tijdje rondgereden met bijna geen bakolie (update)
-
- Posts: 370
- Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm
tijdje rondgereden met bijna geen bakolie (update)
hee..mensen een snelle vraagje
Tot mijn grote schrik zag ik dat alleen het "puntje" en niet ver naar boven "nat" was...
(stationair in parkeer na ongeveer 20 minuten rijden)
Nu denk ik wel waarom ik soms gieren hoor bij wat hogere snelheden (vorige topic )
Toen ik de auto gekocht had had ik het gecheckt...blijkbaar niet goed dus
Mijn vraag is hoe ik de bakolie goed bij kan vullen ongeveer hoeveel liter..
Op google zie ik de gekste dingen 12 quarts? 20min 1800rpm etc??
Volgens google zou Dextron II volstaan.
gaat om een th400
Was zo wie zo van plan om ea te laten doen...maar met een lege bak wil ik niet lang rondrijden
Last edited by mercury-capri on Fri Feb 06, 2015 10:34 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie
Steeds een half litertje bijvullen, alle versnellingen even door en weer in P peilen.
Prima, dexron 2 of 3 tenzij vorige eigenaar iets anders gebruikt heb.
Prima, dexron 2 of 3 tenzij vorige eigenaar iets anders gebruikt heb.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie
Dex 2 of 3 is goed.
De olie die er in zit, ruikt het verbrand ? en is het nog rood ?
Gewoon bijvullen tot max op de "ik-weet-niet-hoe-je-PEILSTOK-schrijft" met warme draaiende motor.
Bijvullen via de "ik-weet-niet-hoe-je-PEILSTOK-schrijft" buis.
Zal een paar liter kunnen zijn.
De olie die er in zit, ruikt het verbrand ? en is het nog rood ?
Gewoon bijvullen tot max op de "ik-weet-niet-hoe-je-PEILSTOK-schrijft" met warme draaiende motor.
Bijvullen via de "ik-weet-niet-hoe-je-PEILSTOK-schrijft" buis.
Zal een paar liter kunnen zijn.
Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie
Dexron llD gebruiken. Vullen via de buis waar de peilstok in zit. Ik zou er zowiezo 1 quart in gooien en stationair goed warm laten draaien, af en toe door alle versnellingen heen en af en toe peilen. Indien nodig bijvullen maar niet te veel in 1 keer want teveel er weer uithalen is een crime !
-
- Posts: 370
- Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm
Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie
hoi
thanks voor de snelle tips
is wel "licht roze"
te veel is ook gevaarlijk dus?
inderdaad gewoon 1quart zo wie zo bijvullen lijkt me idd wel handig.
In neem aan dat vorige niet anders dan dextron heeft gebruikt??
Dexron llD / Dexron ll
Zit hier een verschil in?
wellicht nog voorkeur merk etc
....
Ik heb net ff atf gesnoven...rook raar maar niet verbrandt etc?
best vreemde geur ik kan het niet thuisbrengen...
thanks voor de snelle tips
is wel "licht roze"
te veel is ook gevaarlijk dus?
inderdaad gewoon 1quart zo wie zo bijvullen lijkt me idd wel handig.
In neem aan dat vorige niet anders dan dextron heeft gebruikt??
Dexron llD / Dexron ll
Zit hier een verschil in?
wellicht nog voorkeur merk etc
....
Ik heb net ff atf gesnoven...rook raar maar niet verbrandt etc?
best vreemde geur ik kan het niet thuisbrengen...
Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie
Om te kijken of de kleur goed is haal je nieuwe ATF en doe daar de pelstok in. Kijk of de olie aan de peilstok dezelfde kleur is als de olie in de bak.
Te veel is ook niet goed !!
ATF Dexron ll of llD maakt niet uit.
Merk maakt ook niet uit.
Te veel is ook niet goed !!
ATF Dexron ll of llD maakt niet uit.
Merk maakt ook niet uit.
Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie
Dexron III kan ook, gebruik dat ook in de TH400 van de K30.
Uit handboek van de K30 voor de TH400
-Transmission fluid was indicated as Dexron II. This has been replaced with Dexron III.
-It only takes 1 pt. to raise the level (hot) from “add” to “full”.
-Capacity is listed as 4 qts., but this may vary. Fill as needed to reach level.
Uit handboek van de K30 voor de TH400
-Transmission fluid was indicated as Dexron II. This has been replaced with Dexron III.
-It only takes 1 pt. to raise the level (hot) from “add” to “full”.
-Capacity is listed as 4 qts., but this may vary. Fill as needed to reach level.
Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie
licht roze betekent dat er water bij je olie zit, de olie moet rood doorzichtig zijn
Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie
Hij blijft leuk:
Gewoon bijvullen tot max op de "ik-weet-niet-hoe-je-PEILSTOK-schrijft" met warme draaiende motor.
Gewoon bijvullen tot max op de "ik-weet-niet-hoe-je-PEILSTOK-schrijft" met warme draaiende motor.
-
- Posts: 370
- Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm
Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie
was ff paniek en laat....
ik ga zo trouwens ea gelijk halen...
dan maar gelijk ook filter pakking
ik ga zo trouwens ea gelijk halen...
dan maar gelijk ook filter pakking
Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie
Te vol kan gevaarlijk zijn door het lage vlampunt van ATF van even boven de 200 graden C, even spugen uit de vulpijp op een header met een temp van 400 graden C kan al voldoende zijn voor een mooi schouwspel, ik spreek uit ervaring..
succes
succes
-
- Posts: 370
- Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm
Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie
hoi,
ok dat klik wel gevaarlijk idd..dus beetje bij beetje bijvullen die handel 8)
Ik heb me trouwens wat anders laten aansmeren ipv de dextron II
zie foto 7...
Wolfshead? iemand ervaring hiermee?
Morgen beetje bijvullen...
en donderdag alles goed na laten checken en olieen en filters laten vervangen..
Ik probeerde foto's te maken waar het eventueel druppelt....zonder succes..
ok dat klik wel gevaarlijk idd..dus beetje bij beetje bijvullen die handel 8)
Ik heb me trouwens wat anders laten aansmeren ipv de dextron II
zie foto 7...
Wolfshead? iemand ervaring hiermee?
Morgen beetje bijvullen...
en donderdag alles goed na laten checken en olieen en filters laten vervangen..
Ik probeerde foto's te maken waar het eventueel druppelt....zonder succes..
Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie
ziet er beetje bruin uit de olie
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie
Goh.. en ook al die plastickap weg bij de koppelomvormer/starterkrans.
Waarom is die bij vele weg?
Merk zegt mij niks, maar staat wel "universal" op.
Dat is toch altijd goed?
Waarom is die bij vele weg?
Merk zegt mij niks, maar staat wel "universal" op.
Dat is toch altijd goed?
-
- Posts: 370
- Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm
Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie
hoi
foto 6 is van de bak
foto 7 van de blok (is gelukkig bruin)
Opgemeten na een dag en dag toch onder de "add"
hier ga ik niks bijvullen aangezien ik donderdag toch nieuwe olie ga gooien..
Ok.... ik heb wel een plastic pak gevonden in de bak ....hij lijkt erop dat deze precies moet passen :p
Ik heb trouwen nog nooit een kap gezien bij me vorige auto's? altijd de starterkrans etc... dacht dat het zo hoorde
na een beetje google vind ik dit over de olie
Wolfs Head Universal Synthetic Automatic Transmission Fluid is such a superior transmission fluid that it may be used wherever the better known fluids such as the General Motors approved Dexron fluids including Dexron III; the Ford Motor Company's Mercon approved automatic transmission fluids including Mercon V; the Chrysler approved fluids including the new ATF Plus + 4. Included in those transmissions that will operate at maximum performance on the new Wolfs Head Universal Synthetic Automatic Transmission Fluid are those manufactured by BMW, Honda, Mercedes Benz (DaimlerChrysler), Mitsubishi and Toyota. This superior automatic transmission fluid is so good that we feel comfortable recommending it for use in any automatic transmission for any vehicle manufactured by American, European, Japanese, Korean and many other vehicle manufacturers around the world - it is truly universal and truly the one fluid you can use worldwide.
klink wel goed
foto 6 is van de bak
foto 7 van de blok (is gelukkig bruin)
Opgemeten na een dag en dag toch onder de "add"
hier ga ik niks bijvullen aangezien ik donderdag toch nieuwe olie ga gooien..
Ok.... ik heb wel een plastic pak gevonden in de bak ....hij lijkt erop dat deze precies moet passen :p
Ik heb trouwen nog nooit een kap gezien bij me vorige auto's? altijd de starterkrans etc... dacht dat het zo hoorde
na een beetje google vind ik dit over de olie
Wolfs Head Universal Synthetic Automatic Transmission Fluid is such a superior transmission fluid that it may be used wherever the better known fluids such as the General Motors approved Dexron fluids including Dexron III; the Ford Motor Company's Mercon approved automatic transmission fluids including Mercon V; the Chrysler approved fluids including the new ATF Plus + 4. Included in those transmissions that will operate at maximum performance on the new Wolfs Head Universal Synthetic Automatic Transmission Fluid are those manufactured by BMW, Honda, Mercedes Benz (DaimlerChrysler), Mitsubishi and Toyota. This superior automatic transmission fluid is so good that we feel comfortable recommending it for use in any automatic transmission for any vehicle manufactured by American, European, Japanese, Korean and many other vehicle manufacturers around the world - it is truly universal and truly the one fluid you can use worldwide.
klink wel goed