Gaatje in differentieel?
Gaatje in differentieel?
Ben vandaag begonnen met mijn differentieel. Ik vind em nogal vettig rondom de klokbehuizing (vast geen correcte term), maar misschien is dat niet raar bij een oud differentieel. Ik vond het volgende alleen wel opmerkelijk:
Dat lijkt me niet horen, ik neem aan dat ik dat gaatje gewoon met lasapparaat dicht kan pikken?
En worden die "buizen" (ik weet hier de correcte term ook niet van) die in de klokbehuizing verdwijnen volledig rondom gelast aan de binnenkant of zou hier ook lekkage kunnen optreden?
Dat lijkt me niet horen, ik neem aan dat ik dat gaatje gewoon met lasapparaat dicht kan pikken?
En worden die "buizen" (ik weet hier de correcte term ook niet van) die in de klokbehuizing verdwijnen volledig rondom gelast aan de binnenkant of zou hier ook lekkage kunnen optreden?
Last edited by SRB12 on Mon Dec 21, 2015 11:58 pm, edited 2 times in total.
-
- Posts: 1054
- Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm
Re: Gaatje in differentieel?
is gewoon een las die de asbuis als een plug in het huis houdt, zijn vaak niet perfect doordat er verontreinigingen naar boven komen, helemaal door t gietijzer. Je kunt t dichtlassen, je kunt ook de asbuis rondom aflassen (maar kans is wel dat t scheurt omdat het huis gietijzer is en eigenlijk niet fatsoenlijk last met normaal lasdraad, nikkel nodig)
12 bolt as?
12 bolt as?
Re: Gaatje in differentieel?
Ja 12 bolt as. Ik heb een Canadese Buick, die zijn standaard met een 12 geleverd. Ik heb verder geen race plannen met deze wagen, hij moet alleen niet lekken
Ik had alleen de indruk dat er wat langs de pakking lekte, maar nu begon ik te twijfelen. Maar wellicht is de pinion seal ook niet meer 100% en wordt er olie van de cardanas afgeslingerd. Vervang ik die.
En dan ga ik niet de asbuizen rondom lassen, zodat ik geen risico op krom trekken heb. En dat kleine gaatje pik ik dan wel even dicht en dan hopen dat het in orde is
Bedankt voor de reacties.
Ik had alleen de indruk dat er wat langs de pakking lekte, maar nu begon ik te twijfelen. Maar wellicht is de pinion seal ook niet meer 100% en wordt er olie van de cardanas afgeslingerd. Vervang ik die.
En dan ga ik niet de asbuizen rondom lassen, zodat ik geen risico op krom trekken heb. En dat kleine gaatje pik ik dan wel even dicht en dan hopen dat het in orde is
Bedankt voor de reacties.
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Gaatje in differentieel?
kan hij niet gewoon epoxy / kneedbaar staal gebruiken en het daarmee dichtsmeren ?
Re: Gaatje in differentieel?
oh ja, dit is aap....sorry vergeten
Re: Gaatje in differentieel?
Ja en als keeringen lekken een bakje eronder hangen,doe het gelijk goed.Boel ligt eraf notabene.
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Gaatje in differentieel?
IK HAD HET OVER DE LAS DIE LEKTE
Re: Gaatje in differentieel?
Er zit ook een scheur bij dat gaatje, hoe ver loopt die door? Ik heb er eerlijkheidshalve geen verstand van maar voor het geval dat het de experts ontgaan was omdat ze reageerden via hun telefoon of zo
Re: Gaatje in differentieel?
Wat je op de foto ziet is het.
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Gaatje in differentieel?
er zit standaard een ontluchtingsgaatje in het differentieel , maar dat zit gewoonlijk ergens boven in het diff huis , ik denk dat je het gaatje in de pluglas wel dichtkrijgt met een beetje vloeibaar epoxy als je het vooraf een beetje schoonmaakt , likje verf er over en je ziet het verschil niet tussen dat en een echte las
de vettigheid kan trouwens ook tegen het diff aan zijn gewaait vanaf de motor , je kan even kijken goeveel olie er nog in het diff zit t.o.v. hoeveel er in hoord te zitten volgens het boekje
de vettigheid kan trouwens ook tegen het diff aan zijn gewaait vanaf de motor , je kan even kijken goeveel olie er nog in het diff zit t.o.v. hoeveel er in hoord te zitten volgens het boekje