6 deurs naar Nederland
6 deurs naar Nederland
Hallo allemaal,
Ik heb een F650 in de USA gezien (zoals http://f650pickups.com/)
Kan iemand me zeggen of ik dit type auto / pickup ook op NL kenteken kan krijgen?
Of op B of op C rijbewijs, mijn vraag is primair als ik een 6 deurs pickup koop (die ik gezien heb kost $ 124.000,=_ krijg ik het dan voor elkaar om er in Nederland legaal mee te rijden?
En is mijn aanname dat er grofweg 35 % bij komt (transport invoer BTW enz) juist?
Dank voor elke vorm van hulp
Groeten Sjors
Ik heb een F650 in de USA gezien (zoals http://f650pickups.com/)
Kan iemand me zeggen of ik dit type auto / pickup ook op NL kenteken kan krijgen?
Of op B of op C rijbewijs, mijn vraag is primair als ik een 6 deurs pickup koop (die ik gezien heb kost $ 124.000,=_ krijg ik het dan voor elkaar om er in Nederland legaal mee te rijden?
En is mijn aanname dat er grofweg 35 % bij komt (transport invoer BTW enz) juist?
Dank voor elke vorm van hulp
Groeten Sjors
Re: 6 deurs naar Nederland
Kan je geen antwoord geven op vraag 1, maar komt bij aan kosten 22% invoer en 21% BTW, agent rond de 500 euro, verzekering rond de 2% en inland Amerika en zee transport.
Re: 6 deurs naar Nederland
Gebr. Ligthart in Schagerbrug hebben een F650 als bergingsvoertuig.
Weet niet hoe ik hier een foto moet plaatsen, dus kijk maar even op hun website.
Succes ermee.
Weet niet hoe ik hier een foto moet plaatsen, dus kijk maar even op hun website.
Succes ermee.
Re: 6 deurs naar Nederland
Deze is volgens mij van www.dusa.nl en staat al een tijdje te koop. Geen 6 deurs, maar zij kunnen je vast verder helpen.
-
- Posts: 832
- Joined: Sat Jul 19, 2008 7:56 pm
Re: 6 deurs naar Nederland
Massa ledig voertuig meer dan 5 ton, max toelaatbaar gewicht 11 ton ,,,,gaat niet lukken op B/E
Re: 6 deurs naar Nederland
om over de MRB op geel maar te zwijgen haha
Re: 6 deurs naar Nederland
C1 rijbewijs dus. Alleen de euroklasse kan ik niet vinden.
Voor privégebruik, dus alleen je eigen spul vervoeren, is de mrb voor euroklasse 0: €143 per kwartaal.
Anders komt er nog meer belasting bij en eurovignet, ook als je alleen in nederland blijft.
Iets met gebruik snelwegen..
Nog maar niet te spreken van de milieuzones.... Dus rondje binnenstad zit er niet meer in voor diverse steden..
Voor privégebruik, dus alleen je eigen spul vervoeren, is de mrb voor euroklasse 0: €143 per kwartaal.
Anders komt er nog meer belasting bij en eurovignet, ook als je alleen in nederland blijft.
Iets met gebruik snelwegen..
Nog maar niet te spreken van de milieuzones.... Dus rondje binnenstad zit er niet meer in voor diverse steden..
Re: 6 deurs naar Nederland
Texas Boy wrote:Kan je geen antwoord geven op vraag 1, maar komt bij aan kosten 22% invoer en 21% BTW, agent rond de 500 euro, verzekering rond de 2% en inland Amerika en zee transport.
Dank je voor de duidelijke uitleg
Re: 6 deurs naar Nederland
Rob Rules wrote:C1 rijbewijs dus. Alleen de euroklasse kan ik niet vinden.
Voor privégebruik, dus alleen je eigen spul vervoeren, is de mrb voor euroklasse 0: €143 per kwartaal.
Anders komt er nog meer belasting bij en eurovignet, ook als je alleen in nederland blijft.
Iets met gebruik snelwegen..
Nog maar niet te spreken van de milieuzones.... Dus rondje binnenstad zit er niet meer in voor diverse steden..
Rijbewijs is geen probleem belasting is gewoon een lastig ding of dat nu E 100,= meer of minder is maakt niet echt uit als dat wel is moet je een mini kopen denk ik.
Je kunt beter dubbele belasting betalen en je droom rijden dan de helft betalen om in iets te rijden wat je niet wilt.
Ik heb ervaring om in een krappe binnenstad te komen, ik woon landelijk daar heb ik niet zoveel moeite de enkele keer dat ik na in een krappe ruimte moet rijden neem ik de tijd.
Na zoveel jaren draai ik de meest smalle straten in en kijk rustig de kat uit de bomen voor elk "probleem" is een oplossing.
Ik heb ook rechts gestuurde auto's in het begin vervloekte ik parkeer garages nu zet ik als ik alleen ben de auto op de handrem stap ik uit, trek ik een bon en stap weer in.
Iedereen achter me die van mening is dat dit te veel tijd kost heeft twee keuzes, boos worden en aanvaarden of niet boos worden en aanvaarden.
Re: 6 deurs naar Nederland
Er zijn twee auto's die ik per se wil bezitten.RickyV8 wrote:Deze is volgens mij van http://www.dusa.nl en staat al een tijdje te koop. Geen 6 deurs, maar zij kunnen je vast verder helpen.
De een is de pas uitgekomen Benz 6x6 (G 63AMG 6X6) de ander is een 6 deurs F650 met Gooseneck trailer voor mijn speeltjes.
Het liefst zou ik een Brabus 700 kopen maar pfff zoveel duppies heb ik niet.
Re: 6 deurs naar Nederland
Rijbewijs is geen probleem.warriorair wrote:Massa ledig voertuig meer dan 5 ton, max toelaatbaar gewicht 11 ton ,,,,gaat niet lukken op B/E
Ik heb alle rijbewijzen en rij ook werkelijk van alles incl oplegger e.d.
Re: 6 deurs naar Nederland
Als de F650 als bergingsvoertuig kan dan kan de 6 deurs ook is aan basis de zelfde auto.Sietse wrote:Gebr. Ligthart in Schagerbrug hebben een F650 als bergingsvoertuig.
Weet niet hoe ik hier een foto moet plaatsen, dus kijk maar even op hun website.
Succes ermee.
(Ik weet het is NIET 100 % de zelfde auto dat is wel duidelijk maar jullie zullen begrijpen wat ik bedoel).
Re: 6 deurs naar Nederland
Yep en deze A in een 6 deurs uitvoering en B andere kleur ;-)56Caddy wrote:
Re: 6 deurs naar Nederland
Het gaat ook niet om de ruimte, maar om de milieu classificatie van betreffende auto.Sjors123 wrote:......Ik heb ervaring om in een krappe binnenstad te komen, ik woon landelijk daar heb ik niet zoveel moeite de enkele keer dat ik na in een krappe ruimte moet rijden neem ik de tijd......
Mijn Chevy K30 is omgekeurd naar vrachtauto, nu is het voor die auto VERBODEN de binnenstad van bijvoorbeeld Eindhoven of Tilburg binnen te rijden. Dit in verband met milieuzones, het is namelijk een diesel met euroklasse 0.
Ik weet niet waar je woont, maar als ik jou was, zou ik daar rekening mee houden als je er dagelijks mee wilt rijden.