Waar VIN/Chassis nr Chevy Lumina APK?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
jas
Posts: 4
Joined: Tue May 26, 2015 9:51 pm

Waar VIN/Chassis nr Chevy Lumina APK?

Post by jas »

Hallo,

Ik heb een Chevrolet Lumina APV 1990 en kan hem niet APK laten keuren, omdat ik het VIN-nummer niet op het chassis kan vinden.

Volgens de site van RWD is de plaats van het carrosserie nummer: "Tegen links, linker balk 060 cm Achter vooras", maar daar in de buurt vind ik niks.

Hij zit wel onderaan de voorruit, genageld in het chassis, maar dat is niet APK-waardig is mij door meerdere keurstations verteld.

Kunnen jullie me helpen, of mij misschien in contact brengen met bedrijven die bijv. Lumina's in onderhoud hebben, en het dus vaker hebben moeten zoeken voor APK keuringen?

Hij moet er zitten.. want hij is sinds 1990 al in NL en altijd gekeurd geweest.

Volgens mijn Lumina boek zit 'ie ook enkel onder het raam:
Image
Last edited by jas on Tue May 26, 2015 10:12 pm, edited 1 time in total.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Waar VIN/Chassis nr Chevy Lumina APK?

Post by Bromgabber »

Zal wel door rdw erin gemept zijn of gegraveerd.
Meetlintje pakken, en dan 60cm achter vooras de chassisbalk aan buiten/onder/binnen zijde schoonmaken.
Kan zijn dat het wat verroest is waardoor het niet meteen opvalt.
darky83
Posts: 190
Joined: Thu Feb 11, 2010 10:08 pm

Re: Waar VIN/Chassis nr Chevy Lumina APK?

Post by darky83 »

Ik had de sedan, maar bij mij had de rdw hem bij de passagier kant in het frame geslagen.
Was slecht zichtbaar, voorwiel er af halen was minimaal nodig want zat precies op een locatie waar al het vuil tegenaan komt, goed schrobben dus waarschijnlijk :)
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Waar VIN/Chassis nr Chevy Lumina APK?

Post by Bromgabber »

Ohja, linker balk is bestuurderskant ;)
En anders zelf het nummer er in meppen is het ook weer apk goed.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Waar VIN/Chassis nr Chevy Lumina APK?

Post by SRB12 »

Dat lijkt me illegaal :P
jas
Posts: 4
Joined: Tue May 26, 2015 9:51 pm

Re: Waar VIN/Chassis nr Chevy Lumina APK?

Post by jas »

Ja, je kunt naar RDW gaan om dat te regelen, maar dat duurt ontzettend lang. En ben bang dat 'ie dan helemaal wordt nagekeken door hen ook. Strenger dan streng. En er is al gelast hier en daar omdat de boel is verroest.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Waar VIN/Chassis nr Chevy Lumina APK?

Post by Bromgabber »

En als je hem gewoon naar het keurringsstation breng, gaan hun wel zoeken?
Krijg je vast te horen hoe of wat ;)
jas
Posts: 4
Joined: Tue May 26, 2015 9:51 pm

Re: Waar VIN/Chassis nr Chevy Lumina APK?

Post by jas »

Ja, niemand keurt 'm zo. Tig geprobeerd. Toch gek, want hij lijkt er nooit gezeten te hebben.
Fomoco
Posts: 52
Joined: Thu Oct 30, 2008 8:24 pm

Re: Waar VIN/Chassis nr Chevy Lumina APK?

Post by Fomoco »

Ik heb met een nieuwe Jeep hetzelfde meegemaakt: heel goed gezocht en het chassisnummer niet kunnen vinden op de aangegeven plaats. In samenwerking met de importeur heb ik toen het nummer opnieuw bij het RDW laten inslaan. Een paar jaar later heb ik vervolgens bij het schoonmaken van het chassis toevallig toch het originele nummer gevonden op de aangegeven plaats. :eek: Bleek het zo'n nummer te zijn dat is opgebouwd uit allemaal kleine puntjes en dat was volledig dichtgesmeerd onder een paar lagen underbody coating. Mijn advies dus: ga het chassis nog eens goed schoonmaken op de aangegeven plaats. ;)
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: Waar VIN/Chassis nr Chevy Lumina APK?

Post by Ronald50 »

jas wrote:Ja, je kunt naar RDW gaan om dat te regelen, maar dat duurt ontzettend lang. En ben bang dat 'ie dan helemaal wordt nagekeken door hen ook. Strenger dan streng. En er is al gelast hier en daar omdat de boel is verroest.
Hoe kom je daar dan bij? Nu een inslag nummer regelen en wss volgende week aan de beurt. En nee, als je alleen dit laat doen kijken ze verder nergens naar. Echter, je kunt het ook met bv een eerst toelatingskeuring laten doen, maar dan veranderd er niets aan de prijs. Die bedraagt iets van 90 euro voor het onderzoek en inslaan van het nummer.
jas
Posts: 4
Joined: Tue May 26, 2015 9:51 pm

Re: Waar VIN/Chassis nr Chevy Lumina APK?

Post by jas »

Eerst volgende datum dat kan is eind juni . ;)
Jeeper
Posts: 88
Joined: Mon Sep 23, 2013 10:13 am

Re: Waar VIN/Chassis nr Chevy Lumina APK?

Post by Jeeper »

Die aangegeven plek even schoonschrobben met thinner.......? Die rdw nummers zijn puntjes...moeilijk te zien
Post Reply