olielekkage / / rook uit het peilstokgat
olielekkage / / rook uit het peilstokgat
Vraagje , ik heb een 2005 Chevy 5.3 met 90.000 miles gelopen.
Nu lekt deze olie, ook met stilstaan.
Wanneer je de olievulpijp open draait of de pijl stok eruit trekt komt daar rook uit zetten.
Weet iemand misschien aan wat voor probleem ik moet denken, en hoe op te lossen ?
Wagen rijd verder perfect, nergens last van.
Thanx,
Jan
Nu lekt deze olie, ook met stilstaan.
Wanneer je de olievulpijp open draait of de pijl stok eruit trekt komt daar rook uit zetten.
Weet iemand misschien aan wat voor probleem ik moet denken, en hoe op te lossen ?
Wagen rijd verder perfect, nergens last van.
Thanx,
Jan
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: olielekkage / / rook uit het peilstokgat
pvc valve
verstopt, defect of slang knel.
deze zit in 1 van de klepdeksels.
verstopt, defect of slang knel.
deze zit in 1 van de klepdeksels.
Re: olielekkage / / rook uit het peilstokgat
Thanx, heb ff youtube filmje bekeken en zag er redelijk makkelijk te vervangen uit.
Het heeft dus niets met zuigerveren ofzo te maken ?
Morge maar ff eentje halen bij pietersen (duur maar om de hoek)
Het heeft dus niets met zuigerveren ofzo te maken ?
Morge maar ff eentje halen bij pietersen (duur maar om de hoek)
Re: olielekkage / / rook uit het peilstokgat
Maar, is dit ook de reden dat hij bij stilstand olie lekt ?
Re: olielekkage / / rook uit het peilstokgat
even haynes erbij gepakt..
maar deze zegt het volgende
2004 and later models the PCV System uses a fixed orifice instead of a removeble valve
The fixed orifice is an integral part of the valve cover and is not serviceable.
Jaja en nu in normaal hallands
maar deze zegt het volgende
2004 and later models the PCV System uses a fixed orifice instead of a removeble valve
The fixed orifice is an integral part of the valve cover and is not serviceable.
Jaja en nu in normaal hallands
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: olielekkage / / rook uit het peilstokgat
In ABN... "You're fucked...!"
Een olielekkage bij stilstand is een lekke pakking ergens of olie-aftapplug, of het na-lekken van een lekkage ergens anders.
Een olielekkage bij stilstand is een lekke pakking ergens of olie-aftapplug, of het na-lekken van een lekkage ergens anders.
-
- Posts: 535
- Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm
Re: olielekkage / / rook uit het peilstokgat
Dat fixed orifice betekent dat er geen PCV klep meer in zit maar gewoon een buis/doos met kleine gaatjes waardoor hij continu lucht wegzuigt. Werking min of meer hetzelfde.
Als het goed is zit bij de 5.3 de PCV aan de achterkant van het klepdeksel aan bestuurderszijde. Aan het klepdeksel aan de passagierszijde moet een luchttoevoerslang zitten die richting gasklephuis gaat. Waarschijnlijk zit een of beide ergens dicht waardoor hij druk in het carter opbouwt, wat op zijn beurt weer olielekkages kan opleveren.
Soms stoppen ze met lekken als je de PCV weer vrij hebt gemaakt, heeft in ieder geval geen zin om keerringen te vervangen als hij nog druk op bouwt want dan zoekt de overdruk de volgende zwakke plek op.
Als het goed is zit bij de 5.3 de PCV aan de achterkant van het klepdeksel aan bestuurderszijde. Aan het klepdeksel aan de passagierszijde moet een luchttoevoerslang zitten die richting gasklephuis gaat. Waarschijnlijk zit een of beide ergens dicht waardoor hij druk in het carter opbouwt, wat op zijn beurt weer olielekkages kan opleveren.
Soms stoppen ze met lekken als je de PCV weer vrij hebt gemaakt, heeft in ieder geval geen zin om keerringen te vervangen als hij nog druk op bouwt want dan zoekt de overdruk de volgende zwakke plek op.
Re: olielekkage / / rook uit het peilstokgat
Vandaag de Van opgehaald bij een specialist ( mag ik hopen)
Bakolie was zeer donker, dus maar gespoeld en ververst.
Olie incl filter ververst en alles schoongemaakt en nagezien.
"ik-weet-niet-hoe-je-PEILSTOK-schrijft" bleek roest aan te zitten, waarschijnlijk door verouderde olie waar teveel vocht in zat.
( echter zou mijn vaste usa garage deze al ververst hebben ??)
600,- armer, en nog altijd blijft er rook uit het pijlstokgaatje/Bijvulgat komen.
Alle ventielen/ carterontluchting enz is nagezien en blijkt goed te zijn..
Volgens de monteur moet het wegtrekken als ik een paar honderd km gereden heb ?
Bakolie was zeer donker, dus maar gespoeld en ververst.
Olie incl filter ververst en alles schoongemaakt en nagezien.
"ik-weet-niet-hoe-je-PEILSTOK-schrijft" bleek roest aan te zitten, waarschijnlijk door verouderde olie waar teveel vocht in zat.
( echter zou mijn vaste usa garage deze al ververst hebben ??)
600,- armer, en nog altijd blijft er rook uit het pijlstokgaatje/Bijvulgat komen.
Alle ventielen/ carterontluchting enz is nagezien en blijkt goed te zijn..
Volgens de monteur moet het wegtrekken als ik een paar honderd km gereden heb ?
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: olielekkage / / rook uit het peilstokgat
Stralen rook of dampt het er een beetje uit?
Re: olielekkage / / rook uit het peilstokgat
Dampt uit, maar wel iets meer dan een beetje, rookt best aardigBromgabber wrote:Stralen rook of dampt het er een beetje uit?
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: olielekkage / / rook uit het peilstokgat
Dit is met lopende motor ?
Hoe is het verder met het oliepijl en koelvloeistofpijl ?
Hoe oud was de oude olie ? ook qwa kilometers.
Hoe is het verder met het oliepijl en koelvloeistofpijl ?
Hoe oud was de oude olie ? ook qwa kilometers.
Re: olielekkage / / rook uit het peilstokgat
Was Amerikaanse olie, deze blijkt zeer slecht qua kwaliteit te zijn.Pavement Pounder wrote:Dit is met lopende motor ?
Hoe is het verder met het oliepijl en koelvloeistofpijl ?
Hoe oud was de oude olie ? ook qwa kilometers.
Hoe oud is niet bekend.
Koelvloeistof is netjes en mooi helder
Oliepeil was te laag, maar nu in orde.
Was idd met lopende motor