Mijn led indicator van mijn lpg geeft altijd 1 groen lampje aan, maakt niet uit hoe vol de tank is. Wie kan mij vertellen of ik in de led indicator moet zoeken of in de sending unit op de tank? De analoge tankmeter werkt wel gewoon dus het is niet de vlotter.
Ik wil de led indicator graag werkend hebben voor mijn vakantie trip naar zuid Frankrijk met een gebruik van 1 op 4... (En twee kinderen op de achterbank)
Alvast bedankt, vr grt Ramon
Lpg led of lpg "sending" unit stuk?
Re: Lpg led of lpg "sending" unit stuk?
1 op 4, dan weet je hoever je kunt rijden met volle tank zo,n indicator is ook niet altijd even betrouwbaar
Re: Lpg led of lpg "sending" unit stuk?
hij is wel correct aangesloten? OF heeft hij in het verleden wel goed gewerkt.
Op internet kan je een schema vinden hoe het aangesloten moet worden, dan kan je dat eventueel controleren.
Op internet kan je een schema vinden hoe het aangesloten moet worden, dan kan je dat eventueel controleren.
Re: Lpg led of lpg "sending" unit stuk?
Wat je eens kan doen is de draad van led unit naar sending unit los halen, en dan contact aan.
Als ik me niet vergis zou de led unit vol aan moeten geven, alle leds gaan branden.
Als ik me niet vergis zou de led unit vol aan moeten geven, alle leds gaan branden.
Re: Lpg led of lpg "sending" unit stuk?
Hij is al zo vanaf dat ik de auto heb. Ik zal binnenkort even die stuur draad loskoppelen dan weet ik al iets meer. Thanks voor de reply
-
- Posts: 337
- Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am
Re: Lpg led of lpg "sending" unit stuk?
@ Chucky, je vergist je niet. Ik heb een andere meter aangesloten op de sense draad en de led indictor hangt los. Nu branden alle ledjes alsof je een volle tank hebt.
Volgens mij is het 0 Ohm leeg en 90 Ohm vol. Daarom geeft die led meter volle tank aan als je de sense draad los hebt. Geen sense = oneindig hoge weerstand = volle tank.
Groeten, Remco
Volgens mij is het 0 Ohm leeg en 90 Ohm vol. Daarom geeft die led meter volle tank aan als je de sense draad los hebt. Geen sense = oneindig hoge weerstand = volle tank.
Groeten, Remco
Re: Lpg led of lpg "sending" unit stuk?
Gemiddeld verbruik ook niet... Mijn W200 reed 1 op 3, ik had er 2 x 80l onder hangen dus tankte altijd na 150 mijl, dat was veilig zat. Tot ik in Hilversum ging verhuizen. Volle bak, veel file- en stadsverkeer. Na 50 mijl reed ik met volle bak het melkpad op (loopt schuin omhoog) en ineens... *blrp brlp brlp* dood. Eh... Ja... Sta je dan in druk Hilversum op een éénbaans-éénrichtingsverkeer met al die stress-aso's achter je die gelijk beginnen te toeteren en vloeken en via beide stoepen je in beginnen te halen... Toch maar even de ANWB gebeld, weggesleept, we konden niks vinden. Toch maar even tanken dan? Lo & behold: het monster sloeg weer aan! Ik had dus met verhuizen in stads/fileverkeer gemiddeld 2:1 gereden...enrique wrote:1 op 4, dan weet je hoever je kunt rijden met volle tank zo,n indicator is ook niet altijd even betrouwbaar
Dus ja, een dagtellertje is niet altijd even handig...
-
- Posts: 337
- Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am
Re: Lpg led of lpg "sending" unit stuk?
En niet te vergeten het extra gewicht van de lading. Zeker tijdens vakantie, de familie én alle bagage. Ik vermoed dat je minder dan 1 op 4 rijdt.
Groeten, Remco
Groeten, Remco
Re: Lpg led of lpg "sending" unit stuk?
Bedank voor de info! Probleem is opgelost. Na het doorknippen van de blauwe draad bleef alles het zelfde. De led-unit heb ik vervangen en het probleem is opgelost :-)