Chassis Delta 88 1966

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
HarOlds
Posts: 14
Joined: Mon Mar 03, 2014 8:54 am

Chassis Delta 88 1966

Post by HarOlds »

Vraagje:

Ik ben bezig met de restauratie van m'n Olds Delta 88 1966 convertible. Nu zie ik in de Chassis manual dat er een dwarsbalk zou moeten zitten achterin het chassis, tussen de uiteinden van de langsliggers. Die zit er bij mij niet, ik vermoed dat die ooit om welke reden dan ook is verwijderd.
Ik wil er nu zelf een maken, maar in die Chassis Manual staan helaas geen details van deze balk. Is er iemand die weet wat de afmetingen moeten zijn, of het een L, U of kokerprofiel is en wat de maatvoering van de uithollingen voor de vulpijp van de benzinetank en voor de uitlaatpijpen moet zijn?
wim.olds64
Posts: 7
Joined: Wed Aug 01, 2012 6:40 pm

Re: Chassis Delta 88 1966

Post by wim.olds64 »

ben je er al uit? Ik heb een 64 jetstar 88 conv.. misschien zelfde chassis? Kan wel kijken voor je? Laat maar horen

gr Wim
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Chassis Delta 88 1966

Post by sjak_brak »

Ligt er ook aan of het origineel-exact moet zijn, of dat je het pragmatisch benadert.

Er zijn voor veel wagens ook assembly-manuals te krijgen, dat is bij een totale resto soms erg handig.

Verder is er ook de parts manual (vaak als CD-rom te vinden), die kan ook allerlei nuttige info & aanwijzingen bevatten.
HarOlds
Posts: 14
Joined: Mon Mar 03, 2014 8:54 am

Re: Chassis Delta 88 1966

Post by HarOlds »

wim.olds64 wrote:ben je er al uit? Ik heb een 64 jetstar 88 conv.. misschien zelfde chassis? Kan wel kijken voor je? Laat maar horen

gr Wim
Wim, ik ben er nog niet uit. Het 64 chassis zal toch niet veel afwijken van een 66 denk ik? Als je wat wilt meten / fotograferen, graag!
mvrgr. Harry
HarOlds
Posts: 14
Joined: Mon Mar 03, 2014 8:54 am

Re: Chassis Delta 88 1966

Post by HarOlds »

sjak_brak wrote:Ligt er ook aan of het origineel-exact moet zijn, of dat je het pragmatisch benadert.

Er zijn voor veel wagens ook assembly-manuals te krijgen, dat is bij een totale resto soms erg handig.

Verder is er ook de parts manual (vaak als CD-rom te vinden), die kan ook allerlei nuttige info & aanwijzingen bevatten.
Sjak,

Origineel-exact is niet noodzakelijk. Maar als er een balk hoort te zitten en ik kom zonder bij de RDW dan voorzie ik een afkeur. En dat moeten we niet hebben!
Ik had gehoopt met die dikke pil van een Chassis Manual ongeveer alle documentatie te hebben, maar ik moet dus nog een paar boeken of CD's zien te bemachtigen.

Dank, Harry
HarOlds
Posts: 14
Joined: Mon Mar 03, 2014 8:54 am

Re: Chassis Delta 88 1966

Post by HarOlds »

Dat plaatje ken ik al maar daar haal ik niet voldoende info uit. Ik kan niet zien of het een U, L of koker is en wat de buiging is.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Chassis Delta 88 1966

Post by mercury1970 »

Misschien denk ik te simpel, maar denk je dat de RDW dat iets uitmaakt wat voor balk jij erin zet (ga er voor het gemak even vanuit dat die demonteerbaar is), zet er een mooi balkje tussen, tectyleer dat ding en de RDW zal daar echt niet over vallen, lijkt mij.
wim.olds64
Posts: 7
Joined: Wed Aug 01, 2012 6:40 pm

Re: Chassis Delta 88 1966

Post by wim.olds64 »

Ik zal vanavond ff onder mijn olds kijken

Gr wim
Post Reply