nieuwe auto gehaald :) geen goede testrit gemaakt :(
-
- Posts: 370
- Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm
nieuwe auto gehaald :) geen goede testrit gemaakt :(
Hoi,
Gister een leuke 65 mustang gehaald na veel wikken en wegen.
Corvette weg gedaan ivm oa. nieuwe BTW regeling
Auto is wellicht (hopelijk ) een bekende. Ik zag hem staan in Groningen een tijd geleden.
Later was hij weg en stond weer in Drachten (Friesland).
Ik ben naar Drachten gegaan auto bekeken en gereden. Niks aan de hand.
Ik reed wel hele tijd op de "grote punt" zie foto.
Op de snel weg gebeurde iets raars.... van 1 naar 2 geen probleem maar van 2 naar 3 (of overdrive??) gaat
met stoten en bonken??
Je hoor eerst een bonk, dan even snelle hoge toeren. Dit fenomeen herhaalt 3 tot 4 keer en dan "zit" hij goed lijkt het....
Somt 2 keer of heel soms schakelt hij gewoon goed?
Noemt met dit een "slippende bak" ??
Vraag 1
Wat zou ik al eerst moeten doen om een en ander uit te sluiten? Gaspedaal zit wel bijna tegen het einde aan....
Zou ook eventueel kickdown zijn? (hoge toeren en terugschakelen?)
Tweede vraag
Het kleine punt op de versnelling. Is dat gewoon de D?
Derde vraag
Ik ben verder zonder problemen in een ruk 210km naar huis gereden.
Auto rijd op gas, (60L) maar had deze gevuld tot bijna 70L (mag dit?)
Nu kon de eigenaar niks zeggen over de benzine.
Ik wel een carb (zie foto's) en benzinepomp lijkt me ook vrij nieuw 8)
Hoe kan ik dit veilig testen?
(dit is mijn eerste auto op gas 8) )
vierde vraag
Kan iemand mij iets vertellen over deze straight six (cui?) en bak c?
Mocht het duidelijk genoeg zijn op de foto's 8)
Ik zit nu al te denken om een andere blok en bak in te gooien 8) (eerst wat weer sparen )
289 / 302
Ik heb een video gemaakt van het blok "idle-ing" op 1:19 is mij camera op de carter van de bak gericht.
Nu hoor ik wat "ratelen" lijkt van de bak te komen maar kan ook zomaar uitlaat zijn
Gister een leuke 65 mustang gehaald na veel wikken en wegen.
Corvette weg gedaan ivm oa. nieuwe BTW regeling
Auto is wellicht (hopelijk ) een bekende. Ik zag hem staan in Groningen een tijd geleden.
Later was hij weg en stond weer in Drachten (Friesland).
Ik ben naar Drachten gegaan auto bekeken en gereden. Niks aan de hand.
Ik reed wel hele tijd op de "grote punt" zie foto.
Op de snel weg gebeurde iets raars.... van 1 naar 2 geen probleem maar van 2 naar 3 (of overdrive??) gaat
met stoten en bonken??
Je hoor eerst een bonk, dan even snelle hoge toeren. Dit fenomeen herhaalt 3 tot 4 keer en dan "zit" hij goed lijkt het....
Somt 2 keer of heel soms schakelt hij gewoon goed?
Noemt met dit een "slippende bak" ??
Vraag 1
Wat zou ik al eerst moeten doen om een en ander uit te sluiten? Gaspedaal zit wel bijna tegen het einde aan....
Zou ook eventueel kickdown zijn? (hoge toeren en terugschakelen?)
Tweede vraag
Het kleine punt op de versnelling. Is dat gewoon de D?
Derde vraag
Ik ben verder zonder problemen in een ruk 210km naar huis gereden.
Auto rijd op gas, (60L) maar had deze gevuld tot bijna 70L (mag dit?)
Nu kon de eigenaar niks zeggen over de benzine.
Ik wel een carb (zie foto's) en benzinepomp lijkt me ook vrij nieuw 8)
Hoe kan ik dit veilig testen?
(dit is mijn eerste auto op gas 8) )
vierde vraag
Kan iemand mij iets vertellen over deze straight six (cui?) en bak c?
Mocht het duidelijk genoeg zijn op de foto's 8)
Ik zit nu al te denken om een andere blok en bak in te gooien 8) (eerst wat weer sparen )
289 / 302
Ik heb een video gemaakt van het blok "idle-ing" op 1:19 is mij camera op de carter van de bak gericht.
Nu hoor ik wat "ratelen" lijkt van de bak te komen maar kan ook zomaar uitlaat zijn
Re: nieuwe auto gehaald :) geen goede testrit gemaakt :(
Zit er genoeg olie in de bak en hoe ziet die olie er uit?
Het geratel lijkt mij zo op het eerste gehoor iets wat gewoon meevibreert met de motor.
Lijkt het alleen zo op die video of is het stationair toerental zo hoog? Een lijn 6 kan heel rustig lopen.
Ik heb geen kennis van Ford of van die shifters, maar ik zo zo zeggen dat hij op de kleine stip moet staan voor 'highway cruising', maar ik kan er naast zitten. Er zijn vast kenners van die bak die het weten.
BTW, zo te zien wel een heel leuke auto.
Het geratel lijkt mij zo op het eerste gehoor iets wat gewoon meevibreert met de motor.
Lijkt het alleen zo op die video of is het stationair toerental zo hoog? Een lijn 6 kan heel rustig lopen.
Ik heb geen kennis van Ford of van die shifters, maar ik zo zo zeggen dat hij op de kleine stip moet staan voor 'highway cruising', maar ik kan er naast zitten. Er zijn vast kenners van die bak die het weten.
BTW, zo te zien wel een heel leuke auto.
nieuwe auto gehaald :) geen goede testrit gemaakt :(
Leuke Mustang.
Je kan beter even op het Mustang forum jou probleem uitleggen.
Dat zijn de Mustang kenners.
http://www.dmff.nl
Je kan beter even op het Mustang forum jou probleem uitleggen.
Dat zijn de Mustang kenners.
http://www.dmff.nl
Re: nieuwe auto gehaald :) geen goede testrit gemaakt :(
Geinige bak... Ik heb een 1st gen 66-er Mustang ook met een 6-pitter erin, nu weet ik niet veel van deze dingen want ik weet veel meer over mijn 1st gen Camaro haha.
Maar zo te zien heb je een cruise-o-matic, dus zou je op het groene bolletje moeten rijden voor 1-2-3, de L is 1 <EDIT: L=1 en blijft 1 bij vertrek uit L..... bij handmatig terugschakelen van groen-bolletje naar L (boven 25mph) blijft dit 2> ....en het witte stipje is 2-3.
Voor de duidelijkheid:
De mijne ratelt niet zo, dus mss dat iemand anders daar iets over kan zeggen op het dmff forum.
Het slechte nieuws.....: vergeet de V8 maar! Heb ik ook gedaan. Bij een 67 camaro V8 is echt alles hetzelfde qua ophanging etc. als bij een l6 Camaro, behalve de motorsteunen bij wijze van spreken. Ford dacht daar in de tijd anders over...NIKS is hetzelfde l6 of V8. Nou ja, de aandrijfas van een automaat is hetzelfde als die van een V8.
Voor de rest is alles anders qua ophanging, spindels, remmen, achteras, stuurinrichting etc. etc. etc. Een 6 cilinder heeft 4 bouts gatenpatroon van de wielen, een V8 5 bouts gatenpatroon. Een simpele swap gaat dus niet door aangezien je echt bijna alles moet vervangen.
Ook had Ford destijds nog een hele voorraad 6V spul liggen van metertjes en ontsteking etc. dus deze hebben ze er ook maar ingemikt. Tussen je accu en je metertjes zit dus een omvormertje naar 6V die nog wel eens kapot gaat en dan doet geen een metertje nog iets. Ik heb deze vervangen door een zelfgemaakte aangezien de 'originele' nogal wat kosten.
Bobijn is dus ook 6v...OPLETTEN dus!
Kun je ook eens kijken of je een Load-O-Matic verdeler hebt, deze verdeler MOET samenwerken met je carburator...verander je 1 van deze 2 in iets anders zal het niet goed meer lopen!
Ik heb AL deze fouten ook gemaakt omdat ik een Chevy man ben... en absoluut geen Ford man, jaja...ik weet het...iedereen maakt wel eens een fout
Heel veel vernieuwd aan dat kreng terwijl het maar een 40euro probleempje was
Tevens is de verdeler-rotor van een pre 67? anders dan de latere rotors, zo erg dat zelfs de vervangers niet eens passen (ik heb er totaal 3 besteld, juiste nummer in de catalogussen....3x niet passen. Gelukkig een NOS gevonden in mijn buurt, deze paste wel)
Als je een 1st gen Ford Mustang fanaat bent is dit allemaal logisch, omdat je van niet beter weet...tenzij je ook Chevy ofzo hebt dan heb je een referentie, en weet je dus de verschillen bij ieder merk. I learned the hard way!
Het goede nieuws:
De 6-pitters zijn enorm sterke blokjes die veel toeren aan kunnen (7 lagers!). Turbochargen is een optie, maar een header met dubbele uitlaat ook (heb ik ook maar gedaan in RVS) klinkt echt super!, andere nokkenas erin en andere klepveren liggen klaar, andere carb zit er op (weber DGEV 32-36 2bbl), electronische ontsteking, etc.
http://s58.photobucket.com/user/camaro_ ... d.mp4.html
http://s58.photobucket.com/user/camaro_ ... 0.mp4.html
Het zijn enorm leuke cruisers, lichtgewicht, zuinig en veel plezier. De beste upgrade was de dubbele uitlaat, ik schaam me om het te zeggen, maar klinkt net als een v8
Veel plezier met de Mustang, en hopelijk word alles opgelost!
Maar zo te zien heb je een cruise-o-matic, dus zou je op het groene bolletje moeten rijden voor 1-2-3, de L is 1 <EDIT: L=1 en blijft 1 bij vertrek uit L..... bij handmatig terugschakelen van groen-bolletje naar L (boven 25mph) blijft dit 2> ....en het witte stipje is 2-3.
Voor de duidelijkheid:
De mijne ratelt niet zo, dus mss dat iemand anders daar iets over kan zeggen op het dmff forum.
Het slechte nieuws.....: vergeet de V8 maar! Heb ik ook gedaan. Bij een 67 camaro V8 is echt alles hetzelfde qua ophanging etc. als bij een l6 Camaro, behalve de motorsteunen bij wijze van spreken. Ford dacht daar in de tijd anders over...NIKS is hetzelfde l6 of V8. Nou ja, de aandrijfas van een automaat is hetzelfde als die van een V8.
Voor de rest is alles anders qua ophanging, spindels, remmen, achteras, stuurinrichting etc. etc. etc. Een 6 cilinder heeft 4 bouts gatenpatroon van de wielen, een V8 5 bouts gatenpatroon. Een simpele swap gaat dus niet door aangezien je echt bijna alles moet vervangen.
Ook had Ford destijds nog een hele voorraad 6V spul liggen van metertjes en ontsteking etc. dus deze hebben ze er ook maar ingemikt. Tussen je accu en je metertjes zit dus een omvormertje naar 6V die nog wel eens kapot gaat en dan doet geen een metertje nog iets. Ik heb deze vervangen door een zelfgemaakte aangezien de 'originele' nogal wat kosten.
Bobijn is dus ook 6v...OPLETTEN dus!
Kun je ook eens kijken of je een Load-O-Matic verdeler hebt, deze verdeler MOET samenwerken met je carburator...verander je 1 van deze 2 in iets anders zal het niet goed meer lopen!
Ik heb AL deze fouten ook gemaakt omdat ik een Chevy man ben... en absoluut geen Ford man, jaja...ik weet het...iedereen maakt wel eens een fout
Heel veel vernieuwd aan dat kreng terwijl het maar een 40euro probleempje was
Tevens is de verdeler-rotor van een pre 67? anders dan de latere rotors, zo erg dat zelfs de vervangers niet eens passen (ik heb er totaal 3 besteld, juiste nummer in de catalogussen....3x niet passen. Gelukkig een NOS gevonden in mijn buurt, deze paste wel)
Als je een 1st gen Ford Mustang fanaat bent is dit allemaal logisch, omdat je van niet beter weet...tenzij je ook Chevy ofzo hebt dan heb je een referentie, en weet je dus de verschillen bij ieder merk. I learned the hard way!
Het goede nieuws:
De 6-pitters zijn enorm sterke blokjes die veel toeren aan kunnen (7 lagers!). Turbochargen is een optie, maar een header met dubbele uitlaat ook (heb ik ook maar gedaan in RVS) klinkt echt super!, andere nokkenas erin en andere klepveren liggen klaar, andere carb zit er op (weber DGEV 32-36 2bbl), electronische ontsteking, etc.
http://s58.photobucket.com/user/camaro_ ... d.mp4.html
http://s58.photobucket.com/user/camaro_ ... 0.mp4.html
Het zijn enorm leuke cruisers, lichtgewicht, zuinig en veel plezier. De beste upgrade was de dubbele uitlaat, ik schaam me om het te zeggen, maar klinkt net als een v8
Veel plezier met de Mustang, en hopelijk word alles opgelost!
Last edited by 67Camaro on Mon Dec 30, 2013 2:17 pm, edited 1 time in total.
Re: nieuwe auto gehaald :) geen goede testrit gemaakt :(
Klinkt goed voor een 6cil[GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Re: nieuwe auto gehaald :) geen goede testrit gemaakt :(
Haha, yep........voor een 6 cilinderchevy454 wrote:Klinkt goed voor een 6cil [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Re: nieuwe auto gehaald :) geen goede testrit gemaakt :(
bak is aan revisie toe.
ombouw naar 8cil is redelijk prijzig.
motor,versnellingsbak,motorsteunen, aandrijfas, achteras,complete voortrein.
eigenlijk alles behalve carrosserie.
een goede 6cil rijd fijner en voordeliger als een v8
uit een 6cil is ook veel vermogen te halen,maar is iets duurder omdat er niet zo veel voor gemaakt word.
bobine is gewoon 9volt. net als bij een v8
vervangingsonderdelen zijn goed verkrijgbaar
andre
ombouw naar 8cil is redelijk prijzig.
motor,versnellingsbak,motorsteunen, aandrijfas, achteras,complete voortrein.
eigenlijk alles behalve carrosserie.
een goede 6cil rijd fijner en voordeliger als een v8
uit een 6cil is ook veel vermogen te halen,maar is iets duurder omdat er niet zo veel voor gemaakt word.
bobine is gewoon 9volt. net als bij een v8
vervangingsonderdelen zijn goed verkrijgbaar
andre
Re: nieuwe auto gehaald :) geen goede testrit gemaakt :(
alie-r wrote: bobine is gewoon 9volt. net als bij een v8
andre
Ik dacht dat ik bijna zeker wist dat het 6V is , maar maakt niks uit, ik zal het wel mis hebben. Ik heb iig een Pertronix bobine gemonteerd en deze heeft 12V nodig ipv de pink resistor wire...mss dat daar mijn vergissing zit. Ben iig niet te oud om te leren
Re: nieuwe auto gehaald :) geen goede testrit gemaakt :(
In ieder geval gefeliciteerd met je aankoop!
Verder weet ik niks van Mustangs maar hij ziet leuk uit!
Die 6 pitter van dat filmpje van 67Camaro klinkt geweldig!!
Verder weet ik niks van Mustangs maar hij ziet leuk uit!
Die 6 pitter van dat filmpje van 67Camaro klinkt geweldig!!
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: nieuwe auto gehaald :) geen goede testrit gemaakt :(
Eigenlijk is het tussen 6 en 9 volt in.
Re: nieuwe auto gehaald :) geen goede testrit gemaakt :(
dat van die pink resistor wire klopt wel.67Camaro wrote:
Ik dacht dat ik bijna zeker wist dat het 6V is , maar maakt niks uit, ik zal het wel mis hebben. Ik heb iig een Pertronix bobine gemonteerd en deze heeft 12V nodig ipv de pink resistor wire...mss dat daar mijn vergissing zit. Ben iig niet te oud om te leren
is bij de meeste oude auto's 9 volt via een weerstanddraad of een losse weerstand.
alleen tijdens starten word dit omzeild en krijgt de bobine 12v of wat er nog van over is.
dit om te voorkomen dat tijdens het starten de bobine te weinig spanning(voltage) krijgt omdat de startmotor zoveel vraagt.
alle mustangs werden af fabriek met 12v systeem uitgerust en dus met 9v bobine totdat de electronische ontsteking kwam.
andre
-
- Posts: 370
- Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm
Re: nieuwe auto gehaald :) geen goede testrit gemaakt :(
Bedankt voor alle snelle tips
Olds76: bakolie ziet er goed uit, maar de pijl nog testen als hij warm is.
chevy454: ik ga weer een forum plaatsen op dmff thanks
67Camaro: bedankt voor de heldere uitleg, kleine punt is bij sneeuw dus en grote normaal D.
V8 is nu uit mijn hooft gepraat thanks....
alie-r: bakrevisie, zijn er mensen die een goed adres hiervoor weten?
En idd die 6cil begin steeds leuker te vinden
camaro74: thanks, ik zat in eerste instantie ook voor een cam te kijken, was uiteindelijk niks geworden
Maar voordat ik eventueel een bak-revisie ga plegen.
Wat zou een voor de hand liggen test zijn waarom hij niet naar 2 naar 3 gaat? Gewoon afstelling?
Ook moet ik wennen aan die trommel remmen 8) is het normaal dat deze mustangs een vrij lange remweg hebben?
Olds76: bakolie ziet er goed uit, maar de pijl nog testen als hij warm is.
chevy454: ik ga weer een forum plaatsen op dmff thanks
67Camaro: bedankt voor de heldere uitleg, kleine punt is bij sneeuw dus en grote normaal D.
V8 is nu uit mijn hooft gepraat thanks....
alie-r: bakrevisie, zijn er mensen die een goed adres hiervoor weten?
En idd die 6cil begin steeds leuker te vinden
camaro74: thanks, ik zat in eerste instantie ook voor een cam te kijken, was uiteindelijk niks geworden
Maar voordat ik eventueel een bak-revisie ga plegen.
Wat zou een voor de hand liggen test zijn waarom hij niet naar 2 naar 3 gaat? Gewoon afstelling?
Ook moet ik wennen aan die trommel remmen 8) is het normaal dat deze mustangs een vrij lange remweg hebben?
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: nieuwe auto gehaald :) geen goede testrit gemaakt :(
Ook moet ik wennen aan die trommel remmen is het normaal dat deze mustangs een vrij lange remweg hebben?
Mijn Cougar had onbekrachtigde trommelremmen rondom (Poorman's Package) en uit eigen ervaring kan ik je melden dat je, voordat je moet remmen, al het beste kunt beginnen met remmen, komt het punt waar je echt stil wilt staan sneller dichterbij dan je eigenlijk zou willen: 2 voeten op de rem en het stuur omhoogtrekken !!
Kortom, ombouwen die handel, de spindels die jij hebt zijn om te bouwen naar oa Baer Brakes, dit zal overkill zijn (in de financieele zin) maar als je ziet hoe dat moet, kun je als je handig bent dit bereiken met europeesche remdelen, die goed en betaalbaar zijn..... jouw feestje !
Mijn Cougar had onbekrachtigde trommelremmen rondom (Poorman's Package) en uit eigen ervaring kan ik je melden dat je, voordat je moet remmen, al het beste kunt beginnen met remmen, komt het punt waar je echt stil wilt staan sneller dichterbij dan je eigenlijk zou willen: 2 voeten op de rem en het stuur omhoogtrekken !!
Kortom, ombouwen die handel, de spindels die jij hebt zijn om te bouwen naar oa Baer Brakes, dit zal overkill zijn (in de financieele zin) maar als je ziet hoe dat moet, kun je als je handig bent dit bereiken met europeesche remdelen, die goed en betaalbaar zijn..... jouw feestje !
Re: nieuwe auto gehaald :) geen goede testrit gemaakt :(
Is meestal een kwestie van goed onderhoud en afstellen.Ook moet ik wennen aan die trommel remmen 8) is het normaal dat deze mustangs een vrij lange remweg hebben?
(lees oude verglaasde remschoenen en stof)
En ja,je hebt meestal een langere remweg dan een moderne met bekrachtigde remmen.
Ik weet uit eigen ervaring dat een mustang uit 65 met orginele schijfremmen voor niet veel beter remt.
Rijstijl aanpassen of remmen upgraden.(dat kan overigens ook met trommels)
Ronald.
Re: nieuwe auto gehaald :) geen goede testrit gemaakt :(
ook met rondom trommels kun je met blokkerende wielen tot stilstand komen.
die auto heeft 40 jaar zo geremd en zou dat nu ineens niet meer kunnen?
onbekrachtigde remmen moet je iets harder trappen, das toch geen probleem?
als de wielen niet willen blokkeren dan remmerij nakijken.eventueel nieuwe voering
heb zelf een '66 mustang met 6cil en rondom trommels en dat remt goed, je hebt ze alleen bij veel remmen snel warm/heet en dan word het remmen hard minder
andre
die auto heeft 40 jaar zo geremd en zou dat nu ineens niet meer kunnen?
onbekrachtigde remmen moet je iets harder trappen, das toch geen probleem?
als de wielen niet willen blokkeren dan remmerij nakijken.eventueel nieuwe voering
heb zelf een '66 mustang met 6cil en rondom trommels en dat remt goed, je hebt ze alleen bij veel remmen snel warm/heet en dan word het remmen hard minder
andre