302, 400 inlaat.

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

302, 400 inlaat.

Post by Bromgabber »

Omdat ik er een beetje klaar mee ben om elke keer de vraag te krijgen of een Ford 400 inlaat past op een Ford 302.
Mensen zijn te beroerd om het zelf uit te zoeken..
Dus bij deze de vraag, past dit zonder aanpassingen?
Volgens mij niet..
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 302, 400 inlaat.

Post by sjak_brak »

Dan zeg je toch "kopen op eigen risico" :D

Mijn ervaring is dat je met dat soort lamlullen eerst toch nog 3 weken zitt te eikelen over de prijs, vervolgens als ze het dan op komen halen, dan is de buurman van de kat van de oom van de zus van de hond zwanger en kunnen ze niet, en als je het dan aan een ander verpatst, dan krijg je 5 weken later een verontwaardigde mail omdat ze toch echt serieus geinteresseerd waren :D en als ze het wel echt afnemen, krijg je daarna nog 100 stomme mails of hoe je dat kutding moet monteren, dat het niet goed is, dat er een schilfertje verf af is gevallen etc.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 302, 400 inlaat.

Post by Bromgabber »

Dat is ook zekef waar Sjak ;)
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: 302, 400 inlaat.

Post by muddy bandit »

Ik kan me meestal nog wel goed vermaken met dat soort "kopers".


Vorig jaar een oude Astra te koop gezet voor 200 euri , conditie loop/sloop.
Komt er een horde van die niet verstaanbare ex-Istanbulbewoners onaangekondigd op af, willen die Astra dus kopen.
Eerst een hoop onderling gebrabbel en banden schoppen, vervolgens nog proberen te handelen dus o.k., 30 euro eraf.
"Gekeurd APK meneer?"... ja, de auto is 2 weken geleden APK gekeurd.
Ding is vervolgens met briefjes van 5 en 10 euro en een hand kleingeld betaald, op postkantoor over geschreven en de Istanbulgangers gingen met de Astra weer naar huis.

Een dag later stonden ze al weer op de stoep.... "Meneer, auto niet goed, APK fout."
Hoezo APK fout?... ik had gezegd dat die APK gekeurd was, en niet dat die APK goed gekeurd was.
Er moeten alleen 2 andere banden op volgens het APK-rapport, maar toevallig heb ik nog een mooi setje in de aanbieding voor 30 euro.
RobertFord
Posts: 70
Joined: Mon Mar 25, 2013 10:13 pm

Re: 302, 400 inlaat.

Post by RobertFord »

Volgens mij niet dat 400 blok is een cleveland, er van uit gaande dat het 302 bloik een windsor blok is, omdat die 302 cleveland buitengewoon zeldzaam is (Australie enkel, volgens wiki), zijn dat gewoon twee compleet verschillende blokken.

Je zou verwachten dat mensen die dat soort dingen willen doen, zich ook wel enigszins willen verdiepen in de materie, anders kunnen ze net zo goed de intake van een astra pakken...
RobertFord
Posts: 70
Joined: Mon Mar 25, 2013 10:13 pm

Re: 302, 400 inlaat.

Post by RobertFord »

muddy bandit wrote:Ik kan me meestal nog wel goed vermaken met dat soort "kopers".


Vorig jaar een oude Astra te koop gezet voor 200 euri , conditie loop/sloop.
Komt er een horde van die niet verstaanbare ex-Istanbulbewoners onaangekondigd op af, willen die Astra dus kopen.
Eerst een hoop onderling gebrabbel en banden schoppen, vervolgens nog proberen te handelen dus o.k., 30 euro eraf.
"Gekeurd APK meneer?"... ja, de auto is 2 weken geleden APK gekeurd.
Ding is vervolgens met briefjes van 5 en 10 euro en een hand kleingeld betaald, op postkantoor over geschreven en de Istanbulgangers gingen met de Astra weer naar huis.

Een dag later stonden ze al weer op de stoep.... "Meneer, auto niet goed, APK fout."
Hoezo APK fout?... ik had gezegd dat die APK gekeurd was, en niet dat die APK goed gekeurd was.
Er moeten alleen 2 andere banden op volgens het APK-rapport, maar toevallig heb ik nog een mooi setje in de aanbieding voor 30 euro.
Haha, ja dat kan ik nog wel begrijpen. De vraag APK gekeurd impliceert toch wel of hij ook goedgekeurd was...
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 302, 400 inlaat.

Post by Bromgabber »

RobertFord wrote:Volgens mij niet dat 400 blok is een cleveland, er van uit gaande dat het 302 bloik een windsor blok is, omdat die 302 cleveland buitengewoon zeldzaam is (Australie enkel, volgens wiki), zijn dat gewoon twee compleet verschillende blokken.

Je zou verwachten dat mensen die dat soort dingen willen doen, zich ook wel enigszins willen verdiepen in de materie, anders kunnen ze net zo goed de intake van een astra pakken...
Zover was ik ook, verschil buiten af kon je makkelijkst zien aan de aansluiting van je koelvloeistof mond boven aan het blok dacht ik..
Een 302 cleveland was dacht ik ook een blok uit de 335 ford family?
En inderdaad, mensen zouden zich daarin verdiepen zou je denken..
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 302, 400 inlaat.

Post by Bromgabber »

muddy bandit wrote:Ik kan me meestal nog wel goed vermaken met dat soort "kopers".


Vorig jaar een oude Astra te koop gezet voor 200 euri , conditie loop/sloop.
Komt er een horde van die niet verstaanbare ex-Istanbulbewoners onaangekondigd op af, willen die Astra dus kopen.
Eerst een hoop onderling gebrabbel en banden schoppen, vervolgens nog proberen te handelen dus o.k., 30 euro eraf.
"Gekeurd APK meneer?"... ja, de auto is 2 weken geleden APK gekeurd.
Ding is vervolgens met briefjes van 5 en 10 euro en een hand kleingeld betaald, op postkantoor over geschreven en de Istanbulgangers gingen met de Astra weer naar huis.

Een dag later stonden ze al weer op de stoep.... "Meneer, auto niet goed, APK fout."
Hoezo APK fout?... ik had gezegd dat die APK gekeurd was, en niet dat die APK goed gekeurd was.
Er moeten alleen 2 andere banden op volgens het APK-rapport, maar toevallig heb ik nog een mooi setje in de aanbieding voor 30 euro.
Bij mij komen ze meestal helegaar niet opdagen..
Maar zo kan je het ook inderdaad doen ;)
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: 302, 400 inlaat.

Post by Ranch73 »

muddy bandit wrote:Ik kan me meestal nog wel goed vermaken met dat soort "kopers".


Vorig jaar een oude Astra te koop gezet voor 200 euri , conditie loop/sloop.
Komt er een horde van die niet verstaanbare ex-Istanbulbewoners onaangekondigd op af, willen die Astra dus kopen.
Eerst een hoop onderling gebrabbel en banden schoppen, vervolgens nog proberen te handelen dus o.k., 30 euro eraf.
"Gekeurd APK meneer?"... ja, de auto is 2 weken geleden APK gekeurd.
Ding is vervolgens met briefjes van 5 en 10 euro en een hand kleingeld betaald, op postkantoor over geschreven en de Istanbulgangers gingen met de Astra weer naar huis.

Een dag later stonden ze al weer op de stoep.... "Meneer, auto niet goed, APK fout."
Hoezo APK fout?... ik had gezegd dat die APK gekeurd was, en niet dat die APK goed gekeurd was.
Er moeten alleen 2 andere banden op volgens het APK-rapport, maar toevallig heb ik nog een mooi setje in de aanbieding voor 30 euro.
Pfff en je dacht toen niet ,laat ik hem dan maar meteen goedkeuren met de goede banden die je had liggen........ :?:
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: 302, 400 inlaat.

Post by Collector »

Ranch73 wrote:
Pfff en je dacht toen niet ,laat ik hem dan maar meteen goedkeuren met de goede banden die je had liggen........ :?:
nee want dan had ie 300 euro moeten vragen en dan komen die kameeljockeys niet.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: 302, 400 inlaat.

Post by Ranch73 »

Mischien,nu staan ze 2x voor de deur door halve informatie/communicatie,zou ik persoonlijk niet blij van worden.Bandje op velg monteren kost €15.
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: 302, 400 inlaat.

Post by muddy bandit »

Ik heb het al niet zo op met figuren die onderling in een vreemde taal bij mij staan te smoezen, en helemaal niet met figuren die ook nog eens moeten pingelen over dumpprijzen.
Bij mij is het gewoon "take it or leave it", en zonder verder gezeur.
Die bandjes had ik los bij die Astra gekregen, en zonder dat gepingel hadden ze die er ook gewoon bij gekregen.
En ja, wat verwacht je van een Astra voor 200 euri???
Dat ding was verder nog goed op die bandjes na... had alleen geen tijd (en zin) om ze erop te leggen en een geldige apk te realiseren voor dat geld.

Maar goed, als ze bij mij komen zeuren over korting op een partij coniferen dan pak ik ook rustig de snoeischaar en vraag hoeveel korting men wil.... :evil:




En weer on-topic, die inlaat past ook wel met een beetje creativiteit. :D
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 302, 400 inlaat.

Post by Bromgabber »

Precies ;)
Maar goed, inlaat er carb is dus niet pasklaar?
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: 302, 400 inlaat.

Post by muddy bandit »

Ik durf het je niet te zeggen, ouderwets passen en meten geeft bij mij meestal de beste resultaten.
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Re: 302, 400 inlaat.

Post by Krultang72 »

Bromgabber wrote:Omdat ik er een beetje klaar mee ben om elke keer de vraag te krijgen of een Ford 400 inlaat past op een Ford 302.
Mensen zijn te beroerd om het zelf uit te zoeken..
Dus bij deze de vraag, past dit zonder aanpassingen?
Volgens mij niet..

100% nee, ook niet met aanpassingen,..

als je volgende keer weer zo'n vraag krijgt, stel ze dan eens voor aan het medium Google...
Post Reply