Gaatje in differentieel?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Gaatje in differentieel?

Post by SRB12 »

Ben vandaag begonnen met mijn differentieel. Ik vind em nogal vettig rondom de klokbehuizing (vast geen correcte term), maar misschien is dat niet raar bij een oud differentieel. Ik vond het volgende alleen wel opmerkelijk:

Image

Dat lijkt me niet horen, ik neem aan dat ik dat gaatje gewoon met lasapparaat dicht kan pikken?

En worden die "buizen" (ik weet hier de correcte term ook niet van) die in de klokbehuizing verdwijnen volledig rondom gelast aan de binnenkant of zou hier ook lekkage kunnen optreden?
Last edited by SRB12 on Mon Dec 21, 2015 11:58 pm, edited 2 times in total.
David - 71 camaro
Posts: 1054
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Re: Gaatje in differentieel?

Post by David - 71 camaro »

Als ie niet lekte, dan hoeft het niet maar kan wel. Eronder zit een van de twee of drie puntlassen waarmee de buizen vastzitten aan de behuizing. Doorlassen kan wel, is een performance upgrade. Moet met nikkeldraad en een jig om kromtrekken te voorkomen. Wat ben je van plan met deze as?Image
Image
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Gaatje in differentieel?

Post by Corp »

is gewoon een las die de asbuis als een plug in het huis houdt, zijn vaak niet perfect doordat er verontreinigingen naar boven komen, helemaal door t gietijzer. Je kunt t dichtlassen, je kunt ook de asbuis rondom aflassen (maar kans is wel dat t scheurt omdat het huis gietijzer is en eigenlijk niet fatsoenlijk last met normaal lasdraad, nikkel nodig)

12 bolt as?
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Gaatje in differentieel?

Post by SRB12 »

Ja 12 bolt as. Ik heb een Canadese Buick, die zijn standaard met een 12 geleverd. Ik heb verder geen race plannen met deze wagen, hij moet alleen niet lekken :D

Ik had alleen de indruk dat er wat langs de pakking lekte, maar nu begon ik te twijfelen. Maar wellicht is de pinion seal ook niet meer 100% en wordt er olie van de cardanas afgeslingerd. Vervang ik die.
En dan ga ik niet de asbuizen rondom lassen, zodat ik geen risico op krom trekken heb. En dat kleine gaatje pik ik dan wel even dicht en dan hopen dat het in orde is :)

Bedankt voor de reacties.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Gaatje in differentieel?

Post by watahyahknow »

kan hij niet gewoon epoxy / kneedbaar staal gebruiken en het daarmee dichtsmeren ?
Image
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Gaatje in differentieel?

Post by Corp »

oh ja, dit is aap....sorry vergeten :D
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Gaatje in differentieel?

Post by Ranch73 »

Ja en als keeringen lekken een bakje eronder hangen,doe het gelijk goed.Boel ligt eraf notabene.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Gaatje in differentieel?

Post by watahyahknow »

IK HAD HET OVER DE LAS DIE LEKTE
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Gaatje in differentieel?

Post by Wilf »

Er zit ook een scheur bij dat gaatje, hoe ver loopt die door? Ik heb er eerlijkheidshalve geen verstand van maar voor het geval dat het de experts ontgaan was omdat ze reageerden via hun telefoon of zo :D
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Gaatje in differentieel?

Post by SRB12 »

Wat je op de foto ziet is het.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Gaatje in differentieel?

Post by watahyahknow »

er zit standaard een ontluchtingsgaatje in het differentieel , maar dat zit gewoonlijk ergens boven in het diff huis , ik denk dat je het gaatje in de pluglas wel dichtkrijgt met een beetje vloeibaar epoxy als je het vooraf een beetje schoonmaakt , likje verf er over en je ziet het verschil niet tussen dat en een echte las
de vettigheid kan trouwens ook tegen het diff aan zijn gewaait vanaf de motor , je kan even kijken goeveel olie er nog in het diff zit t.o.v. hoeveel er in hoord te zitten volgens het boekje
Post Reply