Pontiac sunbird '93 dynamo

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
pontiacsunbirdd
Posts: 4
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:44 pm

Pontiac sunbird '93 dynamo

Post by pontiacsunbirdd »

Mijn naam is Jimmy en sindskort beschik ik over een pontiac sunbird convertible-let.

Dit is mijn eerste autotje die ik van vrienden van mijn ouder heb overgenomen en het is een ware opknapper.

motorisch gelukkig 100% alleen de dynamo is kapot. De auto rijd namelijk super alleen de accu gaat steeds leeg....

iemand een bron/adress waar ik een dynamo kan laten maken of kopen voor een zo laag mogelijke prijs? ik vertrouw de amerikaanse sites niet en aangezien de auto geïmporteerd is is het al een stukje lastiger.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Pontiac sunbird '93 dynamo

Post by MotiV8 »

Probeer eens een Opel dealer, grote kans dat alles Opel is wat onder je motorklep steekt.

Een beetje dynamo boer kan je dynamo vast repareren en voorzien van een nieuwe spanningsregelaar.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Pontiac sunbird '93 dynamo

Post by Corp »

zal gewoon een cs133 dynamo zijn, clocking is wel belangrijk, je hebt met oor links, oor rechts en oor boven. Deze zijn voor multiriem systemen.
Je kunt ze gewoon laten reviseren alhoewel een nieuwe soms goedkoper is. Als je nou opMP kijkt naar een dynamo voor een 6 cilinder camaro, firebird oid dan heb je grote kans dat je exact dezelfde dynamo vindt.
pontiacsunbirdd
Posts: 4
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:44 pm

Re: Pontiac sunbird '93 dynamo

Post by pontiacsunbirdd »

MotiV8 wrote:Probeer eens een Opel dealer, grote kans dat alles Opel is wat onder je motorklep steekt.

Een beetje dynamo boer kan je dynamo vast repareren en voorzien van een nieuwe spanningsregelaar.

Bedankt!! :)
pontiacsunbirdd
Posts: 4
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:44 pm

Re: Pontiac sunbird '93 dynamo

Post by pontiacsunbirdd »

Corp wrote:zal gewoon een cs133 dynamo zijn, clocking is wel belangrijk, je hebt met oor links, oor rechts en oor boven. Deze zijn voor multiriem systemen.
Je kunt ze gewoon laten reviseren alhoewel een nieuwe soms goedkoper is. Als je nou opMP kijkt naar een dynamo voor een 6 cilinder camaro, firebird oid dan heb je grote kans dat je exact dezelfde dynamo vindt.
Bedankt!! :thumbs:
grandmaster n
Posts: 394
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Pontiac sunbird '93 dynamo

Post by grandmaster n »

Waar kom je ongeveer vandaan?
Maakt ook uit voor een adresje.

gr
pontiacsunbirdd
Posts: 4
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:44 pm

Re: Pontiac sunbird '93 dynamo

Post by pontiacsunbirdd »

Westland/den haagzuid
The Clown
Posts: 306
Joined: Tue Dec 14, 2004 8:41 pm

Re: Pontiac sunbird '93 dynamo

Post by The Clown »

Post Reply