350 tbi geen ontsteking of injectie meer

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
t-ke
Posts: 43
Joined: Sat Jan 04, 2014 12:04 am

350 tbi geen ontsteking of injectie meer

Post by t-ke »

Gisteren is de moter 3 keer uitgevallen tijdens het rijden
de laatste keer starte hij zeer moeizaam terug
vandaag het probleem proberen achterhalen
maar ik begin moedeloos te worden
vanmorgen gestart zonder problemen
en binnen gezet
stilgelegd
na 5 min terug willen starten om het een en ander uit te meten
hok start niet
na alles eens na te lopen start hij terug
stil gelegd
nog eens geprobeerd
niets meer
vanaf dan ook letterlijk niets meer
geen vonk op de bougies
en geen brandstof in de injectoren
coil vervangen,ing module vervangen andere roterkap enz
Injectoren uitgemeten
soms stroom
soms niet
om gek van te worden
wie heeft raad
Ed
Posts: 5031
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:46 pm

Re: 350 tbi geen ontsteking of injectie meer

Post by Ed »

Kan het je computer zijn?
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 350 tbi geen ontsteking of injectie meer

Post by Bromgabber »

Henb zon ding een "bots-schakelaar"?
t-ke
Posts: 43
Joined: Sat Jan 04, 2014 12:04 am

Re: 350 tbi geen ontsteking of injectie meer

Post by t-ke »

Ik vrees voor de computer
maar hoe meet je zoiets uit?

Bots-schakelaar?
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: 350 tbi geen ontsteking of injectie meer

Post by Pavement Pounder »

Begin bij het begin.
Contact aan moet de benzinepomp in de tank zoemen voor zon 5-10 seconden, doet hij dat ?
Toe hij nog liep, gaf de oliedruk meter goede waarde aan ? zoniet is de oliedruksensor defect wat weer storingen aan de brandstofpomp gaat gefen.
De 2 massadraden op het thermostaat huis zijn schoon, heel en maken goed contact ? dit is de massa van de ecm.
Als je contact aan zet gaat de brandstofpomp draaien en krijgt je bobine stroom maar na 5-10 seconden gaat het weer uit, daarna zul je dus niks meten.
Ecm gaat nooit stuk tenzij je kortsluiting maakt.
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: 350 tbi geen ontsteking of injectie meer

Post by Touchwood »

Er is ook nog een stekker onder de motorkap, waarmee je de ECM even stroomloos kunt maken om z'n geheugen te wissen. Als die connector niet goed vast zit of anderszins geen goed contact maakt kan je ook rare dingen beleven.
t-ke
Posts: 43
Joined: Sat Jan 04, 2014 12:04 am

Re: 350 tbi geen ontsteking of injectie meer

Post by t-ke »

Alle massapunten zijn proper
de brandstofpomp draaid
alle sterkers nagelopen
die van de computer
is dat die 4 draads?
Kan de computer gereset worden op een huis tuin keuken manier
t-ke
Posts: 43
Joined: Sat Jan 04, 2014 12:04 am

Re: 350 tbi geen ontsteking of injectie meer

Post by t-ke »

Wat wel opvalt is dat bij een startpoging
de toerenteller omhoog springt en tussen 2000 en 3000 rpm danst
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: 350 tbi geen ontsteking of injectie meer

Post by Touchwood »

Die stekker, die ik bedoel heeft 2 draden. Bij mijn Camaro zit die vooraan in de buurt van de accu. Als je die loshaalt en na zeg 20 seconden weer vastzet heb je de ECM op een huis tuin en keuken manier ge-reset. Hetzelfde bereik je met even loshalen van de plus-pool van de accu.
t-ke
Posts: 43
Joined: Sat Jan 04, 2014 12:04 am

Re: 350 tbi geen ontsteking of injectie meer

Post by t-ke »

Het gaat om een '95 suburban
Met het 'facelift' interieur
Ecu gereset
hok start
maar na stilgelegd te zijn
start hij weer niet
iemand een idee of de ecu uit te meten is
(een becm van een range p38 werkt bijvoorbeeld met micro relais)
is dit vergelijkbaar
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: 350 tbi geen ontsteking of injectie meer

Post by Pavement Pounder »

Hij geeft ook geen codes ? Check engine ?
Gewoon doormeten is niet te doen.
Wat doet de oliedruk meter ?
Dat van je toerenteller doet mij denken aan de aanslutingen en draden van de onsteking en bobine dus even goed controleren.
t-ke
Posts: 43
Joined: Sat Jan 04, 2014 12:04 am

Re: 350 tbi geen ontsteking of injectie meer

Post by t-ke »

ok hier staan we nu
ik had nog een nieuwe bobine en ign modulle liggen
deze staan er nu op maar nog steeds niets
bougies,rotorkap en kabels staan er amper 3 maand op
heb wel voor de zekerheid even getest met de oude
maar zoals verwacht geen verschil
wat ik ondertussen wel weet
is dat de injectoren wel een positieve voeding krijgen
maar geen negatieve via ecu
ik vermoed hetzelfde voor ontsteking
en de brandstofpomp krijgt ook een onderbreking
iets zegt dus de ecu om de ontsteking en injectie uit te schakelen
op de stuurkolom zit enkel het blokje dat ervoor zorgt dat je niet kan starten als je niet in p of n staat
en dit werkt prima
er is ook al even een andere ecu ingegaan als test met dezelfde resultaten
ik verdenk de oliedruksensor nog
volgens het schema zit deze mee op een controle circuit van de ecu
deze heb ik normaal vrijdag
verder nog iemand een idee wat deze verschijnselen kan verklaren
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: '96 Chevy Van: Koude start niet aanspringen

Post by Pavement Pounder »

Interesant leesvoer: http://67-72chevytrucks.com/vboard/show ... ?p=1716993

Het kan ook nog de fuel pump relay zijn dus.
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: 350 tbi geen ontsteking of injectie meer

Post by capricelimburg »

Kijk even naar de hallgever (distributor pickup coil) die in de verdeler zit, als deze niet werkt krijg je geen injector of vonk pulsen (zelfde functie als cranksensor bij andere motoren)
t-ke
Posts: 43
Joined: Sat Jan 04, 2014 12:04 am

Re: 350 tbi geen ontsteking of injectie meer

Post by t-ke »

Nieuwe oliedruk sensor zit erin
maar nog steeds niets
meter bouwt wel druk op bij het starten
pick up coil uitgemeten
geeft 820 ohm
moet tussen de 500 en 1500 zijn
dus is ook goed

alles zowat uitgemeten krijg overal een positieve voeding
maar geen min op de injectoren,geen vonken op bougies
en bij opzetten contact geen prime van de brandstofpomp
als ik deze overbrug werkt ze perfect met voldoende druk
Post Reply