Kunststof oliecarterplugring..?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Kunststof oliecarterplugring..?

Post by Wilf »

Bij het bestellen van een nieuwe oliecarterplug met ring uit de VS kreeg ik een kunststof ring ipv koper. Heeft iemand ervaring met het gebruik van kunststof als carterplug? Gaat om een laagtoerig blok (jaren veertig Buick lijn8).
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Kunststof oliecarterplugring..?

Post by rene74monte »

nylon bedoel je denk ik , gewoon niet te strak aan draaien maar dat wist je al wel , er worden wel meer pakkingen van nylon gebruikt
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Kunststof oliecarterplugring..?

Post by thunderbuick »

Die dingen worden na verloop van tijd hard met kans op breken.
Koper is beter.
Rallyesmoker
Posts: 224
Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm

Re: Kunststof oliecarterplugring..?

Post by Rallyesmoker »

Nylon is prima, als je hem maar bij iedere lossing / verversing vervangt. Dingen liggen standaard op de plank. Nog nooit problemen mee gehad.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Kunststof oliecarterplugring..?

Post by sjak_brak »

Rallyesmoker wrote:Nylon is prima, als je hem maar bij iedere lossing / verversing vervangt.
zelfde als met koper dus :)
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Kunststof oliecarterplugring..?

Post by thunderbuick »

Hang er een kaartje aan dan want anders gebeurd dat lang niet altijd.
Net als met koper, alleen knapt dat niet in meerdere stukken.
Zelf maar weten.......
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Kunststof oliecarterplugring..?

Post by Wilf »

Ja, het zal nylon zijn, maar ik had het nog niet eerder gezien. Ik heb de plug besteld alleen voor de ring, daar ik binnenkort de olie ga verversen. Ik heb hem gelijk nagemeten om voor een volgende olieverversbeurt de juiste te kunnen halen. Waar kan je zoiets eigenlijk los kopen? Binnendiameter is 18mm, buitendiameter 28,5mm, dikte 1,5mm.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Kunststof oliecarterplugring..?

Post by Bromgabber »

Nylon ringetjes heb ik er nog wel een paar van, maat moet ik nog even checken.
Koper ringetje kan ik misschien meenemen bij me werk.
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Kunststof oliecarterplugring..?

Post by rene74monte »

een fiberring wil ook prima , of alu , maakt allemaal niet zo veel uit
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Kunststof oliecarterplugring..?

Post by Wilf »

Beiden gaan maar tot 16mm / 0,625 inch. En om nou een heel assortiment uit de VS te bestellen voor een sporadische wissel... Ik kijk wel bij de Hornbach anders. :)

Oh en thunderbuick: ik ververs zelf de olie dus ben er zelf bij bij het vervangen, daarom wil ik alvast een voorraad hebben :)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Kunststof oliecarterplugring..?

Post by sjak_brak »

Gewoon wat koperen ringetjes halen bij de locale ijzerboer/knutseltoko/...

Aals aanvulling een dun laagje teflon tape op de plug, kan helpen als de draad op de carter (of plug) niet meer je van het is.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Kunststof oliecarterplugring..?

Post by mercury1970 »

Die ringen stinken enorm en passen niet meer als je ze uitgloeit....... :lol:
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: Kunststof oliecarterplugring..?

Post by Shev Ed »

Koperen afdichtringen kan je gewoon blijven gebruiken na gebruik hoor.

Je moet ze even uitgloeien (rood stoken) , dan zet het koper weer uit, af laten koelen en het is weer als nieuw.

Vroegah, toen duurzaam nog niet hip was, maar gewoon normaal.
Post Reply