LPG -> benzine vraagje (update benzine lek gevonden)

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
mercury-capri
Posts: 370
Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm

LPG -> benzine vraagje (update benzine lek gevonden)

Post by mercury-capri »

hi

Ik heb een paar vraagje over mijn olds
Wellicht dat jullie me kunnen verder helpen :)

gaat om een cutlass 442 uit 1975 (455 block)
Quadrajet
LPG systeem, geen idee?

Ik had de cutlass in december gekocht en gestald in een garage. ( a.s. dec pas btw vrij)

Hiermee reed ik in de garage soms rond, totdat hij plots stopte. Op de LPG meter zag ik dat hij bijna op was... :oops:
Hij start wel en pakt hem heel even, maar valt stil.

Nu zit zat ik met een probleem. Dus ik dacht schakelen naar benzine en dan lang doorstarten (ik weet dat je dit eigenlijk rijdend moet doen, maar had geen keus)

Na een paar keer starten had ik hem, maar moest hele hoge toeren maken en zeer onregelmatig. Dus na een minuut gestopt.

Het probleem is nu dat ik hem niet meer gestart krijgt op benzine? En de carb en manifold! zat beetje onder de benzine (zie foto en film)

Ik heb wel heel lang geprobeerd, paar keer getrapt etc


Mijn vraag is wat nu nog verstandig om (morgen) door te gaan op benzine te proberen te starten? Ik wou als de carb etc morgen droog is weer een poging wagen...


Er zat driekwart benzine toen ik hem kocht, zelf vandaag aangelengd met euro 98 (5 liter)
Benzine die er in zit is wellicht ongeveer jaar oud? wellicht langer


benzine eruit pompen en nieuwe erin?

(ik ruik nu zelf ook flink naar benzine nu ik dit type :? )

film van carb etc



foto carb
Image



als ik hierop gelet had had ik mezelf niet in de nesten gewerkt :oops:
Image



===========================================================================================================
Andere vraag mbt mijn bobine :)

Deze "knettert" en is beetje vettig? aan het worden

Hij knettert (soms best dikke vonk te zien) bij de aansluiting van de verdeelkabel

Is dit het einde van me bobine? of kabel breuk?



(was eventueel toch plan voor een hei upgrade, mocht iemand trouwens een goed adres hebben voor de upgrade set, dan hoor ik het graag :))
Last edited by mercury-capri on Sun Jul 26, 2015 7:53 pm, edited 1 time in total.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: LPG -> benzine vraagje en vraag mbt bobine

Post by Bromgabber »

Vermoed dat hij op benzine verzopen is..
Probeer morgen een pompje met je gaspedaal en dan starten kijken wat hij dan doet.
En anders maar op sleepen de lpg tank vullen ;)

Komen de vonken uit je bobine, verdelerkap of kabel?
Anders even met de plantenspuit beetje nat maken en kijken waar het vandaan komt.
Mocht het allemaal oud zijn zou ik kabels, bougies, etc mee vervangen.
mercury-capri
Posts: 370
Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm

Re: LPG -> benzine vraagje en vraag mbt bobine

Post by mercury-capri »

Hoi

Ok :)

Ik heb hem wel aantal keren getrapt. En toen hij starte hoog in de toeren gehouden (wel met een gare ontbranding leek het)
is het dan normaal dan er benzine helemaal uit je carb lekt?

vonk komt echt van kabel/verdeler tegen platte kant bobine
of andersom? van bobine naar kabel?

Kabels zijn wel oud volgens mij.

Anders slepen die handel :)

Iemand nog een idee of de 5 liter euro98 toevoegen aan de "oude" benzine nog een verstandig idee was :)
big dooley
Posts: 1095
Joined: Wed Feb 04, 2004 10:46 pm

Re: LPG -> benzine vraagje en vraag mbt bobine

Post by big dooley »

lijkt op een vlotternaald die niet afsluit... dan gaat het zaakje overlopen
let er ook op, dat je op benzine die kabel van de mixer uitgetrokken hebt staan
een beetje de hele boel upgraden kan geen kwaad dunkt me... filters, kabels, bougies etc. etc.

systeem wat je hebt is de bekende impco 300a, met adapterarm, als dit een 50&70-serie is, heeft ie voldoende doorlaat voor normaal gebruik, maar het is geen performance-spul... een 425 laat meer door, maar dan heb je het over 460CFM vs 432CFM bij 1.5"/hg aan onderdruk (vol gas)
die arm is eigenlijk wel de grootste dooddoener, ook op benzine, omdat je warme lucht naar binnen trekt
ik heb zelf een 300a op een licht gekietelde 454ci met edelbrock carb, maar ik gebruik de laagste adapterplaat mogelijk en dus geen arm... ding ziet er zo uit:

Image

hierdoor zit de mixer dus bovenop de carb, terwijl de kap net dicht kan... ik weet niet of jij daar wel ruimte voor hebt:

Image

dual fuel is zeker hier maar ook elders nogal verguisd, omdat het altijd een compromis zal blijven, met name de ontsteking... ik heb dit op kunnen lossen, door een zogenoemd dual curve kastje van MSD
dat het werkt, bleek wel uit mijn eerste verbruikcijfers...
bijna 1 op 4, wat ik voor een 2.5 ton zware dually truck, met 454ci/th400 en 4.10 eindoverbrenging, erg netjes vind
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: LPG -> benzine vraagje en vraag mbt bobine

Post by BigBlockMopar »

De carb/motor verzuipt omdat je de schuif op de LPG-mixer niet open hebt gezet.

Bobine is niet stuk. Gewoon de kabel beter vastdrukken.

Oh je telefoon lijkt wel stuk omdat ie maar een strookje filmt en door een brievenbus lijkt te filmen.
mercury-capri
Posts: 370
Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm

Re: LPG -> benzine vraagje en vraag mbt bobine

Post by mercury-capri »

Hoi

Oja shit er zit idd een "ijzeren" hendel naast de switch. Wist niet helemaal precies wat het was.
Maar nu herinner ik me het weer, was om LPG helemaal uit te schakelen?

Thanks voor de tips iig :)

Morgen even kijken en starten met uitgetrokken hendel!

Was wel geschrokken met al dat nattigheid op en rondom de carb. Mijn broek riekt nog steeds naar benzine.

Een 425 direct op de blok heb ik aan gedacht. Dooley weet jij wat in ongeveer kwijt zal zijn aan materialen en inbouw?
Nog enig idee hoeveel je wint op koppen en pk op een 425mixer :)


BBMopar ja stom, zelf loop ik ook te klagen bij die "vertical" videos :P


Ik was van plan om de auto uit de schorsing te halen voor een week, juist om alle filters en oliien te vervangen. Toen is dit gebeurd :eek:
big dooley
Posts: 1095
Joined: Wed Feb 04, 2004 10:46 pm

Re: LPG -> benzine vraagje en vraag mbt bobine

Post by big dooley »

die kabel trekt simpelweg het lpg mixergedeelte weg, waardoor er een gleuf onstaat, zodat er lucht direct de carburateur in kan...
ik betwijfel wel of dit de oorzaak is van het gutsen van benzine over heel je blok heen...
let er aub op, dat dit niet te lang doorzet, want je zal de eerste niet zijn, die zijn auto in lichterlaaie zet!!!!

wat materialen en inbouw van een 425 betreft, zou ik es bij sjak brak informeren, met enige kennis, lijkt me dit goed zelf te doen
mercury-capri
Posts: 370
Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm

Re: LPG -> benzine vraagje en vraag mbt bobine

Post by mercury-capri »

Hoi Dooly.

Hier zat ik ook aan te denken. Bovendien is de lpg leeg?

Ik heb gister echt minuten lopen "doorzetten etc" Zou het vandaag al veilig zijn? of nog een dag wachten totdat het helemaal droog is.

Wellicht een idee om bepaalde plekken op de carb met wd40 te spuiten?


Mbt de bobine, kabel heb ik meerdere keren goed eruit gehaald en goed erin gedaan, dit had helaas niet geholpen
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: LPG -> benzine vraagje en vraag mbt bobine

Post by Pavement Pounder »

Als hij verzopen is kun je hem doorstarten met volledig ingetrapte gaspedaal tot hij aanslaat natuurlijk. na een uurtje kan je dat al doen.
Maar als de verbranding beroerd is door de kabels en oude benzine en dergelijke wordt het nooit wat .
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: LPG -> benzine vraagje en vraag mbt bobine

Post by Renev »

Yep, en met een lekkende carburateur en een doorslaande bobine is het wachten op vuurwerk !!!!
mercury-capri
Posts: 370
Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm

Re: LPG -> benzine vraagje en vraag mbt bobine

Post by mercury-capri »

ok op gas startte hij wel goed stationair ook. Ontstekingsdelen wel oude maar niet superslecht volgens mij

alleen de benzine weet ik niet of die 5 liter euro 98 gaat helpen met een oud driekwart volle "oud" benzine

Ik ga het proberen met uiteraard open kap en brandblusser bij de hand
big dooley
Posts: 1095
Joined: Wed Feb 04, 2004 10:46 pm

Re: LPG -> benzine vraagje en vraag mbt bobine

Post by big dooley »

voorkomen is beter dan genezen...
een poederblusser wil je echt niet leegspuiten in je motorcompartiment en CO2 is naar mijn weten niet geschikt voor een benzinebrand
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: LPG -> benzine vraagje en vraag mbt bobine

Post by rene74monte »

zeg , als je bobine nat is van de olie dan is hij waarschijnlijk kapot , die dingen zijn oliegevuld en als er een scheur in komt dan loop de olie er dus uit , zou die ontstekingsbende eerst eens even na gaan kijken
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: LPG -> benzine vraagje en vraag mbt bobine

Post by johnny »

je kunt misschien ook je gastank even uitbouwen en dan met je andere auto het ding gaan vullen en weer terug inbouwen...
mercury-capri
Posts: 370
Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm

Re: LPG -> benzine vraagje (update benzine lek gevonden)

Post by mercury-capri »

Johnny, wat een idee :) hier ga ik serieus over nadenken thanks.


Ik heb vandaag de LPG hendel getrokken en zag idd bij de "LPG arm" wat schuiten

Daarna starten en hetzelfde probleem alleen in hoge toeren draait hij en zeer slecht, daarna los en daarna compleet verzopen.

Ik zag vandaag dat de vlotter? onder benzine was.

Mijn vraag nu wat is de oorzaak dat er benzine daar? uit komt??
En eventueel een voorlopige oplossing? bv kruipolie en een dagje laten trekken


big dooley had al een opmerking gemaakt mbt vlotternaald en overlopen van de carb

filmpje



foto
Image
Post Reply