Smeerput met afdekking van houten balken

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: Smeerput met afdekking van houten balken

Post by Touchwood »

Uitsmeren van de belasting kan natuurlijk. Dan zouden de balkjes dunner moeten worden, waarna met een plaat erover de houten afdekking weer ongeveer even hoog wordt als de betonvloer. Bijvoorbeeld balkjes 75 mm en de plaat 18 of 25 mm.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Smeerput met afdekking van houten balken

Post by Funk »

Haal dan ff een paar meter koker van 100x100 als je toch twijfelt.

Image
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: Smeerput met afdekking van houten balken

Post by Touchwood »

Kan. Voor een put van 3.5 meter lang en 90 cm breed betekent die oplossing 33 meter kokerprofiel en een heel gedoe om de put te beleggen met 35 dingen. Is wel lekker sterk zo'n stalen koker.

Zijn er hier geen mensen, die hun Chevrolet Blazer van 2500 kg al jaren op een houten afdekking boven een gat in de grond parkeren/stallen? ;-)
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: Smeerput met afdekking van houten balken

Post by takel »

Ik weet je budget niet maar iets laten zetten uit aluminium tranenplaat is ook mooi. 3 delen bijvoorbeeld om het makkelijk hanteerbaar te houden, voor de extra sterkte wat profielen onder de plaat lassen. :)
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: Smeerput met afdekking van houten balken

Post by Touchwood »

aluminium is een mooi en licht materiaal. aan wat voor soort (zet) construktie zit je dan te denken? een vlakke plaat van 6 mm dik zal niet voldoen.
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: Smeerput met afdekking van houten balken

Post by takel »

Touchwood wrote:aluminium is een mooi en licht materiaal. aan wat voor soort (zet) construktie zit je dan te denken? een vlakke plaat van 6 mm dik zal niet voldoen.
Als je aluminium buigt heet dat zetten (zetbank) als je 6mm de platen bijvoorbeeld 50cm lang maakt en je zet rondom 10cm om en je last er nog wat profielen tussen zijn ze sterk zat.
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: Smeerput met afdekking van houten balken

Post by Touchwood »

Daar zal ik es wat op gaan broeden. Is een mooi idee. Dank. Je idee triggert bij mij ook nog wat anders: roosters. Je hebt van die vloerroosters met allemaal vierkante openingen. Je ziet ze bv op brandtrappen. Misschien zijn daar ook zwaardere uitvoeringen van.
ayla
Posts: 372
Joined: Tue Aug 17, 2010 7:25 pm

Re: Smeerput met afdekking van houten balken

Post by ayla »

Touchwood wrote:Daar zal ik es wat op gaan broeden. Is een mooi idee. Dank. Je idee triggert bij mij ook nog wat anders: roosters. Je hebt van die vloerroosters met allemaal vierkante openingen. Je ziet ze bv op brandtrappen. Misschien zijn daar ook zwaardere uitvoeringen van.
Daar worden hele parkeergarages van gebouwd (dit was ook mijn idee, om over de (toekomstige) smeerput te gooien).

Groet ron
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: Smeerput met afdekking van houten balken

Post by Touchwood »

Worden de vloeren van parkeergarages daar ook van gebouwd? Als je googled op roosters op maat kan je oa terecht komen op deze site:

www.roostershop.eu

Zou dat wat zijn? Of had je een andere leverancier in gedachten?
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Smeerput met afdekking van houten balken

Post by HarleyRob »

Gewoon 10 cm pakken..... Voor dat kleine verschil in prijs wil je je auto toch niet riskeren?
Johan82
Posts: 3383
Joined: Sun Apr 10, 2005 4:09 pm

Re: Smeerput met afdekking van houten balken

Post by Johan82 »

ayla
Posts: 372
Joined: Tue Aug 17, 2010 7:25 pm

Re: Smeerput met afdekking van houten balken

Post by ayla »

Touchwood wrote:Worden de vloeren van parkeergarages daar ook van gebouwd? Als je googled op roosters op maat kan je oa terecht komen op deze site:

http://www.roostershop.eu

Zou dat wat zijn? Of had je een andere leverancier in gedachten?
Kameraad levert ze via z'n baas...

Groet ron
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: Smeerput met afdekking van houten balken

Post by Touchwood »

Hoe dik (hoogte) ga je die roosters nemen?
ayla
Posts: 372
Joined: Tue Aug 17, 2010 7:25 pm

Re: Smeerput met afdekking van houten balken

Post by ayla »

Ik heb er nog geen gedachten over laten gaan.
Sterker nog, hoogstwaarschijnlijk neem ik niet eens een smeerput in m'n garage (stille hoop, is te verhuizen naar een huis met schuur, waar een brug in kan).

Groet ron
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Smeerput met afdekking van houten balken

Post by muddy bandit »

Ik had die vuren balken er wel in gelegd, kan het gewicht probleemloos aan bij die korte overspanning... en als je nog twijfelt neem dan maar een dragline schot, dan kun je er nog een shovel op parkeren.
Roosters vind ik waardeloos boven een smeerput, alle troep (en klein gereedschap) valt er doorheen.
Post Reply