Body Blazer K5 -vraagje

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Camatruder
Posts: 77
Joined: Sun Dec 30, 2012 3:50 pm

Body Blazer K5 -vraagje

Post by Camatruder »

Hallo, ik weet een '78 Blazer K5 met een body die beyond herstellen is. Ik weet ook een naakte kas van een '88 Blazer K5 staan met weinig werk. Zijn deze volledig identiek ? (voor alle duidelijkheid, ik weet dat de front fenders, neus en motorkap verschillen, mijn vraag gaat over de naakte kas, dus de cabine, deuren en laadbak).
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Body Blazer K5 -vraagje

Post by grandmaster n »

Alain007
Posts: 91
Joined: Sun Mar 14, 2010 8:22 pm

Re: Body Blazer K5 -vraagje

Post by Alain007 »

Het dak van een "nieuwer" model heeft een regengootje waar de oude dit niet heeft. De cabine is gelijk, de deuren hebben een klein verschil. Zoek maar eens op www.lmctruck.com. Hier staat per onderdeel aangegeven of deze gelijk zijn t/m '91 of dat er verschillende varianten zijn.
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Body Blazer K5 -vraagje

Post by Chief big ol'Cadillac »

Ik weet nog een nieuwe body/kas te liggen van een M1009 militaire Blazer
Camatruder
Posts: 77
Joined: Sun Dec 30, 2012 3:50 pm

Re: Body Blazer K5 -vraagje

Post by Camatruder »

Even gechecked bij LMC. Deuren en voorraam zijn identiek van '78 tot '91. Body mounts hebben blijkbaar wel een verschil (73-77 ; 78-80 ; 81-84 en 85-91). Op Wikipedia lees ik nergens dat het frame gewijzigd werd. Zou wel lukken denk ik om te doen passen. Thanks voor de tips.
@Chief, wat bedoel je "nieuw" ?
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Body Blazer K5 -vraagje

Post by Chief big ol'Cadillac »

Nieuw bedoel ik mee dat het een nog nooit gebruikte kas is; komt van het Amerikaans leger, ooit bedoelt om een Blazer opnieuw op te maken maar het is er nooit van gekomen, of ziets. Het is dan ook alleen de kas, niks extra's erbij, nieuw in doos. Nou ja, geen doos maar meer een krat... ; dat ligt in Luxemburg of daar in de omgeving...
Als je interesse hebt zal ik om de prijs mailen want ik heb geen idee wat dat moet opbrengen.
pintor
Posts: 3701
Joined: Thu Aug 19, 2004 8:22 pm

Re: Body Blazer K5 -vraagje

Post by pintor »

deuren zit verschil in
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Body Blazer K5 -vraagje

Post by Chief big ol'Cadillac »

deuren zelf wel maar de ruimte waar die in zitten niet
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Body Blazer K5 -vraagje

Post by watahyahknow »

kijk voor je van alles koopt eerst even of de nummers van het frame en de motor hetzelfde zijn , je mag als je de belastingvrij status wilt houden officieel maar 1/3 van het voertuig wijzigen , het chassis word als 1/2e gezien en de drijflijn als 1/3e
verder de papieren van het donorvehicle heel goed bewaren en meenemen als er gekeurt moet worden
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Body Blazer K5 -vraagje

Post by Chief big ol'Cadillac »

watahyahknow wrote:kijk voor je van alles koopt eerst even of de nummers van het frame en de motor hetzelfde zijn , je mag als je de belastingvrij status wilt houden officieel maar 1/3 van het voertuig wijzigen , het chassis word als 1/2e gezien en de drijflijn als 1/3e
verder de papieren van het donorvehicle heel goed bewaren en meenemen als er gekeurt moet worden
De topicstarter zit in België, daar doen ze niet aan die flauwekul...
daarbij, een body is geen chassis en geen aandrijflijn...
pintor
Posts: 3701
Joined: Thu Aug 19, 2004 8:22 pm

Re: Body Blazer K5 -vraagje

Post by pintor »

dan is de vorm van de cabine anders
guido
Posts: 156
Joined: Fri Jun 26, 2009 9:23 pm

Re: Body Blazer K5 -vraagje

Post by guido »

De topicstarter zit in België, daar doen ze niet aan die flauwekul...
daarbij, een body is geen chassis en geen aandrijflijn...[/quote]


inderdaad in Belgie doen ze zo goed als niet aan die flauwekul maar er staat tegenwoordig wel wat Nederlandse oldtimers te koop op Belgische site's.

Door Nederlanders maar ook door belgen. Dus er staat ook regelmatig iets te koop waarvan het bouwjaar op de papieren niet overeenkomt met de rest van de auto.

2 weken terug nog gemaild voor een k5 blazer in Nederland . Op papier bouwjaar 79 maar uiterlijk was hij jonger(volgens mij 86/89 en had ook een overdrivebak )
Dus duidelijk een geval van omkatten maar de verkoper (handelaar) beweerde dat hij volledig origineel was en het bouwjaar klopte.

mvg Guy
ayla
Posts: 372
Joined: Tue Aug 17, 2010 7:25 pm

Re: Body Blazer K5 -vraagje

Post by ayla »

guido wrote:
2 weken terug nog gemaild voor een k5 blazer in Nederland . Op papier bouwjaar 79 maar uiterlijk was hij jonger(volgens mij 86/89 en had ook een overdrivebak )
Dus duidelijk een geval van omkatten maar de verkoper (handelaar) beweerde dat hij volledig origineel was en het bouwjaar klopte.

mvg Guy
Tsjah, verwacht je nu echt dat men meteen aan een vreemde, die zich alleen over de mail meld, gaat vertellen dat het niet helemaal zuiver is??? Misschien had je met bellen en gaan kijken meer eerlijke antwoorden gehad.

Groet ron (nee, is niet mijn auto).
guido
Posts: 156
Joined: Fri Jun 26, 2009 9:23 pm

Re: Body Blazer K5 -vraagje

Post by guido »

Tsjah, verwacht je nu echt dat men meteen aan een vreemde, die zich alleen over de mail meld, gaat vertellen dat het niet helemaal zuiver is??? Misschien had je met bellen en gaan kijken meer eerlijke antwoorden gehad.

Groet ron (nee, is niet mijn auto).[/quote]

eu ja , waarom niet? Ik zou het toch doen .

Als ik naar elke auto moet gaan kijken zonder eerst info te vragen dan doe ik niets anders meer dan rondrijden om 9 van de 10 keer niets te kopen omdat hij ook 9 van de 10 keer veel slechter is dan beschreven op de advertentie.

Waarschijnlijk had de verkoper hem ook zo gekocht en ik vermoed dat de verkoper er zelf weinig van kende wat hij verkocht en hij overtuigd was dat alles klopte.

mvg Guy
ayla
Posts: 372
Joined: Tue Aug 17, 2010 7:25 pm

Re: Body Blazer K5 -vraagje

Post by ayla »

Maar ja, nu ben jij een 'eerlijke koper/verkoper' maar wie zegt die verkoper aan de andere zijde, dat jij niet iemand van weet ik welk overheidsorgaan bent? Of andere snode bedoelingen hebt?

Groet ron
Post Reply