revisie kit th350 automaat

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
barkie
Posts: 47
Joined: Sun Mar 08, 2015 1:11 pm

revisie kit th350 automaat

Post by barkie »

Ik ben van plan naast het motorblok ook zelf de automaat te reviseren.
Ik zoek nu een goede rebuild kit er voor, maar er zijn zoveel keuzes.
Welke kan ik het beste nemen met alles er in zoals alle lagebussen en thrust whashers.
En is een shift kit verstandig? De motor is niet geheel standaard meer. Zit edelbrock e-street koppen op en een preformer plus nokkenas in.
Ik wil wel graag dat de bak zacht blijft schakelen, want ik lees veel over shift kits dat de bak hard gaat schakelen.

Gr. Dennis
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: revisie kit th350 automaat

Post by sjak_brak »

Leestip, voor paar euro op amazon e.d.:

Image
barkie
Posts: 47
Joined: Sun Mar 08, 2015 1:11 pm

Re: revisie kit th350 automaat

Post by barkie »

Bedankt voor de tip! Ga ik zeker aanschaffen.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: revisie kit th350 automaat

Post by Nick_nl »

Een beetje een andere draai, als je bak toch al aan revisie nodig is, waarom geen moderne versie met overdrive en lockup? Dat merk je behoorlijk met je verbruik op de snelweg.
Een th2004r is even lang al een korte TH350 en th700r4 is langer, maar makkelijker te krijgen.
David - 71 camaro
Posts: 1054
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Re: revisie kit th350 automaat

Post by David - 71 camaro »

barkie wrote:Ik ben van plan naast het motorblok ook zelf de automaat te reviseren.
En is een shift kit verstandig? De motor is niet geheel standaard meer. Zit edelbrock e-street koppen op en een preformer plus nokkenas in.
Ik wil wel graag dat de bak zacht blijft schakelen, want ik lees veel over shift kits dat de bak hard gaat schakelen.
Dan geen B&M kit kopen, maar een goede kwaliteit zoals Transgo of Superior. Verbeteren de schakelmomenten zonder de kwaliteit van rustig opschakelen (bij rustig optrekken) te verpesten. Verkorten de schakelmomenten bij gaspedaal intrappen.
Pakken vaak ook kleine onvolkomenheden aan.
Strike302
Posts: 139
Joined: Wed Mar 24, 2004 8:04 pm

Re: revisie kit th350 automaat

Post by Strike302 »

David - 71 camaro wrote:
Dan geen B&M kit kopen, maar een goede kwaliteit zoals Transgo of Superior. Verbeteren de schakelmomenten zonder de kwaliteit van rustig opschakelen (bij rustig optrekken) te verpesten. Verkorten de schakelmomenten bij gaspedaal intrappen.
Pakken vaak ook kleine onvolkomenheden aan.
En waarom geen B&M? Was in de veronderstelling dat dit prima spul was. Negatieve ervaringen mee?

Ik heb trouwens hetzelfde boek wat Sjak voorstelde, aanrader!
barkie
Posts: 47
Joined: Sun Mar 08, 2015 1:11 pm

Re: revisie kit th350 automaat

Post by barkie »

Ik heb het boek gelijk besteld en vandaag net binnen gekregen.
barkie
Posts: 47
Joined: Sun Mar 08, 2015 1:11 pm

Re: revisie kit th350 automaat

Post by barkie »

Nick_nl wrote:Een beetje een andere draai, als je bak toch al aan revisie nodig is, waarom geen moderne versie met overdrive en lockup? Dat merk je behoorlijk met je verbruik op de snelweg.
Een th2004r is even lang al een korte TH350 en th700r4 is langer, maar makkelijker te krijgen.
De th200r4 is ook nog een optie, maar wat kost z'n goede bak ongeveer.
Als ik de revisie zelf doe denk ik ongeveer rond de 500 euro aan onderdelen te zitten.
barkie
Posts: 47
Joined: Sun Mar 08, 2015 1:11 pm

Re: revisie kit th350 automaat

Post by barkie »

En welk merk is aan te raden voor de revisie onderdelen, zoals de koppelings platen lagerbussen enz.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: revisie kit th350 automaat

Post by Nick_nl »

Voor 500 euro heb je geen goed gereviseerde en aangepaste 2004r, een sloop bak kost al tegen de 250 euro op MP. Mijne heb ik in Amerika gekocht en laten versturen.
Post Reply