K2500TD start niet meer
Re: K2500TD start niet meer
er zit een Elektronische regelmodule op de brandstof pomp, die zit eigenlijk op een verkeerde plek waardoor deze te heet kan worden.
Nu las ik dat de brandstofpomp vervangen is geweest, maar neem aan dat deze module ook vervangen is en niet overgezet?
Nu las ik dat de brandstofpomp vervangen is geweest, maar neem aan dat deze module ook vervangen is en niet overgezet?
Re: K2500TD start niet meer
Ja klopt heb het ook gelezen dat ze daar slecht tegen kunnen i.v.m. de hitte, deze worden ook wel eens anders geplaast en of een ventilatortje er op gezet wordt.bezerk wrote:er zit een Elektronische regelmodule op de brandstof pomp, die zit eigenlijk op een verkeerde plek waardoor deze te heet kan worden.
Nu las ik dat de brandstofpomp vervangen is geweest, maar neem aan dat deze module ook vervangen is en niet overgezet?
maar deze is idd vervangen voor een nieuwe
Nu weet ik niet of deze "op tijd"gezet moet worden net zoals de moderne auto's, ga er van uit dat het wel op tijd staat, al zou het niet zijn zou ik evengoed brandstof in de leidingen krijgen maar dan alleen op de verkeerde timing maar nu is het geval dat ik helemaal zo maar uit het niets geen brandstof krijg,,,,ik blijf het maar vreemd vinden
groet gam
Re: K2500TD start niet meer
De brandstofpomp moet wel op tijd gezet worden.gambaa wrote:
Ja klopt heb het ook gelezen dat ze daar slecht tegen kunnen i.v.m. de hitte, deze worden ook wel eens anders geplaast en of een ventilatortje er op gezet wordt.
maar deze is idd vervangen voor een nieuwe
Nu weet ik niet of deze "op tijd"gezet moet worden net zoals de moderne auto's, ga er van uit dat het wel op tijd staat, al zou het niet zijn zou ik evengoed brandstof in de leidingen krijgen maar dan alleen op de verkeerde timing maar nu is het geval dat ik helemaal zo maar uit het niets geen brandstof krijg,,,,ik blijf het maar vreemd vinden
groet gam
Re: K2500TD start niet meer
De brandstofpomp moet wel op tijd gezet worden.[/quote]
toch wel, was er al bang voor, Is het zo ook al staat hij niet op tijd, dan kan hij evengoed brandstof geven dan wel op het verkeerde tijd stip?,,, of zegt de comp. het staat niet op tijd en sluit de boel af,,,,,,,zou wel een logische verklaring kunnen wezen
toch wel, was er al bang voor, Is het zo ook al staat hij niet op tijd, dan kan hij evengoed brandstof geven dan wel op het verkeerde tijd stip?,,, of zegt de comp. het staat niet op tijd en sluit de boel af,,,,,,,zou wel een logische verklaring kunnen wezen
Re: K2500TD start niet meer
gambaa wrote:De brandstofpomp moet wel op tijd gezet worden.
toch wel, was er al bang voor, Is het zo ook al staat hij niet op tijd, dan kan hij evengoed brandstof geven dan wel op het verkeerde tijd stip?,,, of zegt de comp. het staat niet op tijd en sluit de boel af,,,,,,,zou wel een logische verklaring kunnen wezen[/quote]
Volgens mij is het gewoon een roterende brandstofpomp, en heb geen idee wat de computer doet als deze niet goed op tijd staat.
heb je al geprobeerd te starten als je 1 van de leidingen wat losgooit?
Tevens neem ik aan dat je het systeem wel ontlucht hebt?
Re: K2500TD start niet meer
Volgens mij is het gewoon een roterende brandstofpomp, en heb geen idee wat de computer doet als deze niet goed op tijd staat.
heb je al geprobeerd te starten als je 1 van de leidingen wat losgooit?
Tevens neem ik aan dat je het systeem wel ontlucht hebt?[/quote]
Heb 1 leiding idd los, komt niets uit bij door starten, ook één van eerste gedachten om hem eerst te ontluchten maar helaas hij ontlucht zijn eigen door zijn retoer,,,,gaat overigens ook via de pomp die volgens mij ook gewoon roterend is.
thks voor het meedenken
heb je al geprobeerd te starten als je 1 van de leidingen wat losgooit?
Tevens neem ik aan dat je het systeem wel ontlucht hebt?[/quote]
Heb 1 leiding idd los, komt niets uit bij door starten, ook één van eerste gedachten om hem eerst te ontluchten maar helaas hij ontlucht zijn eigen door zijn retoer,,,,gaat overigens ook via de pomp die volgens mij ook gewoon roterend is.
thks voor het meedenken
Re: K2500TD start niet meer
Mijn advies,Diesel Buchli in Harderwijk even bellen.
Deze zijn altijd bereid je telefonisch te woord te staan en hebben mij ook al een keer geholpen met een Chevy Van met kapotte pomp.
Zij zijn dealer van stanadyne.
Deze zijn altijd bereid je telefonisch te woord te staan en hebben mij ook al een keer geholpen met een Chevy Van met kapotte pomp.
Zij zijn dealer van stanadyne.
Re: K2500TD start niet meer
dat van die lampen heb ik ook,
gaan uit als ik de handrem intrap
gaan uit als ik de handrem intrap
Re: K2500TD start niet meer
er zijn ook setjes voor om deze module te verplaatsen!bezerk wrote:er zit een Elektronische regelmodule op de brandstof pomp, die zit eigenlijk op een verkeerde plek waardoor deze te heet kan worden.
Nu las ik dat de brandstofpomp vervangen is geweest, maar neem aan dat deze module ook vervangen is en niet overgezet?
met een beetje zoeken kun je de module ook los kopen!
Re: K2500TD start niet meer
Ik zat eerst te denken ik haal hem er af en breng hem naar revisieboer in Winkel,,,maar dit is ook wel een goed plan,,,kan een hoop werk schelen!mr bean wrote:Mijn advies,Diesel Buchli in Harderwijk even bellen.
Deze zijn altijd bereid je telefonisch te woord te staan en hebben mij ook al een keer geholpen met een Chevy Van met kapotte pomp.
Zij zijn dealer van stanadyne.
thkssss
Re: K2500TD start niet meer
Bassie wrote:dat van die lampen heb ik ook,
gaan uit als ik de handrem intrap
weer wat geleerd 8)
Re: K2500TD start niet meer
denk niet dat het zo hoort
dacht zelf ergens een massa probleempje,
dit is de ombouw set:
http://www.ebay.ca/itm/GM-6-5-TURBO-DIE ... 59&vxp=mtr
vaak zijn dus ook die modules stuk doordat ze te warm worden
dacht zelf ergens een massa probleempje,
dit is de ombouw set:
http://www.ebay.ca/itm/GM-6-5-TURBO-DIE ... 59&vxp=mtr
vaak zijn dus ook die modules stuk doordat ze te warm worden
Re: K2500TD start niet meer
Tevens neem ik aan dat je het systeem wel ontlucht hebt?[/quote]
Hoe zit dat verhaal nou met het uitlezen of op tijd zetten?
Ik belde mijn garage op om te vragen of hun hem wilde uitlezen/op tijd zetten, krijg ik het verhaal te horen dat hun meerdere modules geplaatst hebben en die zijn nooit en hoefde niet uitgelezen worden !!!
dacht dat ik er bijna was........
Hoe zit dat verhaal nou met het uitlezen of op tijd zetten?
Ik belde mijn garage op om te vragen of hun hem wilde uitlezen/op tijd zetten, krijg ik het verhaal te horen dat hun meerdere modules geplaatst hebben en die zijn nooit en hoefde niet uitgelezen worden !!!
dacht dat ik er bijna was........
Re: K2500TD start niet meer
volgens mij als je de pomp erop zet en de strepen dicht bij elkaar zou hij wel moeten lopen (bij mij althans)
ontluchten vind ik nog wel eens lastig bij die dingen, beetje remreiniger in de inlaat wil soms wel ff helpen om op gang te komen.....
ontluchten vind ik nog wel eens lastig bij die dingen, beetje remreiniger in de inlaat wil soms wel ff helpen om op gang te komen.....
Re: K2500TD start niet meer
@ bassie
op remreiniger liep hij wel, snap niet wat je bedoeld met streepjes! de diesel ontlucht zich eigen door naar zijn tank weer terug.
ff een update;
Heb besloten om het uithandn te geven aan een diesel zwoerd, hij gaat naar electrostart in den helder, hun hebben uitgebreid meet apperatuur. dit
kan ik beter eerder doen voor dat ik alles uit elkaar ga pulleke.
greetz
op remreiniger liep hij wel, snap niet wat je bedoeld met streepjes! de diesel ontlucht zich eigen door naar zijn tank weer terug.
ff een update;
Heb besloten om het uithandn te geven aan een diesel zwoerd, hij gaat naar electrostart in den helder, hun hebben uitgebreid meet apperatuur. dit
kan ik beter eerder doen voor dat ik alles uit elkaar ga pulleke.
greetz