uitlijning multi-riem

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
JurgenS
Posts: 570
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:35 pm

uitlijning multi-riem

Post by JurgenS »

Klein probleempje met de uitlijning van de multi-riem op een small block Chevy. Ik had vroeger zo'n een beugel;

Image

maar door ombouw naar injectie zat deze in de weg voor de throttle body en de slang die naar de thermostaat gaat. Dan maar 2 alu beugels gezocht en gemonteerd maar die blijken dus ongeveer 5mm verder naar buiten te staan tov de krukas poelie en de waterpomp. Ik dacht nochtans dat die allemaal onderling uitwisselbaar waren want komt ook van een sbc. Iemand enig idee waar het verschil dan zit. Ik had al gedacht om 2 spacers te draaien en er tussen te plaatsen maar misschien dan nog wil ik de reden weten vanwaar het verschil zit.

Dit is niet mijn block maar wel de vergelijkbare beugels;

Image
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: uitlijning multi-riem

Post by capricelimburg »

Zeker niet zo dat die diepte bij alle sbc hetzelfde is, kan zelfs bij dezelfde motorcode nog verschillen per automodellijn. Ziet er uit als beugels van een L03/L05, waarschijnlijk moet je ook een waterpomppoelie en krukaspoelie van die motor gebruiken.
JurgenS
Posts: 570
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:35 pm

Re: uitlijning multi-riem

Post by JurgenS »

de waterpomppoelie vervangen zou nog wel lukken maar die van de krukas niet. Die is aangepast met een triggerwheel voor de sensor van de injectie.

triggerwheel dat op de poelie is gelast

Image
Post Reply