LPG Probleem 350TBI wil niet starten

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Mus
Posts: 14
Joined: Tue Mar 03, 2015 12:46 am

LPG Probleem 350TBI wil niet starten

Post by Mus »

Ik zit met het volgende probleem:

Mijn chevrolet suburban 1991 350 TBI met een Impco 300 mengstuk en E verdamper wil niet meer aanslaan. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:

-Ander 300a mengstuk gemonteerd
-Andere verdamper gemonteerd
-Afsluiter op de tank rechtstreeks op 12v aangesloten hierbij ook getest of deze gas doorlaat op het moment dat er spanning op komt te staan
-Afsluiter op de verdamper rechtstreeks op 12v aangesloten en ook hierbij getest zoals de afsluiter op de tank
-Gekeken of de bougie vonkt

Op benzine heeft de auto in mijn bezit nooit gelopen.

Wat mij is opgevallen is dat de verdamper geen druk opbouwt. Op het moment dat ik het palletje met veertje indruk hoor ik geen gas lopen. De verdamper die ik later heb gemonteerd en daar nu aan het mee aan het testen ben is een verdamper die het altijd heeft gedaan en werkend is gedemonteerd van een andere auto.
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: LPG Probleem 350TBI wil niet starten

Post by thunderbuick »

Bedrading, krijgt ie wel signaal dat ie gas door moet geven, ook tijdens starten etc.
Neem aan dat je ontsteking/bougies etc verder in een goede staat zijn.....
Mus
Posts: 14
Joined: Tue Mar 03, 2015 12:46 am

Re: LPG Probleem 350TBI wil niet starten

Post by Mus »

Hij moet wel gas doorgeven, want ik heb de afsluiters direkt op 12v aangesloten.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: LPG Probleem 350TBI wil niet starten

Post by Pavement Pounder »

Ruikt het ook naar lpg tijdens het starten ?
Mus
Posts: 14
Joined: Tue Mar 03, 2015 12:46 am

Re: LPG Probleem 350TBI wil niet starten

Post by Mus »

Het ruikt niet naar lpg bij het starten.

Doet de tbi en zijn computer nog wat als deze op lpg loopt? Is het mogelijk dat de superfix wat doet of juist niet?
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: LPG Probleem 350TBI wil niet starten

Post by Pavement Pounder »

Superfix sluit de injectoren af en neemt de lambda in de maling
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: LPG Probleem 350TBI wil niet starten

Post by Lennard »

Kijk ook ff naar je vacuum, ben hier met een jeep wagoneer ook wel eens de mist mee in gegaan door dat ie net niet genoeg vacuum trok om hem opem te trekken. Bleek bij die jeep een lekke pcv klep te zijn die altijd open stond

Gr Lennard
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: LPG Probleem 350TBI wil niet starten

Post by sjak_brak »

Idd eerst zoeken naar valse lucht / vacuumlek, en naar eventuele problemen in de ontstekingsdelen.
Een gare pakking tussen de mixer en adapter, of TBI en adapter, of voetpakking van de TBI/inlaat kan ook (oa) startproblemen geven.

Is dit bij warme start, of alleen bij koude start. Indien alleen koud: Je kan als extra test nog proberen tijdens het starten de knop op de verdamper ingedrukt te houden (door een assistent)
Mus wrote:Hij moet wel gas doorgeven, want ik heb de afsluiters direkt op 12v aangesloten.
Niet als de afsluite defect is (komt overigens zelden voor)

Is dit probleem geleidelijk ontstaan, of ineens uit het niets?
duster440
Posts: 228
Joined: Mon May 21, 2007 7:55 pm

Re: LPG Probleem 350TBI wil niet starten

Post by duster440 »

leiding op de verdamper losdraaien en kijken of het gas eruit spuit als je spanning op de kleppen zet. Zoniet dan verder terug zoeken richting tank...
Mus
Posts: 14
Joined: Tue Mar 03, 2015 12:46 am

Re: LPG Probleem 350TBI wil niet starten

Post by Mus »

@ Duster: Heb ik al geprobeerd, maar dat werkt naar behoren.

@Sjak_brak: Het probleem is ineens uit het niets ontstaan. Ik ga alle delen even afkitten, zodat ik zeker weet dat alles dicht zit. Als dat ook niet werkt, bouw ik een carburateur en bijbehorende inlaat in met een "oude type" onsteking. Dan moet het wel goed gaan lijkt mij.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: LPG Probleem 350TBI wil niet starten

Post by Pavement Pounder »

Waarom terug naar carb ?
Mus
Posts: 14
Joined: Tue Mar 03, 2015 12:46 am

Re: LPG Probleem 350TBI wil niet starten

Post by Mus »

Hij loopt niet op benzine. TBI zal net als de Bosch KE-tronic ongetwijfeld goed zijn, maar het zijn al oudere systemen met verouderde onderdelen die een grotere kans hebben op falen.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: LPG Probleem 350TBI wil niet starten

Post by Pavement Pounder »

Tbi is al een stuk efficienter, maar mischien uitvinden wat het probleem is. Kan zo simpel zijn als een stekkertje
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: LPG Probleem 350TBI wil niet starten

Post by sjak_brak »

Als iets uit het niets ontstaat, dan is het meestal een electrisch of electronisch probleem.

Impco-delen gaan niet zomaar kapot, en als het gebeurt, dan ontstaat de klacht meestal geleidelijk. Uitzondering is (bv door een ontstekingsfout of vacuumlek) een grote backfire die schade aan de mixer veroorzaakt.

@ Pave: TBI of carb maakt weinig uit als het spul toch niet gebruikt wordt :) Ben het wel met je eens dat het waarschijnlijk electrisch is.
Post Reply