Temperatuur probleem Pontiac Firebird 75
Temperatuur probleem Pontiac Firebird 75
Ik blijf koelings problemen houden met mijn Pontiac.
Nieuwe waterpomp al gemonteerd en een nieuwe termostaat maar na 15 minuten begint hij te koken waar te zoeken?
Nieuwe waterpomp al gemonteerd en een nieuwe termostaat maar na 15 minuten begint hij te koken waar te zoeken?
Re: Temperatuur probleem Pontiac Firebird 75
Na 15 minuten stationair pruttelen? 15 minuten snelweg? Wat is de staat van de radiator? Heb je een fanshoud?
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Temperatuur probleem Pontiac Firebird 75
Lekke kop? Verkeerde pomp? Koelsysteem verstopt? Iets meer info zou handig zijn wat Sjak al meld.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Temperatuur probleem Pontiac Firebird 75
Wat hunnie zeggen.
Als je voordat hij kookt de radiator dop "rustig" los draait.
Beweegt het water of staat het stil ?
Bovenste water slang is deze hard ?
Kachel, werkt deze ? wordt het warm binnen ?
Juiste waterpomp gemonteerd ? je hebt ook counter clockwise pompn voor multiriem aandrijfing en clockwise voor V-snaren.
Als alles 100% ok en goed is dan de radiator spoelen of eventueel vervangen.
Als je voordat hij kookt de radiator dop "rustig" los draait.
Beweegt het water of staat het stil ?
Bovenste water slang is deze hard ?
Kachel, werkt deze ? wordt het warm binnen ?
Juiste waterpomp gemonteerd ? je hebt ook counter clockwise pompn voor multiriem aandrijfing en clockwise voor V-snaren.
Als alles 100% ok en goed is dan de radiator spoelen of eventueel vervangen.
Re: Temperatuur probleem Pontiac Firebird 75
thermostaat kapot?
Re: Temperatuur probleem Pontiac Firebird 75
ontsteking staat goed?
onderste radiatorslang blijft rond?
onderste radiatorslang blijft rond?
Re: Temperatuur probleem Pontiac Firebird 75
Is gewoon na 15 minuten draaien dus niet rijden.
Slangen blijven hard.
Termostaat is nieuw.
De nieuwe pomp is exact het zelfde als de oude (oude zat een gat in)
Ik heb een Fanshoud.
Staat van de radiator is onbekend bij mij.
ontsteking weet ik niet echt draaid nu nog al hoog stationair op lpg vind ik.
kachel slangen worden warm maar de kachel zelf nog niet geprobeerd.
Slangen blijven hard.
Termostaat is nieuw.
De nieuwe pomp is exact het zelfde als de oude (oude zat een gat in)
Ik heb een Fanshoud.
Staat van de radiator is onbekend bij mij.
ontsteking weet ik niet echt draaid nu nog al hoog stationair op lpg vind ik.
kachel slangen worden warm maar de kachel zelf nog niet geprobeerd.
Re: Temperatuur probleem Pontiac Firebird 75
Is koelsysteem goed ontlucht?
Wat geberut er tijdens een ritje?
Als je fan met visco-koppeling hebt: is deze nog goed?
Heb je poelie met de juiste verhouding? (als poelie te groot is, dan draait je pomp+fan naar verhouding te langzaam)
Wat geberut er tijdens een ritje?
Als je fan met visco-koppeling hebt: is deze nog goed?
Heb je poelie met de juiste verhouding? (als poelie te groot is, dan draait je pomp+fan naar verhouding te langzaam)
Wanneer wordt de bovenste rad.slang hard? Pas als motor warm is, of vrijwel direct na starten?cees wrote:Slangen blijven hard.
Ook getest of die werkt?cees wrote:Termostaat is nieuw.
Zijn er koelere plekken op de radiator? Is deze schoon van binnen?cees wrote:Staat van de radiator is onbekend bij mij.
Hoeveel rpm is "vrij hoog stationair "? Wat is er aan de afstelling gedaan van ontsteking?cees wrote:ontsteking weet ik niet echt draaid nu nog al hoog stationair op lpg vind ik.
Re: Temperatuur probleem Pontiac Firebird 75
Sjak
Rpm is rond de 1300 krijg hem nu nog niet lager auto loopt alleen op lpg.
Radiator is gespoeld kan geen koudere plekken ontdekken.
Termostaat alleen vervangen voor een nieuwe niet getest.(hoe dit te testen?)
Poelies zijn het zelfde gebleven als voor heen.
De visco koppeling ga ik vandaag even verder bekijken, als het ooit nog droog word hier.
Bovenste slang word pas hard als hij warm is.
Heb alleen de timing tandwielen en ketting vernieuwd.
Rpm is rond de 1300 krijg hem nu nog niet lager auto loopt alleen op lpg.
Radiator is gespoeld kan geen koudere plekken ontdekken.
Termostaat alleen vervangen voor een nieuwe niet getest.(hoe dit te testen?)
Poelies zijn het zelfde gebleven als voor heen.
De visco koppeling ga ik vandaag even verder bekijken, als het ooit nog droog word hier.
Bovenste slang word pas hard als hij warm is.
Heb alleen de timing tandwielen en ketting vernieuwd.
Re: Temperatuur probleem Pontiac Firebird 75
Denk dat je de boel eerst moet zien af te stellen, als er zoveel verandert is.
Zoek ook eens naar vacuumlek, kan hoog stationair verklaren.
Als je toerental niet verder omlaag krijgt, dan kan ook zijn, dat je stationair mengsel veel te rijk is.
Andere optie is dat hi-idle blijft hangen, als dit er nog op zit.
Zoek ook eens naar vacuumlek, kan hoog stationair verklaren.
Als je toerental niet verder omlaag krijgt, dan kan ook zijn, dat je stationair mengsel veel te rijk is.
Andere optie is dat hi-idle blijft hangen, als dit er nog op zit.
Re: Temperatuur probleem Pontiac Firebird 75
8) thermostaat kan je testen in een pannetje en het water aan de kook brengen
Re: Temperatuur probleem Pontiac Firebird 75
draait de ventilator wel mee? en trekt ie lucht door de radiator?
ook bij versneld stationair moet er dan voldoende koeling optreden, tenzij je radiator verstopt is.
ook bij versneld stationair moet er dan voldoende koeling optreden, tenzij je radiator verstopt is.
Re: Temperatuur probleem Pontiac Firebird 75
ventilator andersom gemonteerd (weet niet ofdat mogelijk is eigenlijk)?
Re: Temperatuur probleem Pontiac Firebird 75
andersom zou niet uitmaken, de draairichting maakt wel uit, maar die kun je niet veranderen gelukkig!
Re: Temperatuur probleem Pontiac Firebird 75
thermostaat verkeerd om gemonteerd ??