Warmlopen achterremtrommel pick up
Warmlopen achterremtrommel pick up
Hallo ,
Ik rij met een Chevrolet c 10 van 82 pick up
Nu ben ik al een maand aan het klooien met mijn achterremmen !
Achter zitten er origineel remtrommels op en nou loopt de rechter warm ...
Alles is nieuw : hoofdremcilinder / leidingen en slangen / achterremvoeringen / trommels / cilinders / verenpakket ....
Ik heb verleden week de auto weer opgekrikt en je voelt als je aan de trommel draait dat ie vrijloopt en dan weer aanloopt ; alsof de trommel een ei is ..?
Trommels onderling wisselen maakt niks uit , flink terugstellen speling ook niet , primaire en secundaire voering zitten juist , het afsteltandwiel met linkse en rechtse draad zit goed ...
Tot ik verleden week besloot om de versleten voeringen waar nog net een paar mm op zat te monteren met bijbehorende trommel ; hierna leek het opgelost , ik moest wel de boel een heel eind opstellen en pedaal zat vrij diep , zelfs het kampje van de revloeistof ging branden wat ws inhoudt dat de proportion valve ingrijpt ...? Maar ze bleven in iedergeval aan beide kanten even warm !
Daardoor dacht ik dat het in de geklonken remvoeringen moest zitten !!?
Nu heb ik er vrijdag weer nieuwe nu gelijmde voeringen opgezet met de nieuwe trommels en je raadt het nooit .... Weer rechts warm lopen ...pfffff
Sorry voor het lange verhaal , maar misschien is er iemand die dit ook heeft gehad ?
Gr Serge
Ik rij met een Chevrolet c 10 van 82 pick up
Nu ben ik al een maand aan het klooien met mijn achterremmen !
Achter zitten er origineel remtrommels op en nou loopt de rechter warm ...
Alles is nieuw : hoofdremcilinder / leidingen en slangen / achterremvoeringen / trommels / cilinders / verenpakket ....
Ik heb verleden week de auto weer opgekrikt en je voelt als je aan de trommel draait dat ie vrijloopt en dan weer aanloopt ; alsof de trommel een ei is ..?
Trommels onderling wisselen maakt niks uit , flink terugstellen speling ook niet , primaire en secundaire voering zitten juist , het afsteltandwiel met linkse en rechtse draad zit goed ...
Tot ik verleden week besloot om de versleten voeringen waar nog net een paar mm op zat te monteren met bijbehorende trommel ; hierna leek het opgelost , ik moest wel de boel een heel eind opstellen en pedaal zat vrij diep , zelfs het kampje van de revloeistof ging branden wat ws inhoudt dat de proportion valve ingrijpt ...? Maar ze bleven in iedergeval aan beide kanten even warm !
Daardoor dacht ik dat het in de geklonken remvoeringen moest zitten !!?
Nu heb ik er vrijdag weer nieuwe nu gelijmde voeringen opgezet met de nieuwe trommels en je raadt het nooit .... Weer rechts warm lopen ...pfffff
Sorry voor het lange verhaal , maar misschien is er iemand die dit ook heeft gehad ?
Gr Serge
Re: Warmlopen achterremtrommel pick up
klinkt misschien stom maar is je handrem kabel nog wel goed ?
als die blijft hangen kun je ook zulke problemen krijgen
Mvg Lennard
als die blijft hangen kun je ook zulke problemen krijgen
Mvg Lennard
Re: Warmlopen achterremtrommel pick up
je zegt dat het aanvoelt alsof de trommel ovaal is.....heb je die trommel nagemeten op ovaliteit?
kan het zijn dat de as krom is, en daardoor ovaliteit simuleert?
kan het zijn dat de as krom is, en daardoor ovaliteit simuleert?
-
- Posts: 398
- Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm
Re: Warmlopen achterremtrommel pick up
Staat de hanremhevel die aan het achterste remsegment zit wel helemaal terug in de ruststand als de handrem eraf is?
Dus eerst de handremkabels goed terugstellen zodat de hevel helemaal teruggesteld is en dan de automatische steller opstellen totdat de trommel er nog net op wil en vrij draait en nog eens proberen.
Scharnierpunt van de hevel op het remsegment wil ook wel eens zwaar gaan en blijft de boel half op de rem staan
Dus eerst de handremkabels goed terugstellen zodat de hevel helemaal teruggesteld is en dan de automatische steller opstellen totdat de trommel er nog net op wil en vrij draait en nog eens proberen.
Scharnierpunt van de hevel op het remsegment wil ook wel eens zwaar gaan en blijft de boel half op de rem staan
Re: Warmlopen achterremtrommel pick up
Handremkabels zijn allemaal nieuw ! En gaan ook naar hun ruststand terug, heb zelfs een zwaardere veer op de stang gemonteerd die met de handremhevel verbonden is ! Handrem staat ook heel slap !
Trommels heb ik onderling al uitgewisseld zijn niet ovaal oid !
Zou een steekas zo in een keer krom kunnen zijn ?
Trommels heb ik onderling al uitgewisseld zijn niet ovaal oid !
Zou een steekas zo in een keer krom kunnen zijn ?
Re: Warmlopen achterremtrommel pick up
dat kun je simpel nameten.
Re: Warmlopen achterremtrommel pick up
Vertel ...?gert wrote:dat kun je simpel nameten.
Re: Warmlopen achterremtrommel pick up
zet een meetklok vast op de ankerplaat, met de meetnaald op de flens, en draaien maar.......
Re: Warmlopen achterremtrommel pick up
Proberen maar , moet toch ergens beginnen ...
Thx !
Thx !
Re: Warmlopen achterremtrommel pick up
wiellager? Te strak afgesteld? Als dat kan bij dit model, denk het haast wel.
Succes
Rene
Succes
Rene
Re: Warmlopen achterremtrommel pick up
die wiellagers kun je niet stellen......
-
- Posts: 616
- Joined: Thu Dec 23, 2004 8:50 pm
Re: Warmlopen achterremtrommel pick up
domme vraag trommels ruilen l > r ? for testing
-
- Posts: 616
- Joined: Thu Dec 23, 2004 8:50 pm
Re: Warmlopen achterremtrommel pick up
even nog een vraag ken het remsysteem niet van deze auto
zijn de remmen voor en achter gescheiden neem aan van wel
scheiding lv+ ra en rv + la dus kruislings?
zo ja werkt voorrem wel zoals het hoort?
zo ja niet een beetje lucht nog in het systeem?
scheiding voor-achter remdrukregelaar/begrenzer ok?
diameter cilinders identiek? meten is weten! (zou niet de eerste verpakking zijn waarvan de inhoud niet klopt)
zijn de remmen voor en achter gescheiden neem aan van wel
scheiding lv+ ra en rv + la dus kruislings?
zo ja werkt voorrem wel zoals het hoort?
zo ja niet een beetje lucht nog in het systeem?
scheiding voor-achter remdrukregelaar/begrenzer ok?
diameter cilinders identiek? meten is weten! (zou niet de eerste verpakking zijn waarvan de inhoud niet klopt)
-
- Posts: 616
- Joined: Thu Dec 23, 2004 8:50 pm
Re: Warmlopen achterremtrommel pick up
hm lezen is ook niet mijn sterkste kant zie ikburnerchief wrote:domme vraag trommels ruilen l > r ? for testing
Re: Warmlopen achterremtrommel pick up
Ik had hetzelfde probleem bij mijn '64-er Riviera nadat de hoofdremcilinder vervangen was.
Na lang zoeken bleek dat de zuiger in de hoofdremcilinder niet helemaal terug ging en zich hierdoor langzaam druk opbouwde in remleidingen / cilinders.
Eerst geprobeerd om het probleem op te lossen door een schijfje tussen de hoofdremcilinder en fire-wall te plaatsen waardoor er iets meer speling op kwam. Toen dit niet werkte bleek, na heel veel zoek werk, dat de rubberen stofhoes welke tussen de hoofdremcilinder en fire-wall zit dusdanig bij elkaar gedrukt werd dat deze het terug komen van de zuiger in de hoofdremcilinder verhinderde.
Stofhoes verwijderd, probleem opgelost.
Een vriend van me met een 64ér T-bird had hetzelfde probleem. Oorzaak onbekend, maar met het terugplaatsen van de oude hoofdremcilinder was bij hem ook het probleem opgelost.
Succes.
Na lang zoeken bleek dat de zuiger in de hoofdremcilinder niet helemaal terug ging en zich hierdoor langzaam druk opbouwde in remleidingen / cilinders.
Eerst geprobeerd om het probleem op te lossen door een schijfje tussen de hoofdremcilinder en fire-wall te plaatsen waardoor er iets meer speling op kwam. Toen dit niet werkte bleek, na heel veel zoek werk, dat de rubberen stofhoes welke tussen de hoofdremcilinder en fire-wall zit dusdanig bij elkaar gedrukt werd dat deze het terug komen van de zuiger in de hoofdremcilinder verhinderde.
Stofhoes verwijderd, probleem opgelost.
Een vriend van me met een 64ér T-bird had hetzelfde probleem. Oorzaak onbekend, maar met het terugplaatsen van de oude hoofdremcilinder was bij hem ook het probleem opgelost.
Succes.