th700 oliedruk
-
- Posts: 97
- Joined: Mon May 10, 2010 7:57 pm
th700 oliedruk
goede dag allemaal heb een kort vraagje over de oliedruk
weet iemand hoeveel druk er op de leiding staat naar de oliekoeler toe
ik wil met fexibele slang naar voor toe inverband met de beperkte ruimte in onze motoruimte van de ac-cobra
het blokje wat er voor hangt is een 427 520hp motown smallblok
hopelijk komen er hier wat duidelijk over want kan er niet veel van terug vinden op het www web
groetjes rob van der ende
weet iemand hoeveel druk er op de leiding staat naar de oliekoeler toe
ik wil met fexibele slang naar voor toe inverband met de beperkte ruimte in onze motoruimte van de ac-cobra
het blokje wat er voor hangt is een 427 520hp motown smallblok
hopelijk komen er hier wat duidelijk over want kan er niet veel van terug vinden op het www web
groetjes rob van der ende
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: th700 oliedruk
De druk zou in deze regio moeten zijn:
Range Minimum Maximum
Park 90-110 190-230
Reverse 95-120 200-300
Neutral 90-110 190-230
Overdrive 90-110 190-230
Drive 90-110 190-230
Second 185-230 185-230
Low 185-230 185-230
Een goede slang die olie bestendig is kan goed maar wel met goede koppelingen en niet met slangen klemmetjes.
Ik denk gewapende slang nog wat veiliger ook tegen doorschuren.
Range Minimum Maximum
Park 90-110 190-230
Reverse 95-120 200-300
Neutral 90-110 190-230
Overdrive 90-110 190-230
Drive 90-110 190-230
Second 185-230 185-230
Low 185-230 185-230
Een goede slang die olie bestendig is kan goed maar wel met goede koppelingen en niet met slangen klemmetjes.
Ik denk gewapende slang nog wat veiliger ook tegen doorschuren.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: th700 oliedruk
Psi, die Amerikanen kennen niks anders
-
- Posts: 97
- Joined: Mon May 10, 2010 7:57 pm
Re: th700 oliedruk
klopt mee eens we gaan geen slangeklemmen gebruiken maar laat ze door een bedrijf op maat maken
ik wacht nog op wat betere connectoren die in de bak passen waar ik mee weg kan want ruimte is het grootste probleem met zulke wagens
zal wel kpa wezen denk ik maar super dat iemand duidelijke antwoorden heeft
ik wacht nog op wat betere connectoren die in de bak passen waar ik mee weg kan want ruimte is het grootste probleem met zulke wagens
zal wel kpa wezen denk ik maar super dat iemand duidelijke antwoorden heeft
Re: th700 oliedruk
Nee het zijn PSI, geen kPa. Dus ergens tussen de 6 en 21 bar.
Re: th700 oliedruk
@PP dat zijn schakeldrukken? toch?
Dat is wat anders dan de druk die naar de oliekoeler gaat, dat is (als ik het me nog goed kon herinneren, van een automaatbak cursusje) 3 á 6 bar.
Dat is wat anders dan de druk die naar de oliekoeler gaat, dat is (als ik het me nog goed kon herinneren, van een automaatbak cursusje) 3 á 6 bar.
Re: th700 oliedruk
Olie koelers worden standaard geleverd met slangklemmen,, rij er zelf al jaren mee en tot op heden nog geen problemen mee gehad.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: th700 oliedruk
Ja heb je wel gelijk in maar ik vind slangenklemmen eigenlijk helemaal niks.
Re: th700 oliedruk
een cobra replica met automaat?? Dat snap ik echt niet
Re: th700 oliedruk
Toevallig heb ik ook een automaat in mijn Cobra, gaat prima hoorCorp wrote:een cobra replica met automaat?? Dat snap ik echt niet
Dat is het mooie van een replica, iedereen kan 'm maken zoals ie wil..
-
- Posts: 1095
- Joined: Wed Feb 04, 2004 10:46 pm
Re: th700 oliedruk
shelby cobra's zijn er 16 van geleverd met automaat... het is dus zelfs authentiek te noemen...
Re: th700 oliedruk
Daarnaast is de ruimte daaronder zeer beperkt. Heb zelf ook een automaat omdat ik nogal groot ben en niet zou weten waar ik me been moet laten als ik moet (ont)koppelen.
Dus soms is het pure noodzaak, het zijn niet zulke grote auto's.
Dus soms is het pure noodzaak, het zijn niet zulke grote auto's.
-
- Posts: 97
- Joined: Mon May 10, 2010 7:57 pm
Re: th700 oliedruk
inmiddels zitten de slangen eronder
het was een heel gevecht vanwege de beperkte ruimte
de shifter lijkt op een schakelpook met de unlokker op de kop
http://www.ebay.com.au/itm/141616779031 ... rmvSB=true
nu hebben we weer een volgende uitdaging en dat is een zeer koppige msd ontsteking 8394
maar zal er even een ander onderwerp voor aanmaken want ik sta op het punt om dat ding door de garage naar buiten te gooien
het was een heel gevecht vanwege de beperkte ruimte
de shifter lijkt op een schakelpook met de unlokker op de kop
http://www.ebay.com.au/itm/141616779031 ... rmvSB=true
nu hebben we weer een volgende uitdaging en dat is een zeer koppige msd ontsteking 8394
maar zal er even een ander onderwerp voor aanmaken want ik sta op het punt om dat ding door de garage naar buiten te gooien
-
- Posts: 97
- Joined: Mon May 10, 2010 7:57 pm
Re: th700 oliedruk
toch wel makkelijk die oudere berichten zocht de druk van de schakelmomenten blijft een toppie forum hier