6 deurs naar Nederland

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Sjors123
Posts: 7
Joined: Fri Aug 08, 2014 8:28 pm

6 deurs naar Nederland

Post by Sjors123 »

Hallo allemaal,

Ik heb een F650 in de USA gezien (zoals http://f650pickups.com/)

Kan iemand me zeggen of ik dit type auto / pickup ook op NL kenteken kan krijgen?

Of op B of op C rijbewijs, mijn vraag is primair als ik een 6 deurs pickup koop (die ik gezien heb kost $ 124.000,=_ krijg ik het dan voor elkaar om er in Nederland legaal mee te rijden?
En is mijn aanname dat er grofweg 35 % bij komt (transport invoer BTW enz) juist?

Dank voor elke vorm van hulp

Groeten Sjors
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: 6 deurs naar Nederland

Post by Texas Boy »

Kan je geen antwoord geven op vraag 1, maar komt bij aan kosten 22% invoer en 21% BTW, agent rond de 500 euro, verzekering rond de 2% en inland Amerika en zee transport.
Sietse
Posts: 52
Joined: Sun Nov 09, 2008 9:29 pm

Re: 6 deurs naar Nederland

Post by Sietse »

Gebr. Ligthart in Schagerbrug hebben een F650 als bergingsvoertuig.

Weet niet hoe ik hier een foto moet plaatsen, dus kijk maar even op hun website.

Succes ermee.
56Caddy
Posts: 67
Joined: Mon Sep 10, 2012 8:50 pm

Re: 6 deurs naar Nederland

Post by 56Caddy »

Image
RickyV8
Posts: 1300
Joined: Mon Apr 05, 2010 9:25 pm

Re: 6 deurs naar Nederland

Post by RickyV8 »

Deze is volgens mij van www.dusa.nl en staat al een tijdje te koop. Geen 6 deurs, maar zij kunnen je vast verder helpen.

Image
warriorair
Posts: 832
Joined: Sat Jul 19, 2008 7:56 pm

Re: 6 deurs naar Nederland

Post by warriorair »

Massa ledig voertuig meer dan 5 ton, max toelaatbaar gewicht 11 ton ,,,,gaat niet lukken op B/E :D
bundie
Posts: 488
Joined: Tue Mar 17, 2009 2:23 am

Re: 6 deurs naar Nederland

Post by bundie »

om over de MRB op geel maar te zwijgen haha
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: 6 deurs naar Nederland

Post by Rob Rules »

C1 rijbewijs dus. Alleen de euroklasse kan ik niet vinden.
Voor privégebruik, dus alleen je eigen spul vervoeren, is de mrb voor euroklasse 0: €143 per kwartaal.
Anders komt er nog meer belasting bij en eurovignet, ook als je alleen in nederland blijft.
Iets met gebruik snelwegen..
Nog maar niet te spreken van de milieuzones.... Dus rondje binnenstad zit er niet meer in voor diverse steden..
Sjors123
Posts: 7
Joined: Fri Aug 08, 2014 8:28 pm

Re: 6 deurs naar Nederland

Post by Sjors123 »

Texas Boy wrote:Kan je geen antwoord geven op vraag 1, maar komt bij aan kosten 22% invoer en 21% BTW, agent rond de 500 euro, verzekering rond de 2% en inland Amerika en zee transport.

Dank je voor de duidelijke uitleg
Sjors123
Posts: 7
Joined: Fri Aug 08, 2014 8:28 pm

Re: 6 deurs naar Nederland

Post by Sjors123 »

Rob Rules wrote:C1 rijbewijs dus. Alleen de euroklasse kan ik niet vinden.
Voor privégebruik, dus alleen je eigen spul vervoeren, is de mrb voor euroklasse 0: €143 per kwartaal.
Anders komt er nog meer belasting bij en eurovignet, ook als je alleen in nederland blijft.
Iets met gebruik snelwegen..
Nog maar niet te spreken van de milieuzones.... Dus rondje binnenstad zit er niet meer in voor diverse steden..

Rijbewijs is geen probleem belasting is gewoon een lastig ding of dat nu E 100,= meer of minder is maakt niet echt uit als dat wel is moet je een mini kopen denk ik.
Je kunt beter dubbele belasting betalen en je droom rijden dan de helft betalen om in iets te rijden wat je niet wilt.

Ik heb ervaring om in een krappe binnenstad te komen, ik woon landelijk daar heb ik niet zoveel moeite de enkele keer dat ik na in een krappe ruimte moet rijden neem ik de tijd.
Na zoveel jaren draai ik de meest smalle straten in en kijk rustig de kat uit de bomen voor elk "probleem" is een oplossing.
Ik heb ook rechts gestuurde auto's in het begin vervloekte ik parkeer garages nu zet ik als ik alleen ben de auto op de handrem stap ik uit, trek ik een bon en stap weer in.

Iedereen achter me die van mening is dat dit te veel tijd kost heeft twee keuzes, boos worden en aanvaarden of niet boos worden en aanvaarden.
Sjors123
Posts: 7
Joined: Fri Aug 08, 2014 8:28 pm

Re: 6 deurs naar Nederland

Post by Sjors123 »

RickyV8 wrote:Deze is volgens mij van http://www.dusa.nl en staat al een tijdje te koop. Geen 6 deurs, maar zij kunnen je vast verder helpen.

Image
Er zijn twee auto's die ik per se wil bezitten.
De een is de pas uitgekomen Benz 6x6 (G 63AMG 6X6) de ander is een 6 deurs F650 met Gooseneck trailer voor mijn speeltjes.
Het liefst zou ik een Brabus 700 kopen maar pfff zoveel duppies heb ik niet.
Sjors123
Posts: 7
Joined: Fri Aug 08, 2014 8:28 pm

Re: 6 deurs naar Nederland

Post by Sjors123 »

warriorair wrote:Massa ledig voertuig meer dan 5 ton, max toelaatbaar gewicht 11 ton ,,,,gaat niet lukken op B/E :D
Rijbewijs is geen probleem.
Ik heb alle rijbewijzen en rij ook werkelijk van alles incl oplegger e.d.
Sjors123
Posts: 7
Joined: Fri Aug 08, 2014 8:28 pm

Re: 6 deurs naar Nederland

Post by Sjors123 »

Sietse wrote:Gebr. Ligthart in Schagerbrug hebben een F650 als bergingsvoertuig.

Weet niet hoe ik hier een foto moet plaatsen, dus kijk maar even op hun website.

Succes ermee.
Als de F650 als bergingsvoertuig kan dan kan de 6 deurs ook is aan basis de zelfde auto.
(Ik weet het is NIET 100 % de zelfde auto dat is wel duidelijk maar jullie zullen begrijpen wat ik bedoel).
Sjors123
Posts: 7
Joined: Fri Aug 08, 2014 8:28 pm

Re: 6 deurs naar Nederland

Post by Sjors123 »

56Caddy wrote:Image
Yep en deze A in een 6 deurs uitvoering en B andere kleur ;-)
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: 6 deurs naar Nederland

Post by Rob Rules »

Sjors123 wrote:......Ik heb ervaring om in een krappe binnenstad te komen, ik woon landelijk daar heb ik niet zoveel moeite de enkele keer dat ik na in een krappe ruimte moet rijden neem ik de tijd......
Het gaat ook niet om de ruimte, maar om de milieu classificatie van betreffende auto.
Mijn Chevy K30 is omgekeurd naar vrachtauto, nu is het voor die auto VERBODEN de binnenstad van bijvoorbeeld Eindhoven of Tilburg binnen te rijden. Dit in verband met milieuzones, het is namelijk een diesel met euroklasse 0.
Ik weet niet waar je woont, maar als ik jou was, zou ik daar rekening mee houden als je er dagelijks mee wilt rijden.

Image
Post Reply