Veren vraag

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
frank van os
Posts: 388
Joined: Fri May 20, 2005 8:02 pm

Veren vraag

Post by frank van os »

Ik ben al een tijdje aan het prutsen met de 'stand' van mijn wagen (olds 98 coupe 1970).
Achter is niet echt het probleem, door lucht kan ik dat ietwat instellen, maar voor zitten standaard veren.
Nu is er in de loop van de tijd veel overbodigs weggehaald, waardoor hij voor een stuk hoger kwam te staan.
Heb al van de veren iets afgeslepen, beetje houtjetouwtje manier, en geeft ook niet echt het juiste resultaat.
Airride systeem is een optie, weet alleen niet wat past en is ook nogal prijzig.
Maar misschien zijn er gewoon standaard veren die passen, maar hoe bereken je welke je nodig hebt?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Veren vraag

Post by sjak_brak »

Standaard zijn er ook verschillende veren geleverd op de meeste wagens, wel of geen AC, wel of geen heavy duty, etc.

Maar als je in 1 klap je AC eruit hebt, en je intake + koppen vervangen hebt door alu-exemplaren, dan ben je flink wat kilo's kwijt op de vooras.
frank van os
Posts: 388
Joined: Fri May 20, 2005 8:02 pm

Re: Veren vraag

Post by frank van os »

precies, dat is wat er veranderd is...

zal eens kijken naar veren voor modellen zonder airco.
Maar lastige is dat je niet steeds ff kan kijken hoe het staat, om dan weer een ander setje te proberen...
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Veren vraag

Post by sjak_brak »

Daarnaast zijn nieuwe veren nog niet 40 jaar ingezakt, wat je huidige veren wel zijn. Is altijd lastig zoiets...
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Veren vraag

Post by Bromgabber »

Misschien veren van een met een kleiner/lichter motortje?
Jeeper
Posts: 88
Joined: Mon Sep 23, 2013 10:13 am

Re: Veren vraag

Post by Jeeper »

Heb wel eens gehoort dat je veren kunt laten "drukken" en even iets voor je opgezocht...lees dit ff op A@$a forum :D
Mischien iets voor jou?

http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.php?t=58486
frank van os
Posts: 388
Joined: Fri May 20, 2005 8:02 pm

Re: Veren vraag

Post by frank van os »

@jeeper;
wist ik niet; zal ze een mailtje sturen, :thumbs: tnx..
heb er alleen al een stukje afgeslepen, dus zal ze vragen wat er nog meer mogelijk is.
Setje laten opsturen uit usa kost tenslotte ook wel wat
Post Reply