LPG niet op kenteken

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
zorro
Posts: 514
Joined: Fri Sep 10, 2004 11:30 pm

LPG niet op kenteken

Post by zorro »

Wat betekent het als een LPG installatie wel in de auto zit maar niet op de RDW site vermeld staat? En volgens de verkoper wel op zijn kenteken papieren staat?
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: LPG niet op kenteken

Post by Collector »

zorro wrote:Wat betekent het als een LPG installatie wel in de auto zit maar niet op de RDW site vermeld staat? En volgens de verkoper wel op zijn kenteken papieren staat?
Dat ze bij de rdw zijn vergeten om de b in een g te veranderen
Als kenteken een G vermeld dan is er dus lpg aan boord
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: LPG niet op kenteken

Post by sjak_brak »

Kleine kans dat het een zeer recente installatie is, en de wijziging nog niet verwerkt is bij de RDW. Maar dan zou het ook niet op de papieren staan.

Grote kans dat de verkoper gewoon een leugenaar is.

In geval van twijfel kan je gewoon netjes aan de verkoper vragen, hoe het komt dat de installatie niet op de RDW-site vermeld staat.
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: LPG niet op kenteken

Post by thunderbuick »

Dat gas bij de belasting niet bekend is en dat je het risico loopt dat ze na een jaar wakker worden en je alsnog aangeslagen wordt voor lpg.
Ik zou de rdw bellen voor ik hem kocht, vreemd verhaal......
zorro
Posts: 514
Joined: Fri Sep 10, 2004 11:30 pm

Re: LPG niet op kenteken

Post by zorro »

Volgens de verkoper rijden de auto al jaren op gas. Maar ze hebben hem pas een paar maanden. Ik vind het ook vreemd en ga deze auto maar overslaan. Bedankt voor jullie reakties.
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: LPG niet op kenteken

Post by rene74monte »

heb je ook een link naar een advertentie of zo?
ChevyKo
Posts: 1569
Joined: Tue Dec 07, 2004 2:52 pm

Re: LPG niet op kenteken

Post by ChevyKo »

zorro wrote:Wat betekent het als een LPG installatie wel in de auto zit maar niet op de RDW site vermeld staat? En volgens de verkoper wel op zijn kenteken papieren staat?
Vreemd verhaal.

Hoe is dat al die jaren bij de APK keuring gegaan dan, daar worden de kenteken gegevens toch gecheckt met de gegevens die de RDW heeft :!:
zorro wrote:Volgens de verkoper rijdt de auto al jaren op gas
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: LPG niet op kenteken

Post by sjak_brak »

Idd goed punt Ko :!:

In ieder geval, als je het niet vertrouwt, hok gewoon laten staan. Je hoeft zelf niet uit te leggen waarom het misschien wel of niet klopt, dat is aan de verkoper. Er staan nog ca. 100 miljoen andere hokken te koop :)
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: LPG niet op kenteken

Post by franky »

deed ik vroeger vaker, zeggen dat kenteken op gas kwijt was (had m gewoon nog dus), dan kreeg ik een nieuw kenteken, daarna opgeven dat gas eruit is (nieuwe) kenteken inleveren kwam een b op en ik had nog het oude kenteken met g erop, zelfs bij de apk geen probleem, tegenwoordig kan het niet ze controleren alles bij de apk keuring met het scherm van RDW. dus ik denk dat er een oud (vervallen) kenteken bij zit, bij de apk heb je dan een probleem omdat de gegevens niet overeenkomen.
zorro
Posts: 514
Joined: Fri Sep 10, 2004 11:30 pm

Re: LPG niet op kenteken

Post by zorro »

Gaat om deze auto, ik kreeg 'm van een maat door die vandaag wilde gaan kijken en argwaan kreeg: http://link.marktplaats.nl/m901357278
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: LPG niet op kenteken

Post by Bromgabber »

Als op kenteken benzine staat en je haal een deel van de lpg instalatie eruit kan je gewoon apktje doen.
Er is een deel wat erin mag blijven, tank, verdamper en vul inrichting moet eruit.
De leidingen mogen blijven zitten als ik me niet vergis..
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: LPG niet op kenteken

Post by sjak_brak »

Bromgabber wrote: De leidingen mogen blijven zitten als ik me niet vergis..
Om te voldoen aan de eisen van benzine op kenteken mogen LPG-leidingen niet in de auto en niet in motorcompartiment komen.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: LPG niet op kenteken

Post by Bromgabber »

Aanvullende permanete eisen.
Titel 1, afdeling 2 bij punt C staat wat er niet aanwezig mag zijn.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: LPG niet op kenteken

Post by sjak_brak »

Ik herhaalde wat de RDW mij vertelde als je kwastenreiniger ipv lpg op kenteken wilt :)

Hier de tekst die jij noemt:

Indien in het kentekenregister de brandstofcode “B” is vermeld en in het voertuig is een LPG–of CNG
installatie gemonteerd geweest, dienen ten minste de volgende onderdelen van deze installatie te zijn verwijderd:
- verdamper/drukregelaar en/of een ander brandstofdoseringssysteem (een uitlaatstift, die bij een luchtgekoelde motor als verdamper fungeert, hoeft niet te worden verwijderd);
- LPG- of CNG tank;
- gasafsluiter;
- gasmengstuk;
- inspuitstukken, tenzij deze definitief zijn afgeplugd;
- inspuitstukadapter, tenzij deze definitief is afgeplugd;
- buitenvulklep, tenzij deze definitief is afgeplugd;
- hogedrukleiding, met uitzondering van het gedeelte, dat rechtstreeks vast tegen de onderzijde van het voertuig is bevestigd.
caddy1973
Posts: 61
Joined: Sat Nov 03, 2012 3:02 pm

Re: LPG niet op kenteken

Post by caddy1973 »

nu kan het aan mij liggen maar ik begrijp niet helemaal wat het probleem is. de auto is uit 1974 dus sowieso belastingvrij op diesel en lpg en benzine. als de huidige eigenaar de auto nu laat keuren met een lpg installatie erin is er toch niets aan de hand of denk ik nu een beetje te kort door de bocht??

verder is het een leuke wagen en ziet er op de foto's goed uit.
Post Reply