TH200R4 lekkage
Re: TH200R4 lekkage
Haal zon wasmachine-bak bij de praxis/gamma/..., dan kan je de atf opvangen en hergebruiken. Kan met jouw lekkage hoop knaken schelen
En de vloer blijft schoon, wat bij karton niet gegarandeerd is...
En de vloer blijft schoon, wat bij karton niet gegarandeerd is...
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: TH200R4 lekkage
Kurke pakking kan je na blijfen trekken en blijft dan ook lekken omdat het uitelkaar scheurt en de pan krom trekt.
Als ie dus blijft lekken an pan er af alles goed schoon maken pan vatsoeneren en nieuwe pakking, het liefst zon rubberen met metaal insert.
Als ie dus blijft lekken an pan er af alles goed schoon maken pan vatsoeneren en nieuwe pakking, het liefst zon rubberen met metaal insert.
Re: TH200R4 lekkage
De pakking ziet er rubberachtig uit (donkerzwartblauw). Als hij nu weer lekt ga ik idd de boel loshalen, schoonmaken en opnieuw bevestigen, uiteraard met nieuwe pakking.
Re: TH200R4 lekkage
Hand vast draaien Wilf.
Re: TH200R4 lekkage
Heb je ook gekeken of de carterpan nog vlak is? Ik heb ook een th2004r en deze lekt geen druppel.
Re: TH200R4 lekkage
Ik heb de bouten handvast gedraaid, de voorste zaten losser dan de rest. De pan zag er niet krom uit, niet hol bij de bouten. Ik ben net nog even langsgereden en zag geen druppel meer op het karton. Morgen kijk ik nog een keer. Ziet er positief uit tot nu toe.
Re: TH200R4 lekkage
En dan warmrijden en daarna de boel nog eens natrekken
Re: TH200R4 lekkage
Niet te vast draaien !!
-
- Posts: 2982
- Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm
Re: TH200R4 lekkage
Momentsleutel verder terug draaien dan de 20 markering en je zit al snel op 18 Nm en minder...
Kijk hoeveel slagen je nodig hebt om van 20 naar 21 Nm te gaan...onthou dat en draai van af 20 die zelfde omwentelingen terug en je hebt 19 Nm...doe dit weer en je zit op 18 Nm...
Bij een hoop moment sleutels is dit mogelijk...
En wat betreft die dol gedraaide draadgaten? Helicoil's er in...en als je dan daar toch mee bezig bent, gelijk allemaal doen...is veel degelijker...
Kijk hoeveel slagen je nodig hebt om van 20 naar 21 Nm te gaan...onthou dat en draai van af 20 die zelfde omwentelingen terug en je hebt 19 Nm...doe dit weer en je zit op 18 Nm...
Bij een hoop moment sleutels is dit mogelijk...
En wat betreft die dol gedraaide draadgaten? Helicoil's er in...en als je dan daar toch mee bezig bent, gelijk allemaal doen...is veel degelijker...
Re: TH200R4 lekkage
Daarom baalde ik al dat mijn momentsleutel net te hoog is en ben ik altijd voorzichtig met de hand/ratel… Ik was er 10 jaar geleden al eens achtergekomen dat Haynes' definitie van 'handvast' anders is dan mijn gevoel van "mijn handvast zal wel slapper zijn dan die van een gemiddelde monteur dus ik draai net even iets verder door". Toen was er dus ook een bout van mijn alu tranny dolgedraaid…57Belair wrote:Niet te vast draaien !!
@ detroitsteel: goede tip van de momentsleutel, ga ik proberen. Alhoewel ik liefst op 16 Nm zou willen uitkomen ivm toleranties, ben benieuwd of die sleutel dan nog belast kan worden, zo los.
Re: TH200R4 lekkage
Op bv een intakebout uitproberen hoe strak de minimale instelling van je sleutel aanvoelt, en daaronder blijven als je de bak aandraait.
Re: TH200R4 lekkage
het kan ook zijn dat die het eruit gooit bij het ontlucht slangetje zit boven aan
de bak,ik heb het zelf een paar keer gehad heel de bodem onder de olie je kan
het oplossen om er een langere slang op aantesluiten met een opvang tankje in
de motorruimte te plaatsen....
de bak,ik heb het zelf een paar keer gehad heel de bodem onder de olie je kan
het oplossen om er een langere slang op aantesluiten met een opvang tankje in
de motorruimte te plaatsen....
Re: TH200R4 lekkage
Heb hem proefgereden op afgesloten terrein (dus beperkte afstand en versnellingen) en voorlopig nog steeds lekvrij. Goede hoop. nooit verwacht dat er zoveel uit kon lekken door net niet goed genoeg vastdraaien.