benzinetank leegmaken

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

benzinetank leegmaken

Post by Chief big ol'Cadillac »

Hoe kan ik de benzinetank helemaal leeg maken van een Chevy K3500? Er zit geen plugje aan de tank. Ik krijg geen slang in de tankvulopening gefrot. Ik had nu de retourleiding van de benzinepomp losgemaakt en met een slangetje de tank in, de motor stationair laten lopen maar na een uur of twee pruttelen was er maar een liter of 5 in de jerrycan dus om er de 60 liter die erin zit op deze manier eruit te krijgen gaat vele uren duren en ik wil het er zo liefst mogelijk snel eruit hebben. Het is een benzinemotor maar er zit op de 60 liter ongeveer 10+ liter diesel bij en daardoor loopt ie wel stationair maar rijden is moeilijk, niet sneller dan 20 km/h, pingelen en stinken! Tis m'n Reo niet...
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: benzinetank leegmaken

Post by Shev Ed »

Kan je niet heel simpel de leiding bij de benzinepomp loshalen, slangetje erop schuiven (als het een koperen/rvs leiding is), even zuigen, en de zwaartekracht de rest laten doen ?
Moet werken op die manier.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: benzinetank leegmaken

Post by Pavement Pounder »

Leiding binnekant frame chauffeurszijde voor het filter loshalen en slangetje erop in een jerrycan.
Contact aan en dan pompt ie een paar seconden, maar slaat af omdat er geen oliedruk is.
Doch een aantal X contact aan/uit.
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: benzinetank leegmaken

Post by Chief big ol'Cadillac »

Ik had de leiding al losgemaakt maar ik heb geen electrische benzinepomp dus er kwam niks. Zelf proberen aan te zuigen lukte me ook niet en het vaccuumding om de remmen te ontluchten geprobeerd wilde ook niet dus ik weet het effe niet meer
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: benzinetank leegmaken

Post by franky »

heb je wel de tankdop eraf gehaald toen je begon te zuigen ?
Rob(firebird)
Posts: 2114
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:26 pm

Re: benzinetank leegmaken

Post by Rob(firebird) »

Via de tankvulhals lucht in de tank blazen (met een compressor), door de overdruk loopt (en bij veel druk: spuit) de benzine zo uit de losgehaalde leiding.

Rob
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: benzinetank leegmaken

Post by Chief big ol'Cadillac »

franky wrote:heb je wel de tankdop eraf gehaald toen je begon te zuigen ?
ja duh, ik ben niet helemaal van gisteren...
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: benzinetank leegmaken

Post by Chief big ol'Cadillac »

Rob(firebird) wrote:Via de tankvulhals lucht in de tank blazen (met een compressor), door de overdruk loopt (en bij veel druk: spuit) de benzine zo uit de losgehaalde leiding.

Rob
De leiding los voor de pomp neem ik aan?
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: benzinetank leegmaken

Post by Pavement Pounder »

ja.
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: benzinetank leegmaken

Post by Chief big ol'Cadillac »

Ik heb de leiding voor de filter losgemaakt, een stuk oude 8mm gasleiding erin gefrot en de andere kant van die leiding in een jerrycan gehangen en lucht in de vulopening geblazen. Het was niet echt zoals eerder hierboven gesuggereerd dat het eruit spoot maar een klein pis-straaltje zorgde er toch voor dat de tank na 2 uur leeg was, twee-en-een-halve van die kannen die je op de foto ziet staan. Dat stook ik wel weer op in de Reo, die lust het graag.

Image

Image

Een kannetje van 5 liter nieuwe benzine erin en een slokje in de carb heeft ervoor gezorgd dat ie nu weer normaal loopt. De carb zat een beetje los, hopelijk dat dit het euvel was dat ik elke keer (als ie koud was) de wagen eerst een slok in de carb moest gieten om 'm aan de praat te krijgen. Carb aangedraaid en vandaag kijken of ie wil starten zonder benzine erin te hoeven gooien anders haal ik 'm nog effe uit elkaar om te kijken (en hopelijk ook te vinden) waarom het zo is. Er is dus weer hoop. Misschien toch maar als proefrit zaterdag naar SPN... volgende maand moet ie mee naar Engeland...
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: benzinetank leegmaken

Post by Supervaags »

Zou best kunnen omdat die dan valse lucht trekt, en zeker bij de koude start kan die dat niet goed gebruiken


Ik heb een tijdje terug dit ook geprobeerd omdat ik 'ff de benzineleiding door wou blazen' omdat hij zo beroerd op benzine liep

Bij mij lag er wel meteen een beste plas benzine onder de auto :D
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: benzinetank leegmaken

Post by Shev Ed »

Nou, ik weet nog dat ik de Barracuda ook moest drainen (want op 12jaar oude meuk ga ik het motortje niet voor het eerst starten was de gedachte :D )

Klein slangetje in de tank gedaan (denk 5mm inwendig) , grote emmer naast de wagen, even zuigen aan de leiding, zwaartekracht doet de rest, ik schat 20liter in iets van een kwartier. Was er zo uit.

Waarom je 2uur moet kloten snap ik niet, dat klopt niet. Dan doe je iets fout, kloten met lucht op de tank is allemaal onzin.

Gewoon zorgen dat je het effect van de 2 communicerende (kut scrabble :D ) vaten hebt, dan is het zo klaar zonder geklieder en gekloot.
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: benzinetank leegmaken

Post by Chief big ol'Cadillac »

Hoe dan ook, de troep is eruit en nieuwe zit er een beetje in, 25 liter of zo. Maar hij start niet voordat ik wat benz in de carb gooi dus toch maar carb uit elkaar halen. overmorgen dan want morgen moek werreke
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: benzinetank leegmaken

Post by peerke »

he paul.bij mij zijn met behulp van z,on carburateurrevisiekitje alle pakkingen/rubbers vernieuwd.
lijkt dat het probleem hiermee opgelost is,misschien is dat in jouw geval ook de oplossing
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: benzinetank leegmaken

Post by Chief big ol'Cadillac »

De boel zit weer in elkaar maar nu loopt ie erg slecht. Het lijkt op een 7 cylinder. Na een paar seconden laten lopen gestopt en gevoeld waar het spruitstuk niet warm werd, linksvoor de eerste. Bougie eruit gedraaid en gekeken of ie vonkte, niks dus. Wel zeiknat van zwarte vettige troep. Een andere (losse) bougie eraan gehangen en gekeken en die vonkte wel dus het ligt toch aan de bougie zelf. Ze zitten er pas een 200 km in dus ik denk dat het de vettige troep is die door de benzine zat; ik kreeg het advies om ze schoon te stoken met een (gas)brandertje of een andere optie op ze met een zandstraalapp schoon te maken. Iemand een idee wat het beste zou zijn? geld om weer nieuwe bougies te kopen is er nu niet; De bedoeling is over 2 weken ermee op vakantie te gaan (een jaar geleden al afgesproken) en bijna heel mijn vakantiebudget zit al in de wagen om 'm weer goed aan de praat te krijgen. Ik twijfel; ik ben 'm eigenlijk wel zat onderhand. Ik heb 'm een jaar of 10 nu, totaal zo'n 2000 km mee gereden, 3x bougies vervangen, km stand is nu 37.000 (mijl)(origineel). Staat teveel stil want hij zuipt zoveel (1 op 3, benzine).
Eerst zaten er roestige AC Delco's in, die had ik vervangen met die gele Accels maar dat werkte niet goed. Toen op aanraden van iemand nieuwe van NGK erin maar ook dat was niet goed, nu zitten er weer de originele AC Delco in, 45ers en daar liep ie lekker op. (voor die vetzooi erin zat)
Nu heb ik de mogelijkheid om een dichte Reo te kopen wat ik eigenlijk veel leuker vind om een campertje van te maken maar dan moet de Ambu wel wieberen want nóg een wagen erbij is niet op te brengen. (ik heb er al 6). iemand interesse?

Image De Reo kost me 4000 ex dus dat wil ik voor de ambu vangen. Uiteraard wordt ie wel gerepareerd, nu druk aan bezig.

zie ook viewtopic.php?f=8&t=69410
Post Reply