vlotterkamers leegmaken

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
barkie
Posts: 47
Joined: Sun Mar 08, 2015 1:11 pm

vlotterkamers leegmaken

Post by barkie »

Straks als mijn camaro voor een paar maanden op stal gaat, wil ik de votterkamers van de carbruateur leegmaken. Daar mee probeer ik te verkomen dat alles dicht gaat zitten, door het vergaan van de benzine van tegenwoordig.
Maar hoe krijg ik de secondare kamers leeg? Want als ik de leiding van de brandstofpomp afdop en de motor laat lopen tot hij afslaat is alleen de primaire kamer leeg. Of is de enige mogelijkheid door de vlotterkamers er af teschroeven.
De carburateur is een holley street avenger 670cfm op een 5.7L motor.
En zijn er meer mensen die dat doen voor de winterstalling?

gr. Dennis
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: vlotterkamers leegmaken

Post by MotiV8 »

Ik doe al jaren niets anders meer dan zo weg zetten en niet meer omkijken naar de carburateur sinds ik Ethomix gebruik bij elke tankbeurt.

Van de week weer eentje uit zijn winterslaap gehaald naar 1½ jaar stilstand zonder problemen. Zo gelijk naar de APK weggezet in de stalling en klaar. Nu 1½ jaar later starten, lopen & rijden zonder issues.

Drie jaar geleden sceptisch aan dit middel begonnen en tot nu toe tevreden met het resultaat. Home test gedaan toen, met foto's van elke carburateur gedemonteerd voor het middel toevoeging en een jaar na, met het middel toevoeging.

Heb 12 rijdende oldtimers maar we rijden er maar dagelijks twee. Veel staat dus lange tijd stil.

http://www.frost-auto.nl/?1100,z555-eth ... en-ethanol.
fordman
Posts: 570
Joined: Fri May 14, 2004 4:08 pm

Re: vlotterkamers leegmaken

Post by fordman »

Eén van de onderste fuel bowl bouten eruit draaien, dan loopt de vlotterkamer leeg.
Ik doe het zo al jaren, gaat prima.
mercury-capri
Posts: 370
Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm

Re: vlotterkamers leegmaken

Post by mercury-capri »

Motiv8

lijkt me goed spul, heb het besteld...