Bestellen via rockauto

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
ratsub
Posts: 184
Joined: Sun Jan 29, 2012 6:13 pm

Bestellen via rockauto

Post by ratsub »

Hallo,

Ik heb mijn Lincoln nu een dag en ben er al helemaal onderdoor gekropen :)
Merkte op dat er olie uit de remtrommels achter kwam (beide kanten)
Een kant losgehaald en gezien dat de olie uit de as kwam.

(Kan ik de as er zo uit trekken, nadat ik het opsluitplaatje losgemaakt heb?)

Daardoor de remvoeringen mooi ingevet en roesten nooit weer :D

Nee serieus; ik wil nu onderdelen bestellen hiervoor; keerringen, remvoeringen en de remcilinders vervangen (kwam roestwater uit :cry: )

MAAR; ik dacht dat ik dat zo kon vinden op rockauto.com.
Daar heb je verschillende types en merken onderdelen.
Wie kan me hiermee verder helpen?
Of ergens in NL te bestellen?

Heb nog geen Ford ervaring :oops:

Groet van een nog steeds blije LINCOLN eigenaar, ondanks deze dingetjes :cool:
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Bestellen via rockauto

Post by Ranch73 »

Wat zou je willen weten dan ,a.h.v. 0.0 info die je hebt gegeven :)
ratsub
Posts: 184
Joined: Sun Jan 29, 2012 6:13 pm

Re: Bestellen via rockauto

Post by ratsub »

Ranch73 wrote:Wat zou je willen weten dan ,a.h.v. 0.0 info die je hebt gegeven :)

O...ehm :oops:

Lincoln Continental Mark IV 1972

Ik ben van de achteras de keerringen, remcilinders en remschoenen nodig.
Er wordt zoveel aangeboden dat ik natuurlijk (weer) de verkeerde types bestel (denk ik dan)

Dus...wie kan me hierin adviseren?

Is toch niet 0,0 info :?
Niels
Posts: 2371
Joined: Sun Apr 11, 2004 11:05 pm

Re: Bestellen via rockauto

Post by Niels »

Hoi,
Let goed op je chassisnr (VIN) en op je modeljaar. Een lincoln uit 1972 kan best modeljaar 1973 zijn.
Sommige onderdelen kan je eenvoudig even nameten voor de zekerheid.

Hou er rekening mee dat niet altijd alle onderdelen in hetzelfde magazijn liggen, dit kan interne verzendkosten opleveren. bij verzending naar NL willen er wel eens invoerheffingen bijkomen (en daarna pas btw)

google even op "rockauto discount" coupons of codes er zit altijd wel wat tussen.
(of het aap: viewtopic.php?f=4&t=67910&start=15#p1046339 (was ik even vergeten)

de kwaliteitsverschillen in de onderdelen beoordelen zij een beetje adhv "daily driver" of "economy". Dat laatste is voor als je je auto rijdend wil krijgen om hem daarna van de hand te doen ;) Meestal zijn ook de 'duurdere' onderdelen nog steeds goedkoop in vergelijking met wat de gemiddelde nederlandse oplichter er voor durft te vragen, du skan je die net zo goed kopen.

Ik kocht er alleen als ik een bulk onderdelen nodig had omdat ik het dan interessant genoeg vond. Maar onlangs ging ik braaf weer eens langs een handelaar hier in NL en de poot die me daar weer eens uitgedraaid werd deed me herinneren aan waarom ik liever in de states kocht.
ratsub
Posts: 184
Joined: Sun Jan 29, 2012 6:13 pm

Re: Bestellen via rockauto

Post by ratsub »

Heb gisteravond wat besteld bij rockauto en kijk verder hoe het binnenkomt.
Vond het wel lastig dat er meerdere locaties waren en dat daar weer verzendkosten extra bovenop komt.
Soms kan het niet anders.
Even opletten dus.
Zowieso (tot nu toe) goedkoper dan in NL.
ratsub
Posts: 184
Joined: Sun Jan 29, 2012 6:13 pm

Re: Bestellen via rockauto

Post by ratsub »

Heb gisteravond wat besteld bij rockauto en kijk verder hoe het binnenkomt.
Vond het wel lastig dat er meerdere locaties waren en dat daar weer verzendkosten extra bovenop komt.
Soms kan het niet anders.
Even opletten dus.
Zowieso (tot nu toe) goedkoper dan in NL.
Jeeper
Posts: 88
Joined: Mon Sep 23, 2013 10:13 am

Re: Bestellen via rockauto

Post by Jeeper »

Hageman in Driebergen ben ik wel eens goedkoop geslaagd....tis maar een tip...succes
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: Bestellen via rockauto

Post by johnny »

Jeeper wrote:Hageman in Driebergen ben ik wel eens goedkoop geslaagd....tis maar een tip...succes

dik in orde daar, i.i.g. wat remdelen betreft. ook kennis van zaken en da's handig ( bestelde ooit voor m'n '67-er Buick een paar remcilindertjes, en wist die gast aan de telefoon me te vertellen ( niet zo uit z'n hoofd natuurlijk, zal wel e.e.a. na hebben gekeken eerst ) dat er in dat bouwjaar twee verschillende types gebruikt waren ( 50 jaar geleden en aan de andere kant van de wereld, toch knap dat-ie me dat weet te vertellen, zegt iets over hun vakkennis, ) moest in de schuur gaan kijken wat voor nummer erop gestanst was of ik moest even de diameter meten ofzo, volgende dag netjes afgeleverd......zeker een adres om te onthouden wat betreft remmen.....
Post Reply