vlotterkamers leegmaken

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
barkie
Posts: 47
Joined: Sun Mar 08, 2015 1:11 pm

vlotterkamers leegmaken

Post by barkie »

Straks als mijn camaro voor een paar maanden op stal gaat, wil ik de votterkamers van de carbruateur leegmaken. Daar mee probeer ik te verkomen dat alles dicht gaat zitten, door het vergaan van de benzine van tegenwoordig.
Maar hoe krijg ik de secondare kamers leeg? Want als ik de leiding van de brandstofpomp afdop en de motor laat lopen tot hij afslaat is alleen de primaire kamer leeg. Of is de enige mogelijkheid door de vlotterkamers er af teschroeven.
De carburateur is een holley street avenger 670cfm op een 5.7L motor.
En zijn er meer mensen die dat doen voor de winterstalling?

gr. Dennis
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: vlotterkamers leegmaken

Post by MotiV8 »

Ik doe al jaren niets anders meer dan zo weg zetten en niet meer omkijken naar de carburateur sinds ik Ethomix gebruik bij elke tankbeurt.

Van de week weer eentje uit zijn winterslaap gehaald naar 1½ jaar stilstand zonder problemen. Zo gelijk naar de APK weggezet in de stalling en klaar. Nu 1½ jaar later starten, lopen & rijden zonder issues.

Drie jaar geleden sceptisch aan dit middel begonnen en tot nu toe tevreden met het resultaat. Home test gedaan toen, met foto's van elke carburateur gedemonteerd voor het middel toevoeging en een jaar na, met het middel toevoeging.

Heb 12 rijdende oldtimers maar we rijden er maar dagelijks twee. Veel staat dus lange tijd stil.

http://www.frost-auto.nl/?1100,z555-eth ... en-ethanol.
fordman
Posts: 570
Joined: Fri May 14, 2004 4:08 pm

Re: vlotterkamers leegmaken

Post by fordman »

Eén van de onderste fuel bowl bouten eruit draaien, dan loopt de vlotterkamer leeg.
Ik doe het zo al jaren, gaat prima.
mercury-capri
Posts: 370
Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm

Re: vlotterkamers leegmaken

Post by mercury-capri »

Motiv8

lijkt me goed spul, heb het besteld...


foto's zie ik ook graag voor en na :)
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: vlotterkamers leegmaken

Post by rene74monte »

zet hem toch gewoon weg , in die paar maanden gebeurt er echt niets hoor , allemaal werk voor niets .
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: vlotterkamers leegmaken

Post by BigBlockMopar »

Ik heb weleens enkele auto's ruim een jaar niet gestart maar nooit problemen gehad met verrotte benzine ofzo.
Dat zijn meer Amerikaanse taferelen omdat daar wel bagger uit de pomp komt meestal.

Zo had ik ooit een auto uit de US die niet lekker wilde aanslaan meer. Bleek later dat de bezine, waarvan ik een beetje op de grond had gegooid, simpelweg niet eens meer wilde ontbranden.
darky83
Posts: 190
Joined: Thu Feb 11, 2010 10:08 pm

Re: vlotterkamers leegmaken

Post by darky83 »

Tank meestal voor de winterstalling een paar keer Firezone 102 of BP ultimate 98, beiden zijn brandstoffen zonder ethanol.
Als het fout gaat komt het meestal doordat er water in de leidingen komt waardoor er onderdelen gaan oxideren, brandstof zonder ethanol trekt geen vocht aan zoals reguliere benzine en dan heb je het hele probleem sowieso niet.
Post Reply