Hallo!
Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Herjan en kom uit het hooge noorden (ja, in het aardbevingsgebied )
Samen met een aantal vrienden heb ik een Cadillac Brougham limo gekocht om mee te doen aan de carbagerun. We gingen 4 week geleden met deze auto naar de UK. Eenmaal daar zijn wel in Wales op een erg steile helling gestrand met onze auto. De auto ging niet meer vooruit maar alleen in z'n reverse. Nadat we veel geld hebben betaald om weer in Nederland te komen met het apparaat heb ik nu eindelijk de bak onder de auto vandaan gehaald.
Na veel zoeken ben ik er achter gekomen dat het een TH200-4R automaat bak ik (mede dankzij dit forum)
Nu heb ik een vraag:
Is het slim om deze bak te laten reviseren of is het verstandig om er een andere bak achter te monteren? het gaat om een 5L v8 volgens mij van GM.
Het is zo dat wel volgend jaar weer met de auto naar het buitenland willen en dat de auto dan goed bepakt is (rond de 3000kg in totaal) en daar zijn vast weer steile hellingen.
Ik heb al dingen gelezen over een TH700 maar kan er niet echt uitkomen zo.
M.v.g. Herjan
automaatbak probleem
Re: automaatbak probleem
Als je deze bak goed laat reviseren door iemand die er echt verstand van heeft en dus ook de zwakke delen van deze bak vervangt dan heb je daar een top bak aan.
Revisie is wel wat duurder dan de standaard th350 revisie maar je hebt dan ook een overdrive bak.
Revisie is wel wat duurder dan de standaard th350 revisie maar je hebt dan ook een overdrive bak.
Re: automaatbak probleem
Dank voor de snelle reactie!
Had zelf namelijk gelezen dat dit type vaak in 4 en 6 cilinders zaten dus vandaar.
Weet je ook wat de zwakke delen van dit type zijn?
Had zelf namelijk gelezen dat dit type vaak in 4 en 6 cilinders zaten dus vandaar.
Weet je ook wat de zwakke delen van dit type zijn?
Re: automaatbak probleem
Ik heb deze zelf nog nooit uit elkaar gehad, maar in onderstaand stuk staat wat te lezen.
http://www.hotrod.com/how-to/transmissi ... ion-build/
http://www.hotrod.com/how-to/transmissi ... ion-build/
Re: automaatbak probleem
Hier is een beetje leesvoer over de th2004r, als je deze goed laat reviseren door een specifieke kenner van deze bakken krijg je heel wat moois.
Nadeel is dat het meer zal kosten dan een th700r4.
http://www.jakesperformance.com/200-4R_ ... _Tech.html
http://www.hotrodders.com/forum/how-bee ... 67501.html
http://www.gnttype.org/forums/showthread.php?t=9724
http://www.ckperformance.com/List/GM-Tr ... ions/2004R
Nadeel is dat het meer zal kosten dan een th700r4.
http://www.jakesperformance.com/200-4R_ ... _Tech.html
http://www.hotrodders.com/forum/how-bee ... 67501.html
http://www.gnttype.org/forums/showthread.php?t=9724
http://www.ckperformance.com/List/GM-Tr ... ions/2004R
-
- Posts: 1054
- Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm
Re: automaatbak probleem
Om te beginnen: vind zelf de 200-4r ook leuke bakken. Goede spreiding van overbrengingen en een overdrive. Idd met de juiste onderdelen is er best wat van te maken. Maar dan praat je over +/- €1000 aan onderdelen alleen (als je ze zelf rechtstreeks bestelt), omdat er ook een paar 'harde' onderdelen vervangen moeten worden en die worden alleen voor een kleine race scene gemaakt. Vooral een geharde, doorgelaste ingaande as stuurt de kosten omhoog.
Echter: met deze upgrades is een bak te maken waarmee geracet (korte belasting) kan worden, maar ik denk niet dat het de beste keus is voor een volgepropte wagen van 3000kg die de bergen over moet. Dit is een constante, zware belasting waarvan ik niet weet of de bak het gaat trekken.
Het is niet voor niets dat de zware pick-ups en motorhomes een th400 of een 4l80e kregen.....Als je de internals van beide naast elkaar ziet liggen dan snap je ook wel waarom. In jouw geval is vooral het feit dat de platen een stuk kleiner zijn een issue.
Als je toch de 200 laat reviseren, laat het door iemand met verstand van zaken doen (het is een vrij onbekende bak, zeker de upgrades), maar investeer vooral in een goede trans koeler en een temp meter om de temperatuur van de olie in de gaten te houden.
Suc6!
Echter: met deze upgrades is een bak te maken waarmee geracet (korte belasting) kan worden, maar ik denk niet dat het de beste keus is voor een volgepropte wagen van 3000kg die de bergen over moet. Dit is een constante, zware belasting waarvan ik niet weet of de bak het gaat trekken.
Het is niet voor niets dat de zware pick-ups en motorhomes een th400 of een 4l80e kregen.....Als je de internals van beide naast elkaar ziet liggen dan snap je ook wel waarom. In jouw geval is vooral het feit dat de platen een stuk kleiner zijn een issue.
Als je toch de 200 laat reviseren, laat het door iemand met verstand van zaken doen (het is een vrij onbekende bak, zeker de upgrades), maar investeer vooral in een goede trans koeler en een temp meter om de temperatuur van de olie in de gaten te houden.
Suc6!
Re: automaatbak probleem
bedankt voor alle tips!
Toch na lang overwegen de auto verkocht.
Nu weer opzoek naar iets nieuws...
Toch na lang overwegen de auto verkocht.
Nu weer opzoek naar iets nieuws...