Ford thunderbird 1972 richtingaanwijzer werkt niet

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Jefsmit
Posts: 15
Joined: Tue Apr 14, 2015 1:17 pm

Ford thunderbird 1972 richtingaanwijzer werkt niet

Post by Jefsmit »

Mijn thunderbird van 1972 heeft een hardnekkig richtingaanwijzer probleem. Hij doet het nl niet. Relais vernieuwd, schakelaar in stuur werkt, want als je hem in schakelt, dan komt er stroom op links en rechts te staan op de draad onder het stuur.. Hazard werkt op alle 4 hoeken. Maar die heeft zijn eigen relais.
Maar als je de remlichten laat branden en je schakelt de richtingaanwijzer in, bv naar links, dan gaat het linker remlicht uit. En rechts gaat het ook zo. Enig idee? Aarde? Maar waar?
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Ford thunderbird 1972 richtingaanwijzer werkt niet

Post by thunderbuick »

Massa waarschijnlijk ja, waar is vanaf hier niet te beoordelen.
Gewoon volgen, dan kom je vanzelf op de plek bij het achterlicht of de carroserie.
Fittingen eerst even controleren op oxidatie, ook niet zeldzaam.....
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Ford thunderbird 1972 richtingaanwijzer werkt niet

Post by sjak_brak »

Kan ook je lichtschakelaar zijn die gefrituurd is, of slechte verbindingen / rotte kabels.
Jefsmit
Posts: 15
Joined: Tue Apr 14, 2015 1:17 pm

Re: Ford thunderbird 1972 richtingaanwijzer werkt niet

Post by Jefsmit »

Maar als er een fitting geen goede aansluiting heeft, dan houdt toch niet de hele zooi er mee op.
Jefsmit
Posts: 15
Joined: Tue Apr 14, 2015 1:17 pm

Re: Ford thunderbird 1972 richtingaanwijzer werkt niet

Post by Jefsmit »

Het is inderdaad de schakelaar. Ziet er niet bepaald gezellig uit. Heb het hele internet afgezocht, maar kan er geeneen vinden. Zal het moeten doen met zo n reperatie set. En daar hoor je ook geen goede verhalen van. Zoeken naar het juiste merk. Is nog niet zo eenvoudig.
jambroes
Posts: 342
Joined: Thu Jul 12, 2007 4:05 pm

Re: Ford thunderbird 1972 richtingaanwijzer werkt niet

Post by jambroes »

wij hebben div op voorraad stuur een goede foto naar sales@jambroes.nl
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Ford thunderbird 1972 richtingaanwijzer werkt niet

Post by thunderbuick »

http://www.tbirdranch.com/ Heeft nieuwe liggen voor een '72
De beste kans op de juiste schakelaar tot nog toe en bovendien een nieuwe (n.o.s.)
Jefsmit
Posts: 15
Joined: Tue Apr 14, 2015 1:17 pm

Re: Ford thunderbird 1972 richtingaanwijzer werkt niet

Post by Jefsmit »

Helaas. Niet gelukt. Maar we blijven zoeken. Wordt niet meer nieuw gemaakt.
Jefsmit
Posts: 15
Joined: Tue Apr 14, 2015 1:17 pm

Re: Ford thunderbird 1972 richtingaanwijzer werkt niet

Post by Jefsmit »

Ik ga die gast natuurlijk gelijk even mailen. Kan op de site niks vinden. Het probleem is nl. Dat ze dan wel nieuwe hebben liggen, maar dan met te korte bedraden en net even anders.
Ik ieder geval bedankt voor het meedenken. 18 jaar chevy impala coupe van 76. Gereden.
Nooit van dit soort problemen.
Jefsmit
Posts: 15
Joined: Tue Apr 14, 2015 1:17 pm

Re: Ford thunderbird 1972 richtingaanwijzer werkt niet

Post by Jefsmit »

Heb de site afgezocht, maar niks kunnen vinden. Heb een email gestuurd. Waar had je die twee switches gezien?
Jefsmit
Posts: 15
Joined: Tue Apr 14, 2015 1:17 pm

Re: Ford thunderbird 1972 richtingaanwijzer werkt niet

Post by Jefsmit »

Net bericht gehad, thunderbirdranch heeft ze ook niet
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Ford thunderbird 1972 richtingaanwijzer werkt niet

Post by ThA CoPyCaT© »

Zal dezelfde zijn als van een Lincoln Mark IV, beide auto's zijn namelijk nagenoeg hetzelfde. Kijk anders eens op ebay.com.
Jefsmit
Posts: 15
Joined: Tue Apr 14, 2015 1:17 pm

Re: Ford thunderbird 1972 richtingaanwijzer werkt niet

Post by Jefsmit »

Voor dit model van 1972 past alleen de schakelaar van dit jaar. De bedrading is nl langer dan die van iets latere modellen. Ik heb in duitsland zo n schakelaar gekocht die er op leek op de foto, maar ook niet paste. Alles nagezocht . Niet kunnen vinden. Ik heb toen maar zo n armpje van een mustang gekocht. Dan heb je helaas geen flasher van het groot licht meer, maar een kniesoor die daarop let. Het zoeken naar het midden is wat moeilijker, maar gelukkig doet mijn richtingaanwijzer het weer.
Dit was een zoekactie die ik niet had verwacht. Van een 58 er buick kan je alles krijgen en van de meeste klassiekers wel, die niet al te speciaal zijn. Maar goed, bedankt voor het meedenken.
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Ford thunderbird 1972 richtingaanwijzer werkt niet

Post by ThA CoPyCaT© »

Klopt het dat jouw Thunderbird geen verstelbaar stuurwiel heeft? Zo'n schakelaar is namelijk anders dan die van een model met wel een verstelbaar stuurwiel.

Heeft een 1972 Thunderbird eigenlijk wel een seinfunctie voor grootlicht op de richtingaanwijzerhendel?
Jefsmit
Posts: 15
Joined: Tue Apr 14, 2015 1:17 pm

Re: Ford thunderbird 1972 richtingaanwijzer werkt niet

Post by Jefsmit »

Dat klopt, dat de schakelaars anders zijn, als je een vast stuur hebt( zoals die van mij) ik geloof, dat de bedrading langer is voor een non tilt stuur.
Er zit inderdaad een flasher op. Twee extra contacten, die ik nu niet meer heb. Ik heb nu voor twee tientjes zo n armpje gekocht. En kan gelukkig weer rijden.
Post Reply