LPG Probleem 350TBI wil niet starten
LPG Probleem 350TBI wil niet starten
Ik zit met het volgende probleem:
Mijn chevrolet suburban 1991 350 TBI met een Impco 300 mengstuk en E verdamper wil niet meer aanslaan. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
-Ander 300a mengstuk gemonteerd
-Andere verdamper gemonteerd
-Afsluiter op de tank rechtstreeks op 12v aangesloten hierbij ook getest of deze gas doorlaat op het moment dat er spanning op komt te staan
-Afsluiter op de verdamper rechtstreeks op 12v aangesloten en ook hierbij getest zoals de afsluiter op de tank
-Gekeken of de bougie vonkt
Op benzine heeft de auto in mijn bezit nooit gelopen.
Wat mij is opgevallen is dat de verdamper geen druk opbouwt. Op het moment dat ik het palletje met veertje indruk hoor ik geen gas lopen. De verdamper die ik later heb gemonteerd en daar nu aan het mee aan het testen ben is een verdamper die het altijd heeft gedaan en werkend is gedemonteerd van een andere auto.
Mijn chevrolet suburban 1991 350 TBI met een Impco 300 mengstuk en E verdamper wil niet meer aanslaan. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
-Ander 300a mengstuk gemonteerd
-Andere verdamper gemonteerd
-Afsluiter op de tank rechtstreeks op 12v aangesloten hierbij ook getest of deze gas doorlaat op het moment dat er spanning op komt te staan
-Afsluiter op de verdamper rechtstreeks op 12v aangesloten en ook hierbij getest zoals de afsluiter op de tank
-Gekeken of de bougie vonkt
Op benzine heeft de auto in mijn bezit nooit gelopen.
Wat mij is opgevallen is dat de verdamper geen druk opbouwt. Op het moment dat ik het palletje met veertje indruk hoor ik geen gas lopen. De verdamper die ik later heb gemonteerd en daar nu aan het mee aan het testen ben is een verdamper die het altijd heeft gedaan en werkend is gedemonteerd van een andere auto.
-
- Posts: 2086
- Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm
Re: LPG Probleem 350TBI wil niet starten
Bedrading, krijgt ie wel signaal dat ie gas door moet geven, ook tijdens starten etc.
Neem aan dat je ontsteking/bougies etc verder in een goede staat zijn.....
Neem aan dat je ontsteking/bougies etc verder in een goede staat zijn.....
Re: LPG Probleem 350TBI wil niet starten
Hij moet wel gas doorgeven, want ik heb de afsluiters direkt op 12v aangesloten.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: LPG Probleem 350TBI wil niet starten
Ruikt het ook naar lpg tijdens het starten ?
Re: LPG Probleem 350TBI wil niet starten
Het ruikt niet naar lpg bij het starten.
Doet de tbi en zijn computer nog wat als deze op lpg loopt? Is het mogelijk dat de superfix wat doet of juist niet?
Doet de tbi en zijn computer nog wat als deze op lpg loopt? Is het mogelijk dat de superfix wat doet of juist niet?
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: LPG Probleem 350TBI wil niet starten
Superfix sluit de injectoren af en neemt de lambda in de maling
Re: LPG Probleem 350TBI wil niet starten
Kijk ook ff naar je vacuum, ben hier met een jeep wagoneer ook wel eens de mist mee in gegaan door dat ie net niet genoeg vacuum trok om hem opem te trekken. Bleek bij die jeep een lekke pcv klep te zijn die altijd open stond
Gr Lennard
Gr Lennard
Re: LPG Probleem 350TBI wil niet starten
Idd eerst zoeken naar valse lucht / vacuumlek, en naar eventuele problemen in de ontstekingsdelen.
Een gare pakking tussen de mixer en adapter, of TBI en adapter, of voetpakking van de TBI/inlaat kan ook (oa) startproblemen geven.
Is dit bij warme start, of alleen bij koude start. Indien alleen koud: Je kan als extra test nog proberen tijdens het starten de knop op de verdamper ingedrukt te houden (door een assistent)
Is dit probleem geleidelijk ontstaan, of ineens uit het niets?
Een gare pakking tussen de mixer en adapter, of TBI en adapter, of voetpakking van de TBI/inlaat kan ook (oa) startproblemen geven.
Is dit bij warme start, of alleen bij koude start. Indien alleen koud: Je kan als extra test nog proberen tijdens het starten de knop op de verdamper ingedrukt te houden (door een assistent)
Niet als de afsluite defect is (komt overigens zelden voor)Mus wrote:Hij moet wel gas doorgeven, want ik heb de afsluiters direkt op 12v aangesloten.
Is dit probleem geleidelijk ontstaan, of ineens uit het niets?
Re: LPG Probleem 350TBI wil niet starten
leiding op de verdamper losdraaien en kijken of het gas eruit spuit als je spanning op de kleppen zet. Zoniet dan verder terug zoeken richting tank...
Re: LPG Probleem 350TBI wil niet starten
@ Duster: Heb ik al geprobeerd, maar dat werkt naar behoren.
@Sjak_brak: Het probleem is ineens uit het niets ontstaan. Ik ga alle delen even afkitten, zodat ik zeker weet dat alles dicht zit. Als dat ook niet werkt, bouw ik een carburateur en bijbehorende inlaat in met een "oude type" onsteking. Dan moet het wel goed gaan lijkt mij.
@Sjak_brak: Het probleem is ineens uit het niets ontstaan. Ik ga alle delen even afkitten, zodat ik zeker weet dat alles dicht zit. Als dat ook niet werkt, bouw ik een carburateur en bijbehorende inlaat in met een "oude type" onsteking. Dan moet het wel goed gaan lijkt mij.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: LPG Probleem 350TBI wil niet starten
Waarom terug naar carb ?
Re: LPG Probleem 350TBI wil niet starten
Hij loopt niet op benzine. TBI zal net als de Bosch KE-tronic ongetwijfeld goed zijn, maar het zijn al oudere systemen met verouderde onderdelen die een grotere kans hebben op falen.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: LPG Probleem 350TBI wil niet starten
Tbi is al een stuk efficienter, maar mischien uitvinden wat het probleem is. Kan zo simpel zijn als een stekkertje
Re: LPG Probleem 350TBI wil niet starten
Als iets uit het niets ontstaat, dan is het meestal een electrisch of electronisch probleem.
Impco-delen gaan niet zomaar kapot, en als het gebeurt, dan ontstaat de klacht meestal geleidelijk. Uitzondering is (bv door een ontstekingsfout of vacuumlek) een grote backfire die schade aan de mixer veroorzaakt.
@ Pave: TBI of carb maakt weinig uit als het spul toch niet gebruikt wordt Ben het wel met je eens dat het waarschijnlijk electrisch is.
Impco-delen gaan niet zomaar kapot, en als het gebeurt, dan ontstaat de klacht meestal geleidelijk. Uitzondering is (bv door een ontstekingsfout of vacuumlek) een grote backfire die schade aan de mixer veroorzaakt.
@ Pave: TBI of carb maakt weinig uit als het spul toch niet gebruikt wordt Ben het wel met je eens dat het waarschijnlijk electrisch is.