contact valt weg bij hoge belasting
-
- Posts: 3012
- Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am
Re: contact valt weg bij hoge belasting
Meestal heb je juist méér vrienden als je meer geld hebt...
Re: contact valt weg bij hoge belasting
Heb ooit iets gelijkaardig meegemaakt, ook rotgezocht, bleek toen aan het contactslot te liggen, nieuwe erin en gedaan met de miserie
Re: contact valt weg bij hoge belasting
Heb een nieuwe massakabel gelegd, geen verschil helaas. Zal t contactslot is even gaan bekijken en desnoods vervangen
Re: contact valt weg bij hoge belasting
Leg dan ter test een gezekerde draad vanaf de accu o.i.d. aan de +(15) van de bobine om het contactslot uit/buiten sluiten,heb je een rechtstreekse aansluiting.Om de motor uit te zetten wel even kabel losnemenJaapMopar wrote:Heb een nieuwe massakabel gelegd, geen verschil helaas. Zal t contactslot is even gaan bekijken en desnoods vervangen
Re: contact valt weg bij hoge belasting
Nog iets ter overpeinzing: de voltage regulator. Je hebt er nog één op het schutbord toch? Als je (veel) gas geeft en je motor ineens sneller draait gaat je dynamo natuurlijk mee, die zal ineens meer stroom leveren en moet dus geregeld worden, terwijl de bobine iets meer vraagt (meer afgiftes per seconde). Werkt je ampèremeter nog (is deze nog deel van het circuit)? Die kan natuurlijk ook teveel weerstand bieden, zeker met dikke radio en moderne verlichting et cetera.
Ik zou in ieder geval dat gedeelte van het circuit (pluskabel dynamo, spanningsregelaar, contactslot, schutbord-stekker, ampèremeter) nameten en controleren.
Zie ook: http://www.mopar1.us/charge.html
Op die link staat onderaan het schema van 1970+ met alle onderdelen. De voltage regulator op het schutbord moet goed massa maken. Meet met een multimeter de chromen behuizing ten opzichte van de minpool in DCV 10-stand (voltage drop). Daar mag niet meer dan 0,2 volt uitkomen, anders de voltage regulator even verwijderen en kijken of hij niet verroest is achterop.
Maar als je toch de multimeter in handen hebt, meet eerst de laadspanning op de polen (DCV 10). Eerst met motor uit (kijken hoe je accu nog is), dan met stationaire motor, dan met motor boven 2700 toeren.
Ik zou in ieder geval dat gedeelte van het circuit (pluskabel dynamo, spanningsregelaar, contactslot, schutbord-stekker, ampèremeter) nameten en controleren.
Zie ook: http://www.mopar1.us/charge.html
Op die link staat onderaan het schema van 1970+ met alle onderdelen. De voltage regulator op het schutbord moet goed massa maken. Meet met een multimeter de chromen behuizing ten opzichte van de minpool in DCV 10-stand (voltage drop). Daar mag niet meer dan 0,2 volt uitkomen, anders de voltage regulator even verwijderen en kijken of hij niet verroest is achterop.
Maar als je toch de multimeter in handen hebt, meet eerst de laadspanning op de polen (DCV 10). Eerst met motor uit (kijken hoe je accu nog is), dan met stationaire motor, dan met motor boven 2700 toeren.
Re: contact valt weg bij hoge belasting
Ik ga er weer mee aan de gang, bedankt voor de uitgebreide info!!
Spanningsregelaar, dynamo, bobine en accu zijn allemaal nog geen half jaar oud trouwens
Spanningsregelaar, dynamo, bobine en accu zijn allemaal nog geen half jaar oud trouwens
Re: contact valt weg bij hoge belasting
Vervangen voor/door de huidige klacht ? of nadien gekomen ?JaapMopar wrote:Ik ga er weer mee aan de gang, bedankt voor de uitgebreide info!!
Spanningsregelaar, dynamo, bobine en accu zijn allemaal nog geen half jaar oud trouwens
Re: contact valt weg bij hoge belasting
Nee was gewoon onderhoud. Klacht heb ik ongeveer sinds dat ik een nieuwe dynamo heb.
Re: contact valt weg bij hoge belasting
Niet geheel onbelangrijke info. als je een probleem probeert op te lossen middels hulp van een forum ,,,,,,,,,,,,,,,,,JaapMopar wrote:Nee was gewoon onderhoud. Klacht heb ik ongeveer sinds dat ik een nieuwe dynamo heb.
Re: contact valt weg bij hoge belasting
Ok, dan is het nu handig om te weten wat voor dynamo en welke manier deze is aangesloten en gereguleerd wordt, want het lijkt erop dat het daar misgaat.
Re: contact valt weg bij hoge belasting
Het is gewoon een nieuwe (zal wel gereviseerde) dynamo van rockauto, gewoon de standaard vervanger, ook gewoon aangesloten zoals hij zat
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: contact valt weg bij hoge belasting
Rondje rijden met de stekkers van de dynamo los?
Even reserve accu mee
Kan zijn dat er sluiting of onderbreking in de dynamo ontstaat..
Even reserve accu mee
Kan zijn dat er sluiting of onderbreking in de dynamo ontstaat..
Re: contact valt weg bij hoge belasting
Heeft ff geduurd, maar heb vandaag even alle stekkers van de dynamo los gehad en een stukje gereden. Toen was het euvel weg, kon gewoon vanuit stilstand plankgas geven zonder gestotter.
Zit dus in de dynamo, wel balen deze is net nieuw...
Zit dus in de dynamo, wel balen deze is net nieuw...
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: contact valt weg bij hoge belasting
Garantie denk? Terug gaan naar de verkoper ermee.
Re: contact valt weg bij hoge belasting
Komt van rockauto vandaan. Zal is kijken hoe het daar met de garantie zit