Holley of Edelbrock

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
ilomax
Posts: 61
Joined: Mon Jul 21, 2014 8:25 am

Holley of Edelbrock

Post by ilomax »

ik wil voor mijn 455 pontiac motor een andere carburateur aanschaffen. Maar hebben jullie ervaring met 1 van deze twee carburateurs?
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Holley of Edelbrock

Post by Crash »

Beide zijn goed. Maar wat is je doel?

Edelbrock is simpel en plug en play en makkelijk bij te stellen.
En wat ik heb begrepen is Holley wat moelijker af te stellen is maar uiteindelijk wel een betere performance heeft.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Holley of Edelbrock

Post by Corp »

Wat zit er nu op? Een quadrajet?
hanver
Posts: 104
Joined: Sat Jun 05, 2010 9:47 am

Re: Holley of Edelbrock

Post by hanver »

Crash wrote:Beide zijn goed. Maar wat is je doel?

Edelbrock is simpel en plug en play en makkelijk bij te stellen.
En wat ik heb begrepen is Holley wat moelijker af te stellen is maar uiteindelijk wel een betere performance heeft.
Dit is wat je idd meestal terug vind op verscheidene fora. Heb nog geen edelbrock gehad maar wel een nieuwe holley gekocht.
Afstellen was (voor mij toch) simpel te noemen, idle circuit is af te regelen met 2 regelschroeven, gaat makkelijk met vacuummeter.
Main jets zijn makkelijk verwisselbaar met carb op de motor, etc...
Daarnaast kun je nog heel wat afstellen/verwisselen zoals powervalve, vacuumveren, etc... maar dit is meestal niet nodig als je de correcte CFM voor je motor kiest.

Zowieso als je er enkel op de straat me rondrijd kies je best voor "vacuum secondaries" ipv mechanical, dit vooral voor verbruik.
ilomax
Posts: 61
Joined: Mon Jul 21, 2014 8:25 am

Re: Holley of Edelbrock

Post by ilomax »

Corp wrote:Wat zit er nu op? Een quadrajet?
Ja klopt
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Holley of Edelbrock

Post by Renev »

Lekker je quadrajet houden, eventueel goed reviseren.
Speedybuick
Posts: 555
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:40 pm

Re: Holley of Edelbrock

Post by Speedybuick »

Holley is veel makkelijker af te stellen dan een QJ. Mocht je een een Holley nemen, Neem dan een 850CFM voor jou 455 dan zit je ook goed mocht je ooit eens een upgrade doen van je nokkensas etc. En je hebt dan in ieder geval op zeker een caburateur die zo af te stellen is dat ie goed met het hele high rpm toeren bereik mee kan komen.
Post Reply