Rempedaal kompleet naar bodem na winterstalling
Rempedaal kompleet naar bodem na winterstalling
Van het weekend de bonneville maar weer eens naar buiten gehaald ivm mooi weer + goed ijs hier in de buurt
Echter bij de eerste meters de garage uit was het al niet ok. Pedaal ging helemaal naar de bodem en nauwelijks rem werking. (Bij stapvoets nog steeds 1 tot meer meter nodig)
- Geen druppel op de grond onder de auto.
- Interne lekkage naar interieur is me niet opgevallen (maar nog niet uitgebreid nagekeken).
- Pompen helpt niet, blijft naar de bodem gaan.
- Reservoir is leeg (dat rubber ding stond helemaal uit, en kon bodem van potje zien)
Afgelopen zomer geen enkel probleem met remmen gehad. Probleem lijkt dus door stilstand te zijn veroorzaakt (cq. door eerste pedaalbeweging?)
Hoofdremcylinder overleden?
of eerst maar eens vullen en bleeden en dan weer kijken? (lijkt me dat die vloeistof toch niet verdampt is, en dit als het al werkt hooguit tijdelijke fix is?)
Echter bij de eerste meters de garage uit was het al niet ok. Pedaal ging helemaal naar de bodem en nauwelijks rem werking. (Bij stapvoets nog steeds 1 tot meer meter nodig)
- Geen druppel op de grond onder de auto.
- Interne lekkage naar interieur is me niet opgevallen (maar nog niet uitgebreid nagekeken).
- Pompen helpt niet, blijft naar de bodem gaan.
- Reservoir is leeg (dat rubber ding stond helemaal uit, en kon bodem van potje zien)
Afgelopen zomer geen enkel probleem met remmen gehad. Probleem lijkt dus door stilstand te zijn veroorzaakt (cq. door eerste pedaalbeweging?)
Hoofdremcylinder overleden?
of eerst maar eens vullen en bleeden en dan weer kijken? (lijkt me dat die vloeistof toch niet verdampt is, en dit als het al werkt hooguit tijdelijke fix is?)
-
- Posts: 3057
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Rempedaal kompleet naar bodem na winterstalling
Rembekrachtiger misschien vol met remvloeistof of trommels de wielremcilinders lek?
Was het reservoir btw voor de stalling al leeg?
Was het reservoir btw voor de stalling al leeg?
Re: Rempedaal kompleet naar bodem na winterstalling
Idd zoeken naar een lek.
Heb je hoofdremcilinder met 1 of 2 kamers?
Heb je hoofdremcilinder met 1 of 2 kamers?
Re: Rempedaal kompleet naar bodem na winterstalling
Heb voor het wegzetten niet naar reservoir gekeken. (maar geen remproblemen destijds)
Gaat om een 1966 pontiac bonneville die niet omgebouwd is qua remmerij, dus volgens mij enkele kamer.
Hoe check ik of er olie in de bekrachtiger gelopen is?
Gaat om een 1966 pontiac bonneville die niet omgebouwd is qua remmerij, dus volgens mij enkele kamer.
Hoe check ik of er olie in de bekrachtiger gelopen is?
Re: Rempedaal kompleet naar bodem na winterstalling
Das niet zo moeilijk, even HRC losgooien ( twee moertjes..) & in de bekrachtiger kijken.
Rembekrachtiger membraam & remvloeistof gaan trouwens ook niet zo goed samen....... tenzij je nog siliconen vloeistof gebruikt.
Rembekrachtiger membraam & remvloeistof gaan trouwens ook niet zo goed samen....... tenzij je nog siliconen vloeistof gebruikt.
Re: Rempedaal kompleet naar bodem na winterstalling
Dat zou moeten lukken zou je zeggen ja
geen idee wat er in zit, ik heb het nog nooit vervangen/aangevuld..
geen idee wat er in zit, ik heb het nog nooit vervangen/aangevuld..
Re: Rempedaal kompleet naar bodem na winterstalling
Als je Dot 2-3-4-5.1 hebt, dan is dat waarschijnlijk mede een oorzaak van het probleem.421safari wrote:ik heb het nog nooit vervangen/aangevuld..
Remvloeistof trekt vocht aan (is het ook voor ontworpen), en na een bepaalde tijd moet het daarom vervangen worden.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Rempedaal kompleet naar bodem na winterstalling
Doorgaans om de 2 jaar, net als de doorsnee koelvloeistof
-
- Posts: 2835
- Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm
Re: Rempedaal kompleet naar bodem na winterstalling
Ik heb exact hetzelfde probleem en kwam na wat zoeken hier uit.
Vorig jaar zijn de klauwen gereviseerd, remleidingen vervangen en de wielremcilinders achter vervangen waarna de HRC helemaal is gevuld.
Paar weken terug voor het laatst mee gereden en gister kon ik de rem ineens tot de bodem intrappen. HRC leeg en nergens een lek te vinden.
HRC en bekrachtiger verwijdert en als ik erin kijk zie ik wel wat sporen van remvloeistof, maar er loopt geen druppel remvloeistof uit. De HRC ziet er niet echt fris meer uit en die wil ik daarom vervangen. De vloeistof kan toch niet zomaar worden opgezogen door de motor?
Kan ik hem schoonmaken en weer monteren icm een nieuwe HRC of is dat niet handig. Ik kan er moeilijk inkijken en inschatten wat de eventuele schade is.
Vorig jaar zijn de klauwen gereviseerd, remleidingen vervangen en de wielremcilinders achter vervangen waarna de HRC helemaal is gevuld.
Paar weken terug voor het laatst mee gereden en gister kon ik de rem ineens tot de bodem intrappen. HRC leeg en nergens een lek te vinden.
HRC en bekrachtiger verwijdert en als ik erin kijk zie ik wel wat sporen van remvloeistof, maar er loopt geen druppel remvloeistof uit. De HRC ziet er niet echt fris meer uit en die wil ik daarom vervangen. De vloeistof kan toch niet zomaar worden opgezogen door de motor?
Kan ik hem schoonmaken en weer monteren icm een nieuwe HRC of is dat niet handig. Ik kan er moeilijk inkijken en inschatten wat de eventuele schade is.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Rempedaal kompleet naar bodem na winterstalling
Ja dat kan. Check je vacuumslang eens met een schoon wit papiertje.
-
- Posts: 2835
- Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm
Re: Rempedaal kompleet naar bodem na winterstalling
Heb de slang eraf gehaald en beide uiteinden gecheckt, het is een heel klein beetje vies maar niet bepaald overweldigend.
Ik zie nu wel duidelijke leksporen onder het punt waar de HRC aan de booster zit.
Heb ook de bevestiging van de vacuumslang op de booster + rubber losgehaald. Daardoor kan ik er beter in kijken en het ziet er aardig goed uit op wat vettigheid na bij de aansluiting van de HRC.
Ik maak hem voor zover mogelijk schoon en monteer hem met een nieuwe HRC.
Ik zie nu wel duidelijke leksporen onder het punt waar de HRC aan de booster zit.
Heb ook de bevestiging van de vacuumslang op de booster + rubber losgehaald. Daardoor kan ik er beter in kijken en het ziet er aardig goed uit op wat vettigheid na bij de aansluiting van de HRC.
Ik maak hem voor zover mogelijk schoon en monteer hem met een nieuwe HRC.