mustang jaren 70 kopen, waarop letten?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
bluefoxamazone
Posts: 8
Joined: Sun Aug 24, 2014 10:20 pm

Re: mustang jaren 70 kopen, waarop letten?

Post by bluefoxamazone »

goeie tip!!
bedankt!!
RobertFord
Posts: 70
Joined: Mon Mar 25, 2013 10:13 pm

Re: mustang jaren 70 kopen, waarop letten?

Post by RobertFord »

rulez wrote:opletten of nummers kloppen en of origineel blok erin zit, voor sommige is dit van grote waade ivm authentiekheid etc.

kan ook weer een extra korting op de vraagprijs zijn.........

voor het starten ff voelen of blok al warm is...kan nl op een euvel duiden.
alle knopjes, hendels en electra uitproberen
testrit maken, voelt schakelen goed, remmen goed, geen trekken naar 1 kant
rook uit uitlaat
indien convertible, ff dak testen of dit goed sluit

kortom veel punten die je vaak niet direct ziet als je een mooie mustang bekijkt.
2e paar ogen ziet altijd iets meer.
Zeker als dat 2e paar ogen iets minder verliefd is op dat type bak ;)

Met name het warme blok zou ik vervelend vinden als die wagen bij hem (haar?) thuis staat, indien je hem elders ontmoet kan je er moeilijk omheen :)
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: mustang jaren 70 kopen, waarop letten?

Post by takel »

sjak_brak wrote:Mwa, het type Eleanor vind ik mooir dan die iele jaren-60-mustangs (is een 71er omgebouwd naar MY-73 looks)
Ja ben ik wel een beetje met je eens, de 71er is redelijk mooi maar dan moet het niet zo'n spoegleleke grande uitvoering zijn. (die achteruit is er vanaf 20 hoog in gegooid)


Maar dan nog, voor het geld van een goede mooie 71er zou ik persoonlijk wel wat anders weten :)
bluefoxamazone
Posts: 8
Joined: Sun Aug 24, 2014 10:20 pm

Re: mustang jaren 70 kopen, waarop letten?

Post by bluefoxamazone »

ondertussen naar een wagen gaan kijken.
auto herspoten, proper gedaan. Ook onderkant netjes in de zwarte stuff. Wat er onder zit zie je natuurlijk niet maar gezien maar de verkoper kon een factuur van ruim 4000 euro voorleggen voor carrosserie werk. De man leek eerlijk.
Hij gaf ook toe dat de motor een beetje olie consumeerde. Hij startte evenwel van de eerste tik.
Interieur en kap proper.Geen tekenen van ongevallen of blutsen Maar..
nagenoeg de hele koffer werd ingenomen door de gastank. Dit deed me meteen afknappen. Ik heb toch wàt bagage ruimte nodig; Iemand een idee of er gastanks bestaan die tussen de wielkasten passen? Ik verwacht geen tank van 80 of 100 l maar iets kleiner zou me ook wel helpen.
Verder zag de auto er verzorgd uit.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: mustang jaren 70 kopen, waarop letten?

Post by Ranch73 »

takel wrote:Als je toch een mustang wil neem er dan een van 1970 of eerder, die "nieuwere" zien er niet uit :oops:

(dit is mijn mening en mijn mening is uiteraard niet belangrijk :) )
:) Eind 70 model bijv. heeft wel wat.Smeuige 5.0 HO motor erin (Dit is mijn mening en eveneens overbodig en onbelangrijk) :D
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: mustang jaren 70 kopen, waarop letten?

Post by Wilf »

Mustangs op LPG? Die dingen kunnen 1 op 10 rijden, da's zuiniger dan menig BMW en Subaru. Gewoon op benzine zoeken. :)

[edit]zonder LPG wil ook nog wel eens schelen in de prijs, in NL dan, dat terwijl er vaak voor veel te weinig geld LPG ingebouwd wordt en de afwerking ervan te wensen overlaat; lelijke plastic dop op zijkant, slecht afgewerkte geboorde gaten, slechte kabelbomen etc. Kan je beter een originele benzineauto hebben.[/edit]
Last edited by Wilf on Thu Aug 28, 2014 11:18 am, edited 1 time in total.
bluefoxamazone
Posts: 8
Joined: Sun Aug 24, 2014 10:20 pm

Re: mustang jaren 70 kopen, waarop letten?

Post by bluefoxamazone »

als iemand mij een tip kan geven voor een net en roestvrij exemplaar die dan nog eens binnen mijn budget past.. graag.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: mustang jaren 70 kopen, waarop letten?

Post by mercury1970 »

bluefoxamazone wrote:ondertussen naar een wagen gaan kijken.
auto herspoten, proper gedaan. Ook onderkant netjes in de zwarte stuff. Wat er onder zit zie je natuurlijk niet maar gezien maar de verkoper kon een factuur van ruim 4000 euro voorleggen voor carrosserie werk. De man leek eerlijk.
Hij gaf ook toe dat de motor een beetje olie consumeerde. Hij startte evenwel van de eerste tik.
Interieur en kap proper.Geen tekenen van ongevallen of blutsen Maar..
nagenoeg de hele koffer werd ingenomen door de gastank. Dit deed me meteen afknappen. Ik heb toch wàt bagage ruimte nodig; Iemand een idee of er gastanks bestaan die tussen de wielkasten passen? Ik verwacht geen tank van 80 of 100 l maar iets kleiner zou me ook wel helpen.
Verder zag de auto er verzorgd uit.
Ik heb een gastank van 7o liter onder de hoedenplank gepropt, dat past (kofferbak identiek aan Mustang)maar dan moet de bevestiging voor het originele reservewiel vast te zetten, wegeslepen worden....... Daarna kun je dus met LPG tank, nog 2 bakken bier kwijt en het extra gewicht v/d tank, ligt op de achteras, wat niet zo erg is voor het weggebruik dan een tank in de kofferbak......
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: mustang jaren 70 kopen, waarop letten?

Post by sjak_brak »

Of benzinetank eruit en daar wat onderbouw-tankjes plaatsen.
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: mustang jaren 70 kopen, waarop letten?

Post by takel »

Ranch73 wrote: (Dit is mijn mening en eveneens overbodig en onbelangrijk) :D
Als je erover nadenkt... wat is wel nodig en belangrijk? :?: Wat voor zin heeft het leven. :? We zijn maar kleine radertjes in een klein deel van het grotere gedeelte van het grote geheel wat deel uit maakt van het grote onbekende...
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: mustang jaren 70 kopen, waarop letten?

Post by sjak_brak »

@ Topicstarter: als die gastank het enige probleem is: dat is bepaald niet onoverkomelijk, ander tankje en klaar. Heb je ook in de wagen gereden, beviel dat? Werkten alle accessoires? Als dat verder goed is, en de prijs lijkt redelijk, gewoon doen. Die gastank is simpel op te lossen, gewoon een keer bij Vogels oid langsrijden en kijken wat wel mooi past. Maar zon mustang blijft een wagen met een kofferbak van formaat brievenbus, verwacht dus geen wonderen; wil je een grote kofferbak, zoek dan een fullsize Chrysler :)
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: mustang jaren 70 kopen, waarop letten?

Post by Wilf »

En wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Mijn huidige Amerikaan heeft denk ik de kleinste kofferbak ooit. En ik wil er mee naar Zweden volgend jaar! :lol: Gewoon niet te veel meenemen. Je boodschappen doe je lekker met je daily en genieten van mooi weer met je Amerikaan.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: mustang jaren 70 kopen, waarop letten?

Post by mercury1970 »

sjak_brak wrote:Of benzinetank eruit en daar wat onderbouw-tankjes plaatsen.
Is bij Ford iets omslachtiger omdat de benzinetank tevens de bodem van de kofferbak is......
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: mustang jaren 70 kopen, waarop letten?

Post by sjak_brak »

Dat kan ook een voordeel zijn, dit ivm de afstand van gastank tot wegdek.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: mustang jaren 70 kopen, waarop letten?

Post by Funk »

muddy bandit wrote:Neem ook even een licht magneetje mee, daarmee kun je snel testen of het een amerikaanse boetseerrestauratie betreft.
Een stukje magneetsticker van 1 cm2 is hiervoor perfect geschikt, dat valt er al snel af als de plamuurlaag dikker is als 1 mm.
Vind ik ook een beetje overrated. Een mm plamuur op een Amerikaan die netjes is gerestaureerd is in mijn optiek geen schande, ik heb ook flink wat fabrieksplamuur staan schuren die er na 40 jaar nog perfect op zat en dat was meer dan een millimeter op sommige plekken.
Post Reply