Remprobleem jeep..

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Remprobleem jeep..

Post by paulv »

Ik heb een 1986 wrangler met assen (en remmen) van een 1993er.. alle remdelen zijn nieuw en netjes gemonteerd.. met als resultaat dat hij achter goed remt en voor slecht... nu heb ik de hoofdremcylinder en verdeelblok gewisseld met die van een 1993er.. helaas zonder resultaat.. remt precies het zelfde.. dikte van de leidingen zijn hetzelfde..

Nu zit ik te denken om het originele verdeelblok te verwijderen en die te vervangen voor een Wilwood proportioning valve.#260-11179 ( is kraan en verdeelblok in 1.. ) heb deze ook op mijn pontiac zitten en werkt daar goed!!

Is dit een goede oplossing of heeft iemand een andere goede tip/oplossing.

groet Paul
Milsbeek
Remi
Posts: 276
Joined: Wed Nov 16, 2011 6:48 pm

Re: Remprobleem jeep..

Post by Remi »

Rare vraag, maar zitten je leidingen niet verkeerd om aangesloten op je hoofdremcilinder?
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Remprobleem jeep..

Post by Bromgabber »

Remi wrote:Rare vraag, maar zitten je leidingen niet verkeerd om aangesloten op je hoofdremcilinder?
Is ook het eerste wat in mij opkomt..
Misschien eens in een remmenbank kijken wat hij doet?
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Remprobleem jeep..

Post by Detroitsteel »

De leiding het dichts bij de rem booster diend de achterwielen te bedienen... Dit gaat alleen op natuurlijk s het eeen hrc betreft met een zwevend cuphouder tussen de circuit in...
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: Remprobleem jeep..

Post by paulv »

leidingen zitten goed.. ik heb nog een wrangler en alles al 4 x gecontroleerd..
jeep heeft voor schijven en achter trommels..

groet Paul
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Remprobleem jeep..

Post by MotiV8 »

HRC ge-bench bleed ??? zoals beschreven in de handleiding die bijgeleverd was.
Denk dat het toch in je HRC zit.

Zal ook niet de eerste HRC zijn die nieuw uit de doos ( na jaren liggen ergens op de plank ) gelijk al kapot is..
peeet
Posts: 132
Joined: Mon Feb 19, 2007 8:57 pm

Re: Remprobleem jeep..

Post by peeet »

MotiV8 wrote:HRC ge-bench bleed ??? zoals beschreven in de handleiding die bijgeleverd was.
Denk dat het toch in je HRC zit.

Zal ook niet de eerste HRC zijn die nieuw uit de doos ( na jaren liggen ergens op de plank ) gelijk al kapot is..

x2 :?
alie-r
Posts: 599
Joined: Thu Oct 27, 2005 7:16 pm

Re: Remprobleem jeep..

Post by alie-r »

hrc inwendig lek?tussen voor en achter circuit.
mischien wisselen met die andere auto om het uit te sluiten?
ook een nieuwe hrc kan lek zijn.
heb dit zelf namelijk ook gehad
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: Remprobleem jeep..

Post by paulv »

Aangezien de hrc van mijn andere wrangler een andere diameter heeft en wij die al 2x gewisseld hebben, zie ik daar weinig heil in... ik moet toch geld uit gaan geven helaas.., maar waaraan??? zodoende zat ik aan die kraan/verdeelstuk van wilwood te denken.. heb al 2x de HRC gewisseld zonder enkel resultaat...

wat is wijsheid...

groet Paul
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Remprobleem jeep..

Post by muddy bandit »

Remleidingen al gecontroleerd op verstoppingen?
Je zult namelijk niet de eerste zijn die zich rot zoekt naar het probleem en uiteindelijk een paar oude remslangen tegen komt die van binnen compleet vergumd zijn door de inwerking van de remvloeistof....

Zo'n instelbare drukregelaar is wel een handig ding als je het originele remsysteem gaat veranderen voor ander spul, maar als het remsysteem verder geheel origineel is moet je zo'n ding helemaal niet nodig zijn.
challenger72
Posts: 398
Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm

Re: Remprobleem jeep..

Post by challenger72 »

ja,remslangen verstopt of zitten de remzuigers voor niet vast,die bakkelieten zuigers vervormen nog wel eens of vaste zuigers door roestranden in remtangen dat ze daardoor gaan klemmen.Niet de zuigers met een tang terugdrukken anders kan er wel eens een stuk afbreken en kan je ze wegdonderen
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: Remprobleem jeep..

Post by Lennard »

ik heb het op me werk wel vaker andersom gehad, dat ie achter geen rem druk had
dit was vaak of het verdeelblokje ( stiftje vast of wil niet terug ) of de hrc

zou zelf ff kijken of je wel vloeistof druk heb op de leiding naar het verdeelblokje van je voor remmen ( gewoon een paar slagen los en kijken of er wel echt olie uit komt ) en dan vervolgens bij de beide uitgangen kijken voor je leiding l + r

ps had die 93 abs ?
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Remprobleem jeep..

Post by Pavement Pounder »

Nadeel van rotte remslangen is , je ziet het van de buitenkant niet, en meestal zwellen ze van binnenuit op.
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: Remprobleem jeep..

Post by Collector »

Pavement Pounder wrote:Nadeel van rotte remslangen is , je ziet het van de buitenkant niet, en meestal zwellen ze van binnenuit op.
Heb ik ook meegemaakt, bij het verschonen van de remblokken voor.
Stond dus midden in het dorp omdat ie niet meer voor en achteruit wou, hnieuwe remslangen gemonteerd en voila alles is weer oke.
Post Reply