automatenbak werkt niet.

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
zhoozz
Posts: 6
Joined: Sat Dec 27, 2014 7:54 pm

automatenbak werkt niet.

Post by zhoozz »

Vraag over Dodge Durango 2001. Bak vervangen, schakelt niet. Km teller doet het ook niet. km sensor is al vervangen, iemand een idee?
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: automatenbak werkt niet.

Post by thunderbuick »

zhoozz wrote:Vraag over Dodge Durango 2001. Bak vervangen, schakelt niet. Km teller doet het ook niet. km sensor is al vervangen, iemand een idee?
Ik neem aan dat er genoeg olie in zit en een schoon filter.
Er zitten nog een aantal sensoren aan die invloed kunnen hebben, direct onder je luchtfilter zit er eentje bijvoorbeeld, sensor van je gaspedaal. Waar de andere zitten weet ik zo niet maar een aantal kunnen invloed hebben op het gedrag van je bak.
Volgens mij kun je die electrozooi ook uit laten lezen maar ik zou eerst de stekkers maar eens na lopen na het gesleutel.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: automatenbak werkt niet.

Post by Bromgabber »

Bak precies het zelfd? Stekker ook?
Anders even uitlezen. Contact aan gehad met stekkers los?
zhoozz
Posts: 6
Joined: Sat Dec 27, 2014 7:54 pm

Re: automatenbak werkt niet.

Post by zhoozz »

bak is exact hetzelfde, degene die m gemonteerd heeft heeft geen verstand van electra, weet ook niet hoe die uitgelezen moet worden, wat moet er gebeuren als je dat doet?
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: automatenbak werkt niet.

Post by Bromgabber »

Volgens internet kan je, 3x het contact aan zetten en geeft hij bij sommige Dodge de codes in het display, als je hem de 3de keer op contact laat staan.
Misschien dat het bij jouwes niet werkt, maar proberen kost niks.
Volgens mij zit er een obd2 stekker in, dan kan je bij de meeste garages langs om even uit te lezen.
zhoozz
Posts: 6
Joined: Sat Dec 27, 2014 7:54 pm

Re: automatenbak werkt niet.

Post by zhoozz »

ok, bedankt alvast, is in ieder geval de moeite waard om te proberen.
zhoozz
Posts: 6
Joined: Sat Dec 27, 2014 7:54 pm

Re: automatenbak werkt niet.

Post by zhoozz »

Nog een vraagje, volgens zeggen is de versnellingsbak gekoppeld aan de km teller. Dus als deze niet werkt kan de versnellingsbak het ook niet doen.
Zit wel een logische beredenering in, zoveel verklaringen zijn er. heb er inmiddels al een klein vermogen in gestopt en de ene weet het nog beter dan de ander.
Is er niet een mogelijkheid om de bak te testen zonder alle aansluitingen? of zeg ik nu iets stoms.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: automatenbak werkt niet.

Post by sjak_brak »

Het probleem zit vooral in mensen die maar wat op de gok aankloten aan je wagen, dit dus:
zhoozz wrote:degene die m gemonteerd heeft heeft geen verstand van electra
Staat toch in je werkplaatshandboek hoe en wat er losgekoppeld en weer aangesloten moet worden, evenals testprocedures? Daar is toch verder geen specifieke kennis van electra voor nodig? Waarom volgt zon prutser dan niet gewoon de procedures?

http://www.ebay.com/itm/2001-Dodge-DURA ... 9f&vxp=mtr
zhoozz
Posts: 6
Joined: Sat Dec 27, 2014 7:54 pm

Re: automatenbak werkt niet.

Post by zhoozz »

Precies......die mensen dus.
Wat een klusje van een paar dagen zou zijn is inmiddels 2 1/2 jaar geworden.
heb helaas al betaald en inmiddels al behoorlijk meer, dan moet dit en dan moet dat weer gekocht worden, iedereen wijst met vingertjes en ik maar betalen.
Natuurlijk stom zou je zeggen, helemaal mee eens. Toen 2 1/2 jaar geleden de vervangend bak was gemonteerd ging ik proefrijden, auto was zo goed als klaar. Proefrit ging ok, klein stukje gereden alleen km teller deed raar. Deed het niet en bij hogere toerentallen schoot de teller omhoog om daarna ook weer zo snel te zakken.
Kleinigheid zei de man. Toen afgerekend, de volgende dag zou de auto klaar staan.
De volgende dag......starten en de olie spoot eruit ( versnellingsbak)?
Nou raar, toch iets niet goed dus. toen een lang verhaal, zal ik jullie niet mee lastig vallen.
Het komt erop neer, wéér een andere bak gekocht, pffff, want het lag aan de bak. Alles schoongemaakt, nieuwe olie, filters , alles wat nodig was.
En.....starten, geen km teller die werkt en dus ook niet schakelen.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: automatenbak werkt niet.

Post by Bromgabber »

Dus je kan er wel mee rijden in een versnelling?
Handmatig kan je hem dan wel opschakelen?
Foutcodes toevallig geprobeert te voorschijn te toveren?
Was het bij een bovag of andere instantie garage gedaan, of bij B. de Haas na 5en bv?
zhoozz
Posts: 6
Joined: Sat Dec 27, 2014 7:54 pm

Re: automatenbak werkt niet.

Post by zhoozz »

Nee, alleen de 1e versnelling werkt, doet handmatig niets.
Kunnen er vandaag niet bij, hij gaat morgen aan de tips werken.

Nee, was geen bovag, die hadden toen geen tijd en ik had natuurlijk weer haast.
Deze man werd me aanbevolen door Rooie Ben, zij hadden goede ervaringen met hem.
Inmiddels hebben die dus ook geen contact meer....mijn schuld.
indy408
Posts: 25
Joined: Fri Jan 08, 2010 7:27 am

Re: automatenbak werkt niet.

Post by indy408 »

Is het een gereviseerde transmissie?

Het is wel even belangrijk vanuit welke versnelling hij vertrekt, dit zou je even moeten controleren aan de hand van het toerental. Als je de 9 polige stekker van de transmissie aftrekt gaat hij in een soort noodloop. Wat hij doet is de governor solenoid helemaal open zetten, hij staat dan vast in de 3e versnelling en gaat absoluut niet op of naar beneden schakelen.
Klopt dit verhaal hierboven zit het probleem in de electronika zekering, massa , of de transmissie relay.

Vertrekt hij uit de 1e versnelling ongeacht of er spanning is of niet begin dan maar met het probleem in de transmissie te zoeken. Ik zou om het een beetje makkalijk te houden het complete kleppenhuis voor een gereviseerde vervangen inclusief solenoids. Dan weet je zeker dat de transmissie in ieder geval goed aan gestuurd wordt.
Ik heb voor dit type altijd wel een gereviseerde kleppenhuis liggen, inclusief update`s van sonnax.

Het beste even bellen 06 52042465


Gr

Martin
http://Www.transm.nl
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: automatenbak werkt niet.

Post by boyanka »

:? beetje raar, wat voor type bak is het?
Post Reply