, and an alarm SMS could be sending out when the sensors are triggered."

Je kunt er 2 sensoren aan monteren en 3 outputs. Dan kun je door een sms te sturen camera/verlichting/geluid (of wat je maar wil) activeren.
Heb ooit zoiets overwogen te installeren, maar dan vooral voor de lol.

Maar je kunt idd van alles krijgen, kastjes zoals dit vraagt wel een beetje handigheid. Je hebt ook 'plug and play' alarmsystemen met bel/sms functie alleen die zijn natuurlijk een stuk duurder.
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Simpel alarmsysteem Chevrolet 1971

Post by gert »

ik heb nog es even wat rondgekeken, en kom tot de conclusie dat een goed gsm alarm nogal duur is vanwege alle zooi die je erop kan aansluiten
iets simpels is gewoon niet te koop.
zelf zocht ik iets om de garage onder mijn flat te beveiligen, maar men zegt dat iedere inbreker tegenwoordig een gsm stoor apparaat heeft, dus dat gsm gebeuren is ook niks.
een simpele draadloze deurbel is misschien de oplossing, kost niks, en heeft genoeg (70 m) bereik, is ongevoelig voor stoorapparaten omdat het op een andere band werkt.
de feitelijke deurbel kun je simpel vervangen door welke schakelaar dan ook......
simpel en goedkoop.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Simpel alarmsysteem Chevrolet 1971

Post by Wilf »

Elk signaal valt met een stoorzender te blocken. Ook van een deurbel.
RedDustRiddle
Posts: 136
Joined: Tue Apr 09, 2013 9:27 pm

Re: Simpel alarmsysteem Chevrolet 1971

Post by RedDustRiddle »

Mooi idee Gert,
Dan zou ik hem zo moeten ombouwen dat de zender op 12 V werkt en geschakeld wordt tussen de doorswitch.
Ik ben niet zo n held met elektra maar kan ik waarschijnlijk wel iemand voor vinden.
Post Reply