Enorme Lekkage Caprice !

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
TonBeljon
Posts: 226
Joined: Wed Jun 06, 2007 7:59 pm

Enorme Lekkage Caprice !

Post by TonBeljon »

Al geruime tijd heb ik een enorme lekkage in mijn Caprice (station '80). De vloer aan de bestuurderskant is bij regen drijfnat. Vorige week schrok ik helemaal, want onder het tapijt achter de voorstoel (dus voor de achterbank, alleen links) stond vorige week vele centimeters water!! De vloerbedekking leek hier net een waterbed. Het voorraam is er inmiddels al uit geweest en slechte plekken rondom het raam zijn hersteld. Maar het bleef nat. Deze week uit wanhoop ook de buitenkant van het voorraam maar netjes af gekit. Gisteren de hele dag regen en ja hoor.... Weer/nog steeds alles nat!! :( Wie kan mij verder helpen? Waar komt het vele water toch vandaan?? :cry: Wanhoop!

Groet, Ton.
camaro rs
Posts: 441
Joined: Mon Jun 30, 2008 9:51 pm

Re: Enorme Lekkage Caprice !

Post by camaro rs »

zit daar een rooster aan de voorruit waar de ruitenwissers zitten?
eerst eens kijken of de afvoerslang niet verstopt is of de bak verrot
TonBeljon
Posts: 226
Joined: Wed Jun 06, 2007 7:59 pm

Re: Enorme Lekkage Caprice !

Post by TonBeljon »

Ook de Parafan ziet er goed uit. Is gecheckt en lijkt in orde.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Enorme Lekkage Caprice !

Post by Bromgabber »

Water met de tuinslang sproeien tot er water binnen komt en dan kijken waar het spoor vandaan komt.
Kan zoveel wezen..
hanver
Posts: 104
Joined: Sat Jun 05, 2010 9:47 am

Re: Enorme Lekkage Caprice !

Post by hanver »

En als je niet nog meer water binnen wilt kun je eventueel ook een (geur/kleurloos) rookbom(metje) laten afgaan, die zet je dan best in een kookpot ofzo. Zo kun je ook zien waar de rook naar buiten komt en waar er dus waarschijnlijk ook water binnenkomt.
Of een rookmachine huren als je dat ziet zitten of op een andere manier rook maken
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Enorme Lekkage Caprice !

Post by sjak_brak »

Tapijt eruit halen, gaat anders alleen maar schimmelen en rotten waardoor het er in de auto ook niet frisser op wordt. En zonder tapijt is het makkelijker zoeken.

Een ander veelvoorkomende, bij vocht bij de achterbank, is dat t langs de zijruit achter of achterruit naar binnen komt, als er aan die kant wat roest zit. Vaak zijn dan ook de achterschermen beetje rot aan de onderkant.
gert
Posts: 3760
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Enorme Lekkage Caprice !

Post by gert »

zowat alle oudere amerikanen zijn lek, het verharde rubber, of de losgelaten lijmnaad.
de voorruit opniew monteren is een optie (niet door carglass!) die breken hem.
vaak is de boel doorgeroest onder de parafan, of de afwatering zit vol met texas-bladeren....
camaro rs
Posts: 441
Joined: Mon Jun 30, 2008 9:51 pm

Re: Enorme Lekkage Caprice !

Post by camaro rs »

heb ooit van een buur zijn Corcica het volledige interieur er uit gehaald, alles laten opdrogen en dan in de auto gekropen en mijn buur met de tuinslang laten spuiten
het lek kwam langs de rubbers waar de deur tegenaan zit als die dicht is, niet de rubbers die aan de deur hangen.
TonBeljon
Posts: 226
Joined: Wed Jun 06, 2007 7:59 pm

Re: Enorme Lekkage Caprice !

Post by TonBeljon »

Na verwijderen van wat uitgedroogd isolatie materiaal waren daar.....de gaten! En nu?? Image
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: Enorme Lekkage Caprice !

Post by johnny »

kan niet goed thuisbrengen waar dat is......is dat onder je paravaan ????
Chucky
Posts: 3468
Joined: Fri Nov 19, 2004 9:35 pm

Re: Enorme Lekkage Caprice !

Post by Chucky »

je moet nog even verder kijken dan die gaten. Verder omhoog achter het ruitenwismechanisme is het vaak ook rot.
Standaard plek bij de caprice/impala.
Post Reply