TH200R4 lekkage

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: TH200R4 lekkage

Post by sjak_brak »

Haal zon wasmachine-bak bij de praxis/gamma/..., dan kan je de atf opvangen en hergebruiken. Kan met jouw lekkage hoop knaken schelen :)

En de vloer blijft schoon, wat bij karton niet gegarandeerd is...
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: TH200R4 lekkage

Post by Pavement Pounder »

Kurke pakking kan je na blijfen trekken en blijft dan ook lekken omdat het uitelkaar scheurt en de pan krom trekt.
Als ie dus blijft lekken an pan er af alles goed schoon maken pan vatsoeneren en nieuwe pakking, het liefst zon rubberen met metaal insert.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: TH200R4 lekkage

Post by Wilf »

De pakking ziet er rubberachtig uit (donkerzwartblauw). Als hij nu weer lekt ga ik idd de boel loshalen, schoonmaken en opnieuw bevestigen, uiteraard met nieuwe pakking.
57Belair
Posts: 287
Joined: Fri Aug 19, 2011 7:42 pm

Re: TH200R4 lekkage

Post by 57Belair »

Hand vast draaien Wilf.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: TH200R4 lekkage

Post by Nick_nl »

Heb je ook gekeken of de carterpan nog vlak is? Ik heb ook een th2004r en deze lekt geen druppel.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: TH200R4 lekkage

Post by Wilf »

Ik heb de bouten handvast gedraaid, de voorste zaten losser dan de rest. De pan zag er niet krom uit, niet hol bij de bouten. Ik ben net nog even langsgereden en zag geen druppel meer op het karton. Morgen kijk ik nog een keer. Ziet er positief uit tot nu toe. :)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: TH200R4 lekkage

Post by sjak_brak »

En dan warmrijden en daarna de boel nog eens natrekken :)
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: TH200R4 lekkage

Post by Wilf »

Goede tips, thnx allen :)
57Belair
Posts: 287
Joined: Fri Aug 19, 2011 7:42 pm

Re: TH200R4 lekkage

Post by 57Belair »

Niet te vast draaien !!
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: TH200R4 lekkage

Post by Detroitsteel »

Momentsleutel verder terug draaien dan de 20 markering en je zit al snel op 18 Nm en minder...
Kijk hoeveel slagen je nodig hebt om van 20 naar 21 Nm te gaan...onthou dat en draai van af 20 die zelfde omwentelingen terug en je hebt 19 Nm...doe dit weer en je zit op 18 Nm...
Bij een hoop moment sleutels is dit mogelijk...

En wat betreft die dol gedraaide draadgaten? Helicoil's er in...en als je dan daar toch mee bezig bent, gelijk allemaal doen...is veel degelijker...
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: TH200R4 lekkage

Post by Wilf »

57Belair wrote:Niet te vast draaien !!
Daarom baalde ik al dat mijn momentsleutel net te hoog is en ben ik altijd voorzichtig met de hand/ratel… Ik was er 10 jaar geleden al eens achtergekomen dat Haynes' definitie van 'handvast' anders is dan mijn gevoel van "mijn handvast zal wel slapper zijn dan die van een gemiddelde monteur dus ik draai net even iets verder door". Toen was er dus ook een bout van mijn alu tranny dolgedraaid… :(

@ detroitsteel: goede tip van de momentsleutel, ga ik proberen. Alhoewel ik liefst op 16 Nm zou willen uitkomen ivm toleranties, ben benieuwd of die sleutel dan nog belast kan worden, zo los.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: TH200R4 lekkage

Post by sjak_brak »

Op bv een intakebout uitproberen hoe strak de minimale instelling van je sleutel aanvoelt, en daaronder blijven als je de bak aandraait.
formula
Posts: 439
Joined: Tue Feb 17, 2004 4:19 pm

Re: TH200R4 lekkage

Post by formula »

het kan ook zijn dat die het eruit gooit bij het ontlucht slangetje zit boven aan
de bak,ik heb het zelf een paar keer gehad heel de bodem onder de olie je kan
het oplossen om er een langere slang op aantesluiten met een opvang tankje in
de motorruimte te plaatsen....
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: TH200R4 lekkage

Post by Wilf »

Heb hem proefgereden op afgesloten terrein (dus beperkte afstand en versnellingen) en voorlopig nog steeds lekvrij. Goede hoop. :) nooit verwacht dat er zoveel uit kon lekken door net niet goed genoeg vastdraaien.
Post Reply