slagmoersletel vraag

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
alie-r
Posts: 599
Joined: Thu Oct 27, 2005 7:16 pm

Re: slagmoersletel vraag

Post by alie-r »

heb zelf een cp. deze was 15 jaar terug rond de 700 nm.
hobbymatig gebruik.
kom nog regelmatig bouten/moeren tegen welke hij niet los krijgt.
dan moet je de rommel eerst weer heet stoken.
beter direckt een zware kopen.

een 300nm vergelijken met een 600 nm is niet het verschil in tijd.
wat je met 600nm maar net los krijgt ,krijg je dus met 300nm niet los ookal rammel je een uur.


andre
Bean Bandit
Posts: 337
Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am

Re: slagmoersletel vraag

Post by Bean Bandit »

Het is ook zeker geen kritiek of iets dergelijks. Ik vermoede al dat er aan meer dan een US auto werd gewrekt ;). Ik werk alleen aan mijn 67-er Dodge.

Groeten, Remco
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: slagmoersletel vraag

Post by muddy bandit »

Ik zie het ook niet als kritiek hoor, maar in m'n '71 Jeep Wagoneer en '93 Daihatsu Rocky kom ik nog wel eens stevig vast gedraaide/geroeste bouten en moeren tegen. ;)
Ben vanwege de aanschafprijs zelf ook ooit begonnen met een lichte versie, maar daar had ik al vrij snel spijt van.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: slagmoersletel vraag

Post by Ranch73 »

Heb deze
http://mechatechniek.nl/persluchttechni ... p7733.html

beukt lekker door,iets andere constructie inwendig.

en deze voor de lichtere klussen,weegt ook een stuk minder dan de bovengenoemde :)

http://mechatechniek.nl/persluchttechni ... p734h.html

Nog geen bout of moer gehad die niet los is gegaan,e.a. is afhankelijk van de compressor die gebruikt wordt.
maartten
Posts: 2639
Joined: Sun Oct 31, 2004 10:55 am

Re: slagmoersletel vraag

Post by maartten »

Ranch73 wrote::o staat toch Lincos ?? wel handig klein formaat.
ik heb de sleutel gezien en er stond echt chicago pneumatic op
hadden een hele wand met lucht gereedschap
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: slagmoersletel vraag

Post by Ranch73 »

Don,t know dude,lijkt me een vergissing maar wellicht iets wijzer in de tussentijd 8)
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: slagmoersletel vraag

Post by capricelimburg »

Ik heb de Hazet 9012SPC, kost rond de 140 euro.
https://www.gereedschapland.nl/product/ ... 2-,-750-nm

Tot nu toe alles mee los gekregen, al moest hij in sommige gevallen (bijv. kopbouten) wel direct op de tank van de compressor worden aangesloten (maar dat kan ook aan de drukregelaar van mijn compressor liggen, is semi-prof niveau en houdt misschien niet genoeg druk bij hoge doorstroom).
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: slagmoersletel vraag

Post by cees V8 »

Ik zou niet voor perslucht gaan maar voor accu. Altijd dat gelul met slangen en compressor. Er zijn er tegenwoordig die 1000 nm slaan. Als ik het goed heb, ook ingersollrand
Rallyesmoker
Posts: 224
Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm

Re: slagmoersletel vraag

Post by Rallyesmoker »

Wij hebben onlangs op de zaak een probleem aan het licht gebracht waar de moderne slagmoer sleutel wel eens tegen aan loopt.

Veel nieuwe krachtige sleutels gebruiken enorm veel lucht.!!! LET DAAR OP

Bij de laatst aangeschafte sleutel, welke 1450 nm moest kunnen slaan, kreeg hij een krukasbout niet los, waar de oudere die 1000nm sloeg dit nog wel lukte....

Oude sleutel draaide vrolijk op de orion aansluiting van 6mm.
De nieuwe heeft een euro 10mm aansluiting NODIG!!! om zijn kracht te halen.
Dus, hele bende omgebouwd, leiding netwerk nagezien op doorstroming, slang van ruim 10mm binnenmaat genomen met een euro 10mm koppeling en dat ding breekt de beste bouten nog af, man wat een verschil.

Dus, compressor zegt niets, doorstroming des te meer!!!
Bean Bandit
Posts: 337
Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am

Re: slagmoersletel vraag

Post by Bean Bandit »

Da's zo al te zien:
Image

Ik snap sowieso niet waarom je vandaag de dag nog voor een Orion aansluiting kiest. Neem Euro DIN met bijpassende leiding/slang.

Groeten, Remco
Post Reply