1/8" NPT lasfitting

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
tminus3
Posts: 294
Joined: Fri Feb 06, 2004 3:02 pm

1/8" NPT lasfitting

Post by tminus3 »

Jongens,

Ik heb een 1/8" npt temperatuur sensor die ik in een carterpan wil maken. Waar vind ik daar (liefst lokaal, omgeving Uden) een las/draad fitting voor?
Bean Bandit
Posts: 337
Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am

Re: 1/8" NPT lasfitting

Post by Bean Bandit »

Je kan zo'n lasfitting ook zelf maken, tenminste als je zo'n 1/8" npt draadtap hebt. In de meeste tap & snijsets zit een 1/8 npt tap. Welke diameter je moet boren etc, moet je even opzoeken. Heb je geen juiste diameter materiaal, kan je altijd nog een grote bout nemen en daar de kop van afzagen en deze kop als lasfitting gebruiken.

Misschien heb je er wat aan.

Groeten, Remco
466horsepower
Posts: 145
Joined: Mon Sep 02, 2013 12:44 pm

Re: 1/8" NPT lasfitting

Post by 466horsepower »

Ik heb wel wat voor je.
Stuur maar ff PM met je telefoonnummer, dan stuur ik je wel ff een whats-app met een foto.
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: 1/8" NPT lasfitting

Post by Streetrod »

Pahavo Uden heeft die wel liggen, en anders iets voor Car Electronics zit een hydrauliek zaak kom ff niet op de naam
tminus3
Posts: 294
Joined: Fri Feb 06, 2004 3:02 pm

Re: 1/8" NPT lasfitting

Post by tminus3 »

Streetrod wrote:Pahavo Uden heeft die wel liggen, en anders iets voor Car Electronics zit een hydrauliek zaak kom ff niet op de naam
Stevens Hydrauliek is dat, ben ik al geweest. Hadden wel een een zeskant sok met 1/8npt draad, maar een beetje weinig vlees om goed vast te kunnen lassen denk ik. Pehavo zal ik eens proberen, bedankt voor de tip.
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: 1/8" NPT lasfitting

Post by Streetrod »

Ja die bedoelde ik, Anders kun je ook nog gecomi in mill proberen daar haal ik al mijn spul.
Speedy18
Posts: 573
Joined: Thu Mar 02, 2006 8:38 am

Re: 1/8" NPT lasfitting

Post by Speedy18 »

Ik heb er wel 1 liggen, die mag je zo ophalen...
wingnut
Posts: 47
Joined: Sun Oct 28, 2012 11:31 pm

Re: 1/8" NPT lasfitting

Post by wingnut »

ik heb destijds een bout met 1/8" draad erin gekocht via Ebay, was vanuit UK geleverd, deze zat weer in een grote moer die voor mij ook de olieplug drain werd.

Inmiddels weer een andere bak erbij en hier wil ik hetzelfde doen, deze zal binnenkort binnen zijn, deze heb ik ook op ebay gekocht en komt met een college mee terug uit de US.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: 1/8" NPT lasfitting

Post by boyanka »

ik las er meestal een moertje in van M12 met fijne draad
tminus3
Posts: 294
Joined: Fri Feb 06, 2004 3:02 pm

Re: 1/8" NPT lasfitting

Post by tminus3 »

Bedankt voor de tips, maar Ik heb inmiddels een 1/8" NPT lassok gekozen. Vond er zelf wat weinig vlees aan zitten om te lassen, maar pa (die hem gaat lassen) kon het er wel mee maken zei die.
Ik wilde persé niet met metrische of bsp draad lopen 'kloten'. Ten eerste omdat er een hoop tijd in het pannetje zit, ten tweede omdat er een hoop centen in het motortje zitten. Ik wil het netjes in orde hebben.

Ps, speedy18, pb niet gelezen/gehad?
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: 1/8" NPT lasfitting

Post by cees V8 »

Motorenco B.V. te Beverwijk heeft de meest vreemde bouten, moeren, tappen, snijmoeren en fit-werk in diverse kwaliteiten op voorraad liggen. Of ze postorderen, dat weet ik niet.
Post Reply